Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 45, 2020

Да превърнеш урока в преживяване

в Брой 45, 2020

Посещенията на ученици в Историческия музей в Бургас оставят незабравими впечатления у тях

Преди дни Музея посещават малките ученици от Частно училище „Френе“ – Бургас

Музеят е прекрасно място за провеждане на уроци, децата реагират емоционално и ангажираността им към материята е по-различна, отколкото в класната стая. Това доказва учителят по история Николай Димитров от СУ „Христо Ботев“ – Айтос. По националната програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“ – модул „Културните институции като образователна среда“, той, заедно с колегите си води своите ученици в Историческия музей в Бургас за незабравими часове.
„Интересът към часовете в Музея и конкретно в историческата експозиция бе голям. Най-активни обаче бяха тези от айтоското училище „Христо Ботев“. Разбира се, и другите експозиции в Регионалния исторически музей имаха своите посещения“, коментира пиарът на РИМ – Бургас, Татяна Байкушева, която е и екскурзовод. Голяма част от изнесените беседи пред малчуганите са нейни, заедно с учителите, затова и от първо лице споделя впечатленията си.
„Децата са много любознателни, много подготвени. Провеждахме викторини и те показаха голяма ангажираност. А техните учители са толкова всеотдайни, не жалят сили за организиране на посещението. Предварително се уточняваха всички детайли“, подчертава Байкушева.
Тайната на добрата комуникация с децата е в това, разкрива подробности Байкушева, че беседите са насочени към историята на родния край и региона. „Подчертавам, че Айтос е бил навремето големият град, а Бургас – далеч по-малък. И когато се е очаквало например нападение по море, голяма част от жителите на Бургас са се изнасяли в Айтос, където са били по-защитени“, обяснява Байкушева.
Николай Димитров е един от тримата учители по история в Айтоското училище „Христо Ботев“, които са довели в Бургаския музей над 200 ученици. Казва, че го прави от възрожденски подбуди. „Отначало работехме по Националната програма „Музеите като образователна среда“ и бяхме едни от първите, които получихме одобрение. След това продължихме с „Културните институции като образователна среда“. Няма значение какво е наименованието. Важното е, че на децата много им харесва, тъй като се сменя средата. Излизаме от класната стая и превръщаме урока в преживяване. Нещата, които им казваме на теория, в музея те ги виждат. Докосват се до артефактите. Едно е, когато обяснявам за амфора например, а друго е, когато те видят самата амфора. Бургаските музеи дават голяма възможност децата да учат там“, казва учителят. И се надява Програмата да продължи и в бъдеще, въпреки усложненията заради пандемията. По думите му е хубаво колкото може повече училища да се включат. Те са успели да покажат сбирки от бургаския музей на шестокласниците, а това може да се случи и с други класове, а защо не и по други предмети.
Голям интерес извън учебната програма в Историческия музей за децата представлява точно тази сбирка. Другата, която ги радва, е „Дарени и спасени съкровища“, където са представени културни ценности, придобити в периода 1996 – 2000 г. Изложени са представителни експонати, незаконно пренасяни от Централна Европа за Турция. Те произхождат от Франция, Южна Германия, Северна Италия и бившата Австро-Унгарска империя и са свързани с най-прочутите художествени ателиета на имперска Европа от XVIII – XIX век. Красотата и изяществото им съперничат на колекциите на големите европейски музеи, а експертите им определят висока колекционерска стойност.
В двора на Историческия музей на ул. „Лермонтов“ 31 се намира Стената на буквите – любимо място на всички ученици. Представени са писмени системи от цял свят. Показани са 11 писмени системи, сред които древни египетски йероглифи, клинописно писмо, латинска, гръцка, финикийска азбука, китайски йероглифи, брахми, глаголица и кирилица.
С писмените знаци, които са релефни, могат да се запознаят дори хора със зрителни проблеми.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Училище в музея
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Българин е „Изобретател на 2020 г.“ в САЩ

Следваща статия

Историята от телеграфа до смартфона от първо лице

Следваща статия
Историята от телеграфа до смартфона от първо лице

Историята от телеграфа до смартфона от първо лице

За по-качествен живот

За по-качествен живот

Дарение за българите в Албания

Дарение за българите в Албания

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2020, година XLVII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • За някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Нестор Марков и неговият принос в чуждоезиковото обучение в края на XIX и началото на XX век
  • По повод тазгодишното издание на „Међународни салон стрипа“ в Белград
  • Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG