Чуждоезиково обучение
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26/09/2025
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2021 г.
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Актуaлни въпpocи нa двуезичнaтa унгapcкo-бългapcкa лекcикoгpaфия

Лилянa Леcничкoвa
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.21aktu

Резюме. На фона на изключителнo aктyaлнaта зaдaчa – cъздaвaнетo нa академичен yнгapcкo-бългapcки pечник, адекватно отразяващ съвременното състояние на лексиката в двата езика – статията се фокусира върху представянето на двуезичен валентен речник, който в момента е в процес на подготовка…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Translating Nonce Words (A Corpus Study Based on a Novel)

Svetlana Nedelcheva
Konstantin Preslavsky University of Shumen (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for21.22tran

Abstract. Translators face different challenges in their everyday work. They have to deal with lexico-semantic, syntactic, pragmatic and cultural problems…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Опыт преподавания устного перевода магистрантам-лингвистам в режиме дистанционного обучения

Ирина Тивьяева, Альбина Водяницкая
Московский городской педагогический университет

https://doi.org/10.53656/for21.23opit

Аннотация. Целью статьи является попытка систематизации авторского опыта преподавания устного перевода магистрантам-лингвистам в рамках «шокового» перехода на дистанционное обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Мотивации и затруднения на съвременните ученици при изучаването на чужд език

Георги Джумайов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/for21.24moti

Резюме. Настоящото проучване цели да провери мотивацията на учениците в часовете по чуждоезиково обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Mетодът „Глобални симулации” при преподаване на испански в сферата на ихтиологията

Михал Павлов
Софийски университет „Св Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.25glo

Резюме. Целта на настоящата статия е да представи съвременното приложение на глобалните симулации в обучението по специализиран испански език в областта на ихтиологията…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Diachronic Analysis and Deictic Means of French Benevolences and Curses

Nargiz Seidova
Azerbaijan University of Languages (Azerbaijan)

https://doi.org/10.53656/for21.26dia

Abstract. Benevolences and curses, integral and authentic part of the discourse, most clearly reflect the culture of people…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Език, власт, медия

Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for21.27ezik

Резюме. Медиаезикът е прототип на общественото съгласие медиите да се определят през компромиса като четвърта позиция в парадигмата на властта като философска категория, чиито експликации преди медиите са законодателната, изпълнителната, съдебната…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Обучението по словашки език в Италия в контекста на словашко-италианските културни взаимоотношения

Дагмар Крочанова
Университет „Коменски“ – Братислава (Словакия)

https://doi.org/10.53656/for21.28obu

Резюме. Уводната част на статията разглежда историята на лекторатите по словашки език и култура в Италия: в Университета „Ориентале“ – Неапол, Универитета „Ла Сапиенца“ – Рим, и Болонския университет във Форли…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

За езика на личните академични документи на българската морска образователна система

Кожухаров, А., 2021. Личните академични документи на българската морска образователна система (1892 – 1946). Варна:
ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“, 204 стр. ISBN 978-619-7428-55-1.

Марияна Цибранска-Костова
Институт за български език – БАН

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Езиковите „бисери“ и тяхната многопластова мотивираност

Тинчева, Н., 2019. Езиковите гафове. Лингвистични, дискурсни
и когнитивни аспекти на езиковите „бисери“. София: POLIS, 183 стр.
ISBN: 978-954-796-080-0

Майя Пенчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.29doku

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

За обучението по български език в чужбина. Съвременни и полезни учебни системи

Несторова, П., Куцарова, А. & Андонова, М., 2019. Български език за V клас. Учебно помагало за подпомагане на обучението, организирано в чужбина. София: Просвета.

Венера Матеева-Байчева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for21.210bise

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.