Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 7, 2017

Всеки ученик може да е отличник

в Брой 7, 2017

Център „Амалипе“ организира среща на над 200 директори от цялата страна.

Националната работна среща на професионалната директорска общност за интеркултурно образование ще бъде под мотото „Всеки ученик ще бъде отличник“. Събитието ще се проведе на 17 и 18 февруари във Велико Търново.
На форума ще е обсъдят актуални въпроси, свързани с политиките за образователна интеграция на ромските деца, както и с развитието на образованието в селските райони след влизането в сила на Закона за предучилищното и училищното образование. Акцентите в програмата са върху формирането на обединени училища, иновативни училища, финансирането на училищното образование, възможностите на проекта „Твоят час“ и на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“.
Участие във форума са потвърдили заместник-министърът на образованието Мария Гайдарова и директори на дирекции в МОН, началници на регионални управления на образованието.
С интерес се очаква и представянето на постигнатите през изминалата учебна година резултатите по програмата „Всеки ученик ще бъде отличник“. Ще се дискутират и задачите за втория срок на 2016/2017 година. Някои от темите, по които директорите ще споделят своя опит, са въвеждането на интеркултурното образование и активизирането на родители, ученици и цялата училищна общност, което съдейства за намаляване на отпадащите. Това допълнително мотивира учениците да постигат по-високи резултати и да продължават обучението си поне до завършване на средно образование. Част от дейностите, които прилагат училищата – партньори на „Амалипе“, са активизиране на ученическия парламент, подготовката на ученици наставници, създаване на активен, действащ родителски клуб. Организират се и визити между училищата за споделяне на добри практики. Въвеждането на часове по ромски фолклор и култура е средство не само за създаване на по-благоприятна среда, но и за повишаване на толерантността между учениците.
В резултат от прилагането на този комплексен модел през изминалата 2015/2016 учебна година процентът на отпадащите в училищата от програмата е намален до 0,78 %, а неизвинените отсъствия на ученици, включени във форми за интеркултурно образование – до 3.29 отсъствия средно на дете. Над 80 % от децата в училищата от Програмата продължават образованието си след основно.

 

Четете повече в бр. 7, 16 – 22 февруари 2017 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Училище
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 1, година XLIV, 2017

Следваща статия

Изкуството да омайваш учениците

Следваща статия
Изкуството да омайваш учениците

Изкуството да омайваш учениците

Гимназията с търсени специалности

Гимназията с търсени специалности

С „Амалипе“ работят 240 училища

С „Амалипе“ работят 240 училища

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2020, година XLVII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • За някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Нестор Марков и неговият принос в чуждоезиковото обучение в края на XIX и началото на XX век
  • По повод тазгодишното издание на „Међународни салон стрипа“ в Белград
  • Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG