Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 49, 2016

Нова платформа за дуалното

в Брой 49, 2016

Бизнесът в София предлага стажантски програми, училищата избират.

Платформа, на която бизнесът да обявява свободни стажантски и работни позиции, както и обучение за кариерното израстване на учителите, ще бъде изградена от Столичната агенция за инвестиции и приватизация. Това стана ясно по време на форума „Бизнесът и образованието – инвестиция за бъдещето на София“. На събитието присъстваха представители на български и чужди компании, базирани в столицата, както и директори на професионални училища.
„Платформата ще стартира през следващата година и чрез нея гимназиите ще могат да откриват своите бизнес партньори“, каза Владимир Данаилов – директор на Агенцията. „Най-добрата инвестиция в бъдещето е тази в образованието, защото тя се връща многократно. Моделът на партньорството между образователните институции, местната власт и бизнеса е в основата на създадената и приета за първи път Стратегия за интелигентна специализация на София. Тя представлява програма за икономическото развитие, основана върху силните страни на столицата“, коментира кметът на града Йорданка Фандъкова.
Има законодателни решения за подобряване връзката между образование и бизнес, припомни Милена Дамянова – председател на Комисията по образованието и науката в 43-то НС. Ключът към решаване на проблемите с кадрите е в кариерното ориентиране, което е едно от предизвикателствата, заложени в Закона за предучилищното и училищното образование, допълни тя. „След VII клас много малко от учениците избират професионалното образование. Затова учителите имат нужда от вас – обърна се Милена Дамянова към бизнеса, – хората от практиката могат да бъдат най-убедителни в мотивирането на младите хора да изберат една или друга професия.“ И препоръча бизнесът да направи своята заявка за план-приема в училищата чрез Агенцията за инвестиции и Столичната община.
„Една от най-трудните задачи е да докажем на родителите необходимостта децата им да получат и професия заедно с образованието“, подчерта Диян Стаматов – заместник-министър на образованието и науката. По време на кръгла маса във В. Търново той апелира за промяна на учебните планове на професионалните гимназии, която да позволи на учениците да имат повече часове за усвояване на професия чрез практика в работна среда. И призова директорите да бъдат по-активни в рекламирането на училищата, които ръководят.

Четете повече в бр. 49, 8 – 14 декември 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Региони
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

2016 г. - успешна за Оперативната програма

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

По-различните родителски срещи

По-различните родителски срещи

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2020, година XLVII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • За някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Нестор Марков и неговият принос в чуждоезиковото обучение в края на XIX и началото на XX век
  • По повод тазгодишното издание на „Међународни салон стрипа“ в Белград
  • Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG