Езиковите контакти и техните резултати
Иля Златанов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-01
Резюме. Редица учени, както и широк кръг неспециалисти си задават въпроса дали българският не е език от креолски тип, т.е. продукт на непълно усвояване от страна на носители на други езици?
Превключване на езиковия код като феномен на междуезиковото взаимодействие: върху примери от български и турския език
Исмаил Оркун Атасой
Гюлсюм Сонгюл Ерджан
Университет „Докуз ейлюл“ – Турция
https://doi.org/10.53656/for2024-06-02
Резюме. Междуезиковото взаимодействие се отнася до езиковите резултати, които възникват, когато общности, говорещи различни езици, взаимодействат помежду си…
Specifics of Pedagogical Speech in Distance Learning
Natalya Zhadko
Moscow City Pedagogical University
https://doi.org/10.53656/for2024-06-03
Abstract. From the perspective of the activity approach, the author examines the difficulties faced by university teachers when conducting classes in a digital environment (in distance learning)…
The Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition
Maria Mladenova
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for2024-06-04
Abstract. This article examines the impact of Early Second Language Acquisition (ESLA) on children‘s development from the perspective of parents…
Учебно пособие по четене на текстове по козметика (върху материал от руски език)
Ирена Петрова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-05
Резюме. По време на всички етапи на обучение по чужди езици са важни въпросите за създаване на учебни материали…
К вопросу о переводе поэтических текстов в романе Евгения Водолазкина „Чагин“
Антония Пенчева
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/for2024-06-06
Резюме. В статье рассматривается роль и функция поэтических текстов для создания образной характеристики персонажей в романе „Чагин“ Евгения Водолазкина…
Компютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт
Елица Миланова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-07
Резюме. Статията изследва репрезентацията на китайската митология в компютърните игри и потенциала им като лингводидактичен инструмент при компетентностния подход на обучение в часовете по китайски език и култура…
Пространствените измерения на изменението на климата и глобалното езиково разнообразие
Климент Найденов,
Методи Иванов,
Антонина Атанасова,
Димитър Атанасов,
Александър Пейчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-08
Резюме. Сложната връзка между езиковото многообразие и изменението на климата е многостранен феномен…
Подходи за промяна в качеството на училищното образование
Светлана Александрова
Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/for2024-06-09
Резюме. Статията анализира областта на въздействие от Националната стратегия за учене през целия живот (НСУЦЖ 2014 – 2020), която касае подобряване на качеството на училищното обучение, повишаване на постиженията на учещите, придобиване на ключовите компетентности и развитие на личността, и поставя началото на актуални и днес усилия за промяна в учебната среда и въвеждане на компетентностен подход в образованието…
Сирма Данова (12.11.1984 – 22.10.2023)
Владимир Сабоурин
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-10
Силата на постистината
Владимир Градев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-11
Родноезиковото и чуждоезиковото обучение – единна образователна система
Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for2024-06-12