Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-05-2022
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.
A A

ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Речеви стратегии и пандемията от COVID-19

Проф. д-р Гергана Дачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.201rech

Резюме. Интересът към наблюдението и анализирането на речевите послания, свързани с пандемията от COVID-19, е породен от хипотезата, че отговорните български институции, част от медицинските работници…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Калки от френски в българската фразеология

Гл. ас. д-р Яна Сивилова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.202kalk

Резюме. Статията проследява продължителното влияние на френския език върху формирането на българската фразеология. Очертани са отделните периоди, през които въздействието на френския език върху български е особено интензивно…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Актуальные темы исследований в сопоставительной филологии в современном казахстане

Молдир Алшынбаева, Дарина Аманбекова, Мерей Балабекова
Карагандинский университет им.Е.А.Букетова (Казахстан)

https://doi.org/10.53656/for22.203aktu

Аннотация. Актуальность и важность проблем, связанных с сопоставительной лингвистикой, постоянно привлекает внимание лингвистов к вопросам изучения лексики и концептов иноязычного происхождения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Синтактичен правопис – слято и/или разделно писане. Когнитивни размисли

Проф. д.н. Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ –
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for22.204sint

Резюме. Обяснението на слято и/или разделно писане на думи и словосъчетания може да се постигне като принципна изследователска позиция само когато се държи сметка и за третата ос в координатната система на езика – човешкото съзнание…

виж повече

 


МЕТОДИКА

Функционален Подход При Конструиране На Система От Упражнения По Български Език В Средното Училище (С Оглед На Обучението По Български Език В Страната И В Чужбина)

Проф. д-р Ангел Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.222funk

Резюме. В статията се прави обзор на съществуващи в научното пространство тези, идеи и класификации (от общодидактическа, лингвистична и методическа гледна точка) на типовете упражнения, които изграждат технологията на учебния процес по български език…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Другата руска тройка. Случаят Достоевски

Людмил Димитров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.15drug

Резюме. Този текст прави опит за проследяване на един скрит архетип в руската литература от ХІХ век и как функционира той у Достоевски…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Идентичността като пребиваване в другия

Проф. д.н. Магдалена Костова-Панайотова
ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/for22.232iden

Резюме. Статията се фокусира върху романа „Английският пациент“, в който централно място заемат въпросите за идентичността, принадлежността на човека към нацията, семейството, общността, приятелите…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Медицински конотации в понятието „криза“

Ивета Ташева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
УМБАЛ „Софиямед“

https://doi.org/10.53656/for22.241medi

Резюме. Статията се опитва да покаже как медицинската терминология и медицинските конотации маркират понятия, които по-късно стават водещи във философския, културологичния, политическия, социалния дискурс…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Нов учебник по руски език за начинаещи (ниво А1+)

Валентина Георгиева
Военна академия „Г. С. Раковски“

https://doi.org/10.53656/for22.251novu

Резюме. Отзивът за учебника „Русский с собой. Учебник по руски език за българи А1+“…

виж повече

 

 

 

Ново помагало по български език като чужд за напреднали

Биляна Тодорова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/for22.252novo

виж пвоече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ново помагало по български език като чужд за напреднали

Следваща статия

Най-добрите познавачи на гората

Следваща статия
Най-добрите познавачи на гората

Най-добрите познавачи на гората

Майстори на газови инсталации

Майстори на газови инсталации

Умели коафьори

Умели коафьори

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"