Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2022
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.
A A

EDITORIAL

Към нови предизвикателства

https://doi.org/10.53656/for22.01ling

Човешкият фактор е в основата на обучителния процес. Това показват изминалите в пандемична среда няколко години. Информационно-комуникационните технологии се оказаха в центъра на образователните промени и влязоха в ролята на панацея за решаване на кризисните моменти във всички аспекти на обучението. Но не можаха да изпълнят ролята на пълноценна алтернатива на „живите“ срещи в учебната аудитория…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Language Transfer and Problems of Teaching Bugarian for Slav Students

Nadezhda Stalyanova1), Elena Krejcova2)
1)Sofia University „St. Kliment Ohridski“ (Bulgaria)
2)Masaryk University (Czech Republic)

https://doi.org/10.53656/for22.10lang

Abstract.The text presents the problems of studying Bulgarian as a second language by Slavs with an emphasis on the specifics of foreign language teaching in a Slavic environment…

виж повече

 

 

Речевое развитие подростков 10 – 12 лет и использование электронных устройств

Безруких, Марьяна Михайловна
Логинова, Екатерина Сергеевна
Теребова, Надежда Николаевна
Усцова, Александра Григорьевна
Макарова, Людмила Викторовна
Институт возрастной физиологии – Русская академия образования – Москва (Россия)

https://doi.org/10.53656/for22.11rech

Резюме. В условиях общей интенсификации и использования ЭУ возрастают риски их негативного влияния на когнитивное и речевое развитие подростков…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


МЕТОДИКА

Лингвокогнитивни, интеркултурни и социолингвистични особености на немските лексикални единици, съдържащи суфиксоида – weise

Елена Николова-Кискинова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Медицински университет – Пловдив

https://doi.org/10.53656/for22.13ling

Резюме. Във фокуса на настоящото изследване попадат лексикалните единици, съдържащи суфиксоида – weisе, представени в един по-широк екстралингвистичен аспект…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ЕЗИК И КУЛТУРА

Les arcanes du Pouvoir dans la République de Doumarie dans Mort d’un poète (1981) de Michel Del Castillo

Alain Vuillemin
Université « Paris-Est » (France)

https://doi.org/10.53656/for22.14lesa

Résumé. Le roman de Michel Del Castillo, Mort d’un poète, a été publié en 1989, avant l’effondrement des systèmes totalitaires dans les pays de l’Est…

ВИЖ ПОВЕЧЕ


ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

Культурная память и прецедентные феномены

 

Валерий Ефремов1),
Валентина Черняк1), Надя Чернева2)
1) Российский государственный педагогический университет
им. А. И. Герцена –Санкт-Петербург (Россия)
2) Пловдивский университет имени Паисия Хилендарского – Пловдив (Болгария)

https://doi.org/10.53656/for22.16kult

Абстракт. В работе приводится краткий исторический экскурс возникновения и семантического наполнения понятия культурная память в современных общефилологических исследованиях, восходящая к работам немецких историков и культурологов (Я. и А. Ассман) и советских филологов (Ю. М. Лотман, Б. М…

виж повече


ХРОНИКА

Проф. Димитър Веселинов на 60 години

Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.18vess

ВИЖ ПОВЕЧЕ


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

За играта като феномен в чуждоезиковото обучение

Живка Илиева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ – Колеж Добрич

https://doi.org/10.53656/for22.17igra

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

За играта като феномен в чуждоезиковото обучение

Следваща статия

The Influence Of Collaborative Learning On Students’ Achievement In Examining Functions With Parameters in Dynamic Software Environment

Следваща статия

The Influence Of Collaborative Learning On Students’ Achievement In Examining Functions With Parameters in Dynamic Software Environment

Convolutional Neural Networks in the Task of Image Classification

Developing Problem Solving Competency Using Functional Programming Style

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"