Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

STEAM за малчугани – защо не

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
в Брой 30, 2020
A A
Ценка Тодорова, директор

Докато в обществото ни отново се разгоря дебатът дали четиригодишните задължително да ходят на детска градина, ръководен от идеята, че образованието в пред-
училищна възраст е област, която е най-важна за развитието на детето, екипът на ДГ „Пинокио“ – Русе, разработи проект за иновативна авторска програмна система. „Създаване на условия за изграждане на знания, умения и отношения у децата и реализирането им като бъдещи граждани на Р България и обединена Европа чрез прилагането на метода STEAM в обучението“ дава възможност за надграждане на предвидените в държавния образователен стандарт за предучилищно образование очаквани резултати и реализиране на дейности, оценени като ефективни от учителите.
В проекта за иновативна програмна система те са включили в обучението метода STEАM. И с това „Пинокио“ се нарежда сред 45 детски градини, които в следващия програмен период ще работят по НП „Успяваме заедно“, модул II – „Иновативна детска градина“. Средствата в размер на 270 000 лв. са за повишаване качеството на предучилищното образование чрез прилагането и популяризирането на добри иновативни практики, прилагани в детските градини.
337 учители ще работят с 5316 деца.
Абревиатурата STEАM съчетава в себе си наука, технологии, инженеринг, изкуство и математика. Този метод за обучение е подходящ за хора от всякакви възрасти, включително и за най-малките, категорични са двайсетте педагози от детската градина. Основното предимство е огромното удоволствие, което децата изпитват чрез въвличането в реални експерименти и задачи. При този метод те се учат чрез правене да развиват способностите и въображението си. Свидетели са на реални резултати от дейността си. Това оценяват и родителите на 228-те деца в ДГ „Пинокио“.
„Метода STEAM ще приложим в две образователни направления – „Математика“ и „Околен свят“. За резултатното му използване в детската градина е изградена интерактивна образователна среда. Идеята ни е през следващите 4 години да се изградят специализиран кабинет и система от ателиета за провеждане на допълнителни занимания с деца и групи, сформирани по интереси и възможности, като обучението ще се базира отново на метода STEAM – пояснява директорката Ценка Тодорова. – Педагогическият екип работи със софтуерен продукт „Енвижън“: един компютър – много мишки. Изчистването на образователния процес от дидактизъм, скованост и строга регламентираност, съобразяване с детските интереси, желания и възможности ще ориентира обучението към провокиране на мисленето и самостоятелността, към формиране на практически умения и развитие на личността.“
И като разговаряме за тази, меко казано, революционна иновация, стигаме и до въпроса – трябва ли 4-годишните задължително да посещават детска градина. „Екипът ни е категоричен – в тази възраст се пос-
тавят основите на бъдещите успехи на ученика – казва Ценка Тодорова. – Да не говорим за педагогическата подкрепа в ранна възраст за децата, чийто майчин език не е българският.“
Това мнение споделят и голяма част от родителите. Според тях детската градина е възможност малчуганите под формата на игра да трупат знания и умения. Затова родителите са и партньори на педагозите. Взаимодействието им намери особено проявление по време на задължителната карантина.
В ролята на „медиатори“ родителите се включиха в интерактивните занимания, за да не спира надграждането на постигнатото от децата.
На щат в ДГ „Пинокио“ има ресурсен учител и психолог. Те са важна част от екипа, който работи повече от успешно още от 2005 г. с деца със специални образователни потребности. През тази учебна година те са 20. Развиват се и също придобиват умения и знания заедно със своите връстници. Подготвят се за деня, в който заедно ще прекрачат за първи път училищния праг.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“ Смолян предлага девет защитени образователни институции Отново медали от Менделеевата олимпиада Как законът променя образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“

Следваща статия

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Отново медали от Менделеевата олимпиада

Отново медали от Менделеевата олимпиада

В ход е дигиталното обучение

Как законът променя образованието

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"