Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Една малко позната страница от българското методическо наследство: „граматиката в прогимназията. Насоки към творческо обучение“ (1937) на Петър Лаков и Павел Гетов

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2022
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Иван Чолаков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-3.09

Резюме. Фокусът на настоящата статия е неизследваното досега методическо ръководство „Граматиката в прогимназията. Насоки за творческо мислене“ (1937) от Петър Лаков и Павел Гетов, като са откроени теоретичните перспективи, заложени в него. Осъзнавайки слабостите в обучението по майчин език, авторите очертават начините за тяхното преодоляване. Техните възгледи за изучаването на родния език са оценени с оглед на иновативните подходи в обучението по български език, застъпени през 20-те и 30-те години на миналия век в трудовете на Петко Цонев, Димитър Грънчаров и Любен Георгиев. В резултат на анализа са изведени някои идеи, актуални и за съвременната методика на езиковото обучение, като например комуникативната ориентация на обучението по роден език и развитието на умения за активно участие в различните речеви ситуации с цел създаване на различни видове дискурс. Анализът доказва, че методическото ръководство на Лаков и Гетов е важно свидетелство за доминиращите тенденции в изучаването на родния език, свързани с формирането на творчески и социално отговорни личности.
Ключови думи: Петър Лаков; Павел Гетов; обучение по роден език; Петко Цонев; Димитър Грънчаров; Любен Георгиев

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтруктура на наратива в повестта на Павел Вежинов „Бариерата“ Default ThumbnailGender Differentiation in the Management of General Secondary Education Institutions Default ThumbnailНаблюдения върху употребата на клишетата в българската и в румънската публична реч Default ThumbnailКак технологиите и изкуственият интелект влияят на училищното образование

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Съвременни подходи за управление на стреса в училищната организация

Следваща статия

Проблемът с дискриминацията в предучилищна възраст и засягането му в гражданското образование

Следваща статия

Проблемът с дискриминацията в предучилищна възраст и засягането му в гражданското образование

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV

Колко е важно  да бъдеш красив

Колко е важно да бъдеш красив

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"