To Be or Not to Be… Educated Digitally? The Conclusions from the Transformation of Еducational Process during COVID-19 – the Point of View of the University Professors
Dr. Miglena Angelova, Assoc. Prof.
University of National and World Economy (Bulgaria)
Prof. Dr. Rima Tamošiūnienė
Vilnius Gediminas Technical University (Lithuania)
Prof. Kiril Anguelov, DSc.
Technical University of Sofia (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.01
Abstract. The current research presents the attitude of university professors to the rapid digital transformation of educational process during COVID-19…
Приложение на дигиталните технологии в обучението по химия: нагласи на учителите през 2019 и 2022 г.
Мартина Ценова,
доц. д-р Милена Кирова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.02
Резюме. Успешното интегриране на дигиталните технологии в обучението зависи от уменията и нагласите на учителите…
Проучване на академичните очаквания на студенти бакалаври към лекционния курс по дидактика
Доц. д-р Евгения Тополска
Нов български университет
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.03
Резюме. Академичните очаквания на студенти бакалаври към лекционния курс по дидактика са фактор за формиране на мотивирани и креативни учители…
Екологичната приказка в педагогическото взаимодействие „дете – природа“
Проф. д-р Петя Конакчиева,
Светлана Великова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.04
Резюме. В разработката се представят резултати от проведено емпирично изследване с фокус върху екологичната приказка като инструмент за фасилитиране на педагогическото взаимодействие „дете – природа“…
Examining Writing Feedback Dynamics from ChatGPT AI and Human Educators: a Comparative Study
Dr. Ekrem Solak
City University of Macau (China)
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.05
Abstract. As technology increasingly influences educational practices, it is crucial to comprehend the impact and effectiveness of AI in comparison to human-driven methodologies. In the field of language learning and writing instruction, one notable development is the emergence of AI-generated writing feedback tools…
Children and Abstract Art. Creating a Non-Figurative Composition by Association from a Musical Work in Preschool Age
Dr. Galina Nikolova, Assist. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.06
Abstract. The article views the need for integration of arts as a crucial factor for the overall aesthetic development of preschool children in the context of the synthesis between abstract painting and music…
Game Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens
Dr. Borislava Ivanova, Assist. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.07
Abstract. The article considers the need to apply innovative educational models in modern education. A brief scientific review is made of the emergence of the STEM/STEAM education, the latter currently being one of the priority approaches for application in educational policies around the world. The basic integrating factor for the STEM and STEAM education is games…
Здравното образование в българските училища
Гл. ас. Гергана Маркова
Медицински университет – Плевен
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.08
Резюме. В настоящата статия се поставя акцент върху здравното образование в българските училища. В рамките на един учебен срок е проведено системно здравно обучение сред 71 деца по актуални здравни проблеми, които имат пряко отношение върху здравето и здравното поведение на подрастващите…
Google Sites като образователен инструмент в контекста на традиционното и проектно базираното обучение
Резюме. Статията представя различни възможности за интегрирането на „Гугъл“ сайтовете като образователен инструмент, както и методически насоки към педагогическите специалисти, които ги използват в своята практика…
Конструкторско-игровият опит на 5 – 7-годишните деца – стимул за формиране на технологични ценности и култура
Милена Миланова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий”
https://doi.org/10.53656/ped2024-7.10
Резюме. В статията се интерпретират иновативни конструкторски игри за успешно формиране на технологични ценности и култура при 5 – 7-годишните деца…