Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 6, 2023

Подкрепа навреме

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-02-2023
в Брой 6, 2023
A A
Зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова участва в европейската конференция
„Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“

Над 1000 ресурсни учители са назначени в детските градини и училищата и осигуряват подкрепа на деца със специални образователни потребности, отбелязва зам.-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова на европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“, съобщават от МОН. Форумът е организиран от Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град и от Националната асоциация на ресурсните учители.
„Подкрепата за нашите деца, приобщаващото образование е основна политика на Министерството на образованието и науката години наред. Това е политика, която включва различни дейности и инициативи, но винаги с един фокус – да дадем най-доброто като възможност за развитие на всяко дете, което има нужда както от обща, така и от допълнителна подкрепа“, отбелязва зам.-министър Гайдарова. И посочва, че над 4800 деца и ученици със специални образователни потребности, с хронични заболявания, в риск и с изявени дарби са получили допълнителна подкрепа в резултат на изпълнението на проект „Подкрепа за приобщаващо образование“. По думите ѝ индивидуалният подход и подкрепата на тези деца, дадени навреме, увеличават възможността за тяхната професионална реализация и за приобщаването им в обществото, за да бъдат пълноценни и спокойни в своето развитие.
Малко над 24 000 са децата със специални образователни потребности, които са приобщени в детските градини и училищата, съобщава Грета Ганчева, директор на дирекция „Приобщаващо образование“ – МОН. „Много ми се иска в бъдеще да можем да увеличим броя на ресурсните учители, да бъдат повече в институциите в предучилищното и училищното образование, за да могат учителите да бъдат по-спокойни и да могат да осигуряват най-доброто образование за децата“, коментира тя. По думите ѝ адаптирането на учебното съдържание за някои деца и ученици е изключително труден процес и заради това се налагат много квалификационни дейности за учителите.
„Ресурсният учител и специалист са ключови в процеса на приобщаващото образование. Той е стожерът на екипа, който може да подкрепи детето, за да се включи то успешно в образователния процес и в живота на образователната институция. Защото не е важно само обучението, но и това детето да се чувства добре в общобразователната среда“, заявява Ганчева. И подчертава, че специалистите в регионалните центрове са еталонът, по който се равнява системата на приобщаващото образование, като те създават правилата за работа.
„Вече 7 години има държавен образователен стандарт за приобщаващото образование. Имаме и децентрализация на ресурсните учители – едни от тях са в детските градини, други са в училищата, има и работещи в центровете за подкрепа на личностното развитие. Това показва, че вече имаме голяма палитра от специалисти за приобщаващото образование, но имаме и много въпроси, свързани с това откога да се започне с ресурсното подпомагане на деца и ученици“, коментира д-р Калоян Дамянов – директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град.

Your Image Description

Свързани статии:

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити 70 млн. лв. за нов научен комплекс 20 медалисти на националното зимно състезание по математика Българчета от Англия в Музея на Апостола

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

От пет-шест до 15 – 20

Следваща статия

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Държавата гарантира до 40 млн. лв. студентски и докторантски кредити

В ход е дигиталното обучение

70 млн. лв. за нов научен комплекс

20 медалисти на националното зимно състезание по математика

20 медалисти на националното зимно състезание по математика

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"