Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Западът по утъпкания път на тоталитаризма

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-02-2025
в Uncategorized
A A

Д-р Нено Димов
Университет по библиотекознание и информационни технологии

https://doi.org/10.53656/voc24-5-6-03

Резюме. Роналд Рейгън: „Свободата не е никога по-далече от едно поколение от изчезване. Ние не я предаваме на децата си чрез кръвта си. За нея трябва да се борим, да се бием, да я защитаваме и на тях трябва да предадем да правят същото“.
За да може да се борим за свободата си, трябва да разпознаваме заплахите към нея. Въпреки че същността не се променя, формите почти винаги са различни. Тоталитарните системи имат едни и същи характеристики.Това са системи с напълно централизирана власт, като политическият, икономическият, социалният и интелектуалният живот са поставени под пълен държавен контрол. За да реализира своите цели, тоталитарната система се нуждае от идеология, която трябва да замени традиционното разбиране за законност с идеологическа оправданост, произтичаща от някаква абстракция. Общите характеристики мога да продължат с изграждането на необходимата за контрола бюрократична система, със свързаната с налагането на идеологията, пропаганда, необходимостта от пълна цензура и най-страшното – терора. Той е повсеместен и непрекъснат, като има както физическо, така и морално измерение.
Тази статия си поставя за цел да разгледа основните направления на съвременната тоталитарна идеология, като се спира най-вече на ЛГБТ+ и частично на подпомагащите зелени политики, като разглежда основни инструменти за налагането ѝ – централизирането на властта, антикапитализма, пропагандата и цензурата.
Ключови думи: демокрация, диктатура, ЛГБТ+, Истанбулска конвенция

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогическата анимация при овладяване на английски език в първи клас на началното училище Default ThumbnailЗа избора на учебен комплект по български език и литература в начален етап. и за обучението Default ThumbnailУченическото самоуправление през погледа на един психолог Default ThumbnailКОВИД-19 в литературата: между фикцията, сравненията и дневниковото
Етикети: демокрациядиктатураИстанбулска конвенцияЛГБТ+

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

Следваща статия

Inclusive Education: Essence, Prerequisites for Its Emergence, Challenges and Opportunities

Следваща статия

Inclusive Education: Essence, Prerequisites for Its Emergence, Challenges and Opportunities

По пътечката на емоциите – малките стъпки, формиращи големите ценности

Педагогически аспекти на електронния урок в обучението по физичес­ко възпитание

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"