Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 24, 2016

Как се прави независима оценка на науката

в Брой 24, 2016

Добрите практики и предизвикателствата при изготвянето на партньорските проверки (peer review) и оценяването на научни проекти бяха представени на форум в Българската академия на науките.

В него участваха експерти от Европейската научна фондация (ESF). Организацията има за цел да подкрепя висококачествените научни изследвания и иновации в Европа, като помага на своите членове с участието в международни програми. Партньорските проверки и оценяването са сред областите, в които организацията разполага с опит и високо ниво на експертиза. В Европейската научна фондация членуват 13 организации от 11 европейски страни, като България е представена от Българската академия на науките и Фонд „Научни изследвания“. За периода 2006 – 2011 г. Фондацията участва в оценяването на 2900 проектни предложения, за които се прилагат различни критерии в зависимост от правилата на програмата, по която се кандидатства. Най-често при оценяването на проекти за финансиране се одобряват 20 на сто от предложенията, а като изключителни се оценяват 10 на сто. Въпросът е как оценителите да отсеят още 10 на сто проектни предложения, които да бъдат финансирани и да постигнат не по-лоши резултати, коментираха експертите. Един от най-трудните моменти е оценката на риска, тъй като често правилата на конкурсите не позволяват финансиране на високорискови разработки, въпреки че те могат да доведат до големи научни открития. Водещи принципи при оценките са високо качество, безприсрастност, прозрачност, връзка с целта на програмата, ефективност и бързина, етика.

Четете повече в бр. 24, 16 – 22 юни 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Наука
СподелянеTweet
Предишна статия

Професионално образование, година XVIII, книжка 3, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 3, година LVIII, 2016

Следваща статия

Български език и литература, книжка 3, година LVIII, 2016

Акад. Людмила Вербицкая: Най-важно е да осъзнаеш, че невинаги си прав

Акад. Людмила Вербицкая: Най-важно е да осъзнаеш, че невинаги си прав

Дуалното с нови три професии

Дуалното с нови три професии

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG