Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-12-2019
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.
A A

Годишно съдържание
сп. „Чуждоезиково обучение“, 
том 46 (2019 г.)

Annual Contents
Foreign Language Teaching Journal,
Vol. 46 (year 2019)

СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 113 – 224
Книжка 3 / Number 3: 225 – 328
Книжка 4 / Number 4: 329 – 440
Книжка 5 / Number 5: 441 – 544
Книжка 6 / Number 6: 545 – 648

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8 Изследователски аспекти на съвременната лингводидактология [Research Aspects of Modern Linguistic Didactology] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
9 – 18 Глазодвигательная активность при чтении у детей младших классов с разной степенью сформированности навыка чтения [Eye Movement Activity during Reading of Students in Lower Grades with Different Degrees of Reading Skills] / Безруких Марьяна Михайловна, Иванов Владимир Вячеславович / Mariana Bezrukikh, Vladimir Ivanov
19 – 32 La Bulgarie et son européanisation à travers la langue française [The Europeanisation in Bulgaria and the Impact of the French Language] / Martin Henzelmann
119 – 130 Паронимията като източник на лексикални трудности в обучението по норвежки език [Paronymy as a Source of Lexical Difficulties in Norwegian Language Learning] / Иван Й. Тенев / Ivan Y. Tenev
131 – 138 Когниция и пунктуация [Cognition and Punctuation] / Мариана Георгиева / Mariana Georgieva
231 – 241 Фонетико-морфологична и семантична адаптация на общите лек­сикални елементи от турски произход в българския и във френския език [Phonetical-Morphological and Semantic Adaptation of the General Lexical Elements of Turkic Origin in Bulgarian and French Language] / Милена Йорданова, Димитър Веселинов / Milena Yordanova, Dimitar Vesselinov
242 – 252 Сравнительное исследование окуломоторной активности при чтении у детей младших классов с разной степенью сформированности навыка чтения [Comparative Study of Oculomotor Reading Activity of Primary Classes Students with Different Degrees of Formation of Reading Skills] / Безруких М.М., Иванов В.В. / Mariana Bezrukikh, Vladimir Ivanov
335 – 342 За синтактичния аспект на определеността [For the Syntactic Aspect of Determination] / Мариана Георгиева / Mariana Georgieva
447 – 457 Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung / Hans W. Giessen
458 – 467 Езикова теория и езикова реалност – категориите вид, време, нак­лонение и залог в учебните помагала по новогръцки на гръцкото средно образование [Linguistic Theory and Linguistic Reality – the Verbal Categories Aspect, Tense, Mood and Voice in the Textbooks and Teachers’ Methodological Guides for the Greek Middle School] / Борис Вунчев, Елена Чаушева / Boris Vounchev, Elena Chausheva
551 – 564 Towards Conceptual Frames / Svetla Koeva, Tsvetana Dimitrova, Valentina Stefanova, Dimitar Hristov
565 – 579 The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach / Svetlana Nedelcheva

EVENTS / ХРОНИКА
88 – 95 Творецът в литературната наука [The Creator in the Literary Science] /
Сава Славчев / Sava Slavchev
195 – 196 La journée internationale de la francophonie [International Francophonie Day] / Yuri Sterk
197 – 201 Кръгла маса „Език и превод“ [“Language and Translation” Round Table] / Маргарита Гергинова / Margarita Gerginova
202 – 207 „Всичко зависи от учителя“ – нови перспективи за университетската подготовка на учители по немски език в България [“Teacher Matters!” – New Perspectives of German Teacher Education at Bulgarian Universities] / Забине Брахман-Босе / Sabine Brachmann-Bosse
315 – 318 Международна конференция ,,Българистични езиковедски четения“ [International Conference “Bulgarian Language Readings”] / Йовка Тишева, Маргарита Гергинова / Yovka Tisheva, Margarita Gerginova
516 – 518 Летен семинар за преподаватели по норвежки език в Университета в Осло [Summer Seminar for Norwegian Language Teachers at the University of Oslo] / Иван Й. Тенев / Ivan Y. Tenev
626 – 630 По повод тазгодишното издание на салон „Стрипа“ в Белград [On the Occasion of This Year‘s Edition of the Stripa Salon in Belgrade] / Антоанета Алипиева / Antoaneta Alipieva

IN MEMORIAM
62 – 87 Думи за сбогом (в памет на проф. д.ф.н. Иван Куцаров) [Farewell Words (In Memory of Prof. DSc. Ivan Koutsarov)] / Вера Маровска, Диана Иванова / Vera Marovska, Diana Ivanova

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
49 – 52 The “Enchanting Background” of the Short Form Literature / Irena Kristeva
157 – 168 Руският футуристичен взрив: заумът – провокация и идеолект [The Russian Futuristic Blast: Reason Provocation and Idiolect] / Магдалена Кос­това-Панайотова / Magdalena Kostova-Panayotova
169 – 175 Когнитивные основы когерентности образных средств художественного текста [Cognitive Foundations of Coherence of Figurative Means in Literary Text] / Григорий Токарев / Grigoriy Tokarev
275 – 287 Language Policies and Language Education in the Period of Sultan Abdülhamid II: Examples from the Yıldız Palace Library Collection / Pervin Bezirci
288 – 298 Научное наследие Золотого века ислама [The Scientific Heritage of the Islamic Golden Age] / Сулейменов И.Э., Молдажанова А.А., Копишев Э.Е., Егембердиева З.М., Ниязова Г.Б. / Suleimenov I.E., Moldazhanova A.A., Kopishev E.E., Yegemberdiyeva Z.M., Niyazova G.B.
352 – 360 On the Principle of Traductological Relativity: Re-Interpreting Schleiermacher / Suren Zolyan
498 – 507 Ръкописният българо-италиански речник на П. Маурицио да Кастеладзо от 1845 г. [The Manuscript Bulgarian-Italian Dictionary of P. Maurizio Da Castellazzo from 1845] / Магдалена Абаджиева, Марияна Цибранска-Костова / Magdalena Abadzhieva, Mariyana Tsibranska-Kostova
608 – 612 За някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов [For Some Translations of the Novel „Tobacco“ by Dimitar Dimov] / Милена Катошева / Milena Katosheva
613 – 620 La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction / Wajdi Belgacem

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
33 – 41 Современные парадигмы лингвистики и их значение для преподавания русского языка как иностранного [The Modern Paradigms of Linguistics and Their Implications for Teaching Russian as a Foreign Language] / Людмила Карпенко / Lyudmila Karpenko
42 – 48 Пословицы на уроке русского языка как иностранного в итальянской аудитории [Using Proverbs for Learning Russian as a Foreign Language in Italian Audience] / Оксана Беженарь, Мануэла Павоне / Oksana Bezhenar, Manuela Pavone
139 – 149 Планиране на съвременния урок по чужд език в контекста на дигиталната среда на XXI век [Planning the Foreign Language Class in the 21st Century Digital Environment] / Данаил Данов / Danail Danov
150 – 156 Обучение чрез казуси в специализираната подготовка на студенти по английски език [Teaching through Case Studies: English for Specific Purposes at University Level] / Мария Нейкова / Mariya Neykova
253 – 262 Глаголните категории вид, време, наклонение и залог в учебниците на гръцката образователна система [The Verbal Categories Aspect, Tense, Mood and Voice in the Educational Books of the Greek Educational System] /
Борис Вунчев / Boris Vounchev
263 – 274 Изграждане на социолингвистична компетентност в контекста на смесеното обучение за медицински цели [Developing Sociolinguistic Competence in the Context of Blended Learning for Medical Purposes] /
Теодора Вълова / Teodora Valova
343 – 351 Мястото на есето в обучението по български език като чужд [The Role of Essay in Teaching Bulgarian as a Foreign Language] / Мария Добрикова /
Mária Dobríková
468 – 478 Speech Disfluencies of Preschool-age Children Who Do and Do Not Stutter /
Yulia O. Filatova, Dobrinka Georgieva
479 – 487 Явление лексической паронимии как лингводидактическая проб­лема [The Phenomenon of Lexical Paronium as a Linguodidactic Problem] / Елена Стоянова / Elena Stoyanova
488 – 497 Shortening in the Language of the Navy / Galina V. Velikova
580 – 587 Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence / Tatyana Angelova
588 – 597 Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език [Lexical Interference in the Bulgarian Written Language of Native Speakers of Russian] / Аглая Маврова / Aglaya Mavrova
598 – 607 Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland / Piotr Romanowski

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY /
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
53 – 61 Фантазиите на Възраждането – генеалогиите [The Renaissance Fantasies – Genealogies] / Георги Вълчев / Georgi Valchev
176 – 187 Чуждоезиковото обучение в Университета за национално и световно стопанство [Foreign Languages Teaching in the University of National and World Economy] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
188 – 194 Методът на Франц Ан в чуждоезиковото обучение в България в края на XIX – началото на ХХ век [Franz Ahn‘s Foreign Language Teaching Method in Bulgaria at the Turn of the 20th Century] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
299 – 307 Антон Никопит и неговият превод „Учения за децата“ (1850) в контекста на българо-гръцките културни връзки през Възраждането [Anton Nikopit and His Translation “Lessons for Children” (1850) in the Context of the Bulgarian-Greek Cultural Links during the Revival] /
Диана Иванова / Diana Ivanova
308 – 314 The Doctrinal Complex in the Cyrillo-Methodian Heritage (History Teaching Slavic Languages) / Liudmila Karpenko
361 – 369 Изучаването на чужди езици през Възраждането [Teaching and Learning Foreign Language during the Bulgarian Revival Period] / Мария Мицкова / Maria Mitskova
508 – 515 К вопросу о языке художественного текста русского романа XXI века [To the Question of the Language of Literary Text of Russian Novels XXI Century] / Алексей Манчев / Alexey Manchev
621 – 625 Нестор Марков и неговият принос в чуждоезиковото обучение в края на XIX и началото на XX век [Nestor Markov and his Contribution to Foreign Language Learning in the Late 19th and Early 20th Centuries] / Мария Ловджиева / Maria Lovdzhieva

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ
375 – 387 Педагогическая инноватика в действии [Pedagogical Innovatics in Operation] / Галина Шамонина, Леонид Московкин / Galina Shamonina, Leonid Moskovkin
388 – 400 Формирование межкультурной компетенции при изучении иностранного языка в ходе урока-исследования [Development of Intercultural Competence in Teaching Foreign Language During the Research Lesson] / Леонид Московкин, Наталья Афанасьева / Leonid Moskovkin, Natalia Afanasyeva
401 – 408 Театр как культурный код русского языка [Theater as a Cultural Code of the Russian Language] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
409 – 415 Бальные игры в обучении русскому языку как иностранному [Ball Games in Russian as a Foreign Language Teaching] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
416 – 424 O песне на уроке русского языка [About Song in Russian as a Foreign Language Lesson] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
425 – 432 Всемирная паутина как инструмент преподавателя XXI века [World Wide Web as an Instrument of a Modern Teacher] / Денис Букин / Denis Bukin

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
96 – 99 Български език като чужд за студенти медици [Bulgarian as a Foreign Language for Students in Medicine] / Иван П. Петров / Ivan P. Petrov
100 – 104 Нова българска практическа граматика за немскоезични [New Bulgarian Practical Grammar for German Speakers] / Савелина Банова / Savelina Banova
208 – 213 Лингвистичната персонология като нова приложна дисциплина [Linguistic Personology as a New Applied Scientific Area] / Юлияна Стоянова / Juliana Stoyanova
214 – 217 Бежанци и мигранти в португалоезичните литератури [Refugees and Migrants in Portuguese-language Literatures] / Дина Манчева / Dina Mantcheva
319 – 321 Първото цялостно научно изследване на морфологичната система на китайския език в България [The First Overall Scientific Research of Chinese Morphological System in Bulgaria] / Искра Мандова / Iskra Mandova
370 – 374 Изследвания и практики в образованието [Educational Research and Practice] / Анатоли Дешев / Anatoli Deshev
519 – 522 За някои особености на глагола в турския език [On Some Features of Verb in Turkish Language] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
523 –528 Нов юбилеен сборник и нови надежди за българистиката [New Jubilee Collection and New Hopes for Bulgarian Studies] / Миглена Михайлова-Паланска / Miglena Mihaylova-Palanska
529 – 536 Настолна книга на българските унгаристи [A Handbook for the Bulgarian Researchers in Hungarian Language] / Лиляна Лесничкова / Lilyana Lesnichkova
631 – 635 Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език [Contribution to Foreign Language Training and Modern Grammar in the Bulgarian Language] / Йорданка Трифонова /
Yordanka Trifonova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLanguage Policies and Language Education in the Period of Sultan Abdülhamid II: Examples from the Yıldız Palace Library Collection Default ThumbnailЗа синтактичния аспект на определеността Default ThumbnailShortening in the Language of the Navy Default ThumbnailAttitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Следваща статия

Наука и иновации – едно цяло

Следваща статия

Наука и иновации – едно цяло

ММС

60 000 българи са пътували по „Еразъм+“

Статукво или развитие

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"