Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Матурите по география – от най-желани до най-стремглаво отбягвани

в Uncategorized

Иван Дреновски
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/nat2021-4.05

Резюме. В статията се прави ретроспективен преглед на проведените в периода 2008 – 2021 г. задължителни държавни зрелостни изпити (ДЗИ) по БЕЛ и втори предмет по избор. Използвани са официални данни, получени въз основа на заявления по Закона за достъп до обществена информация. Сравняват се броят на явилите се на матура по география и икономика и успеваемостта при нея с данните за другите общообразователни матуритетни предмети. Проследява се динамиката в броя на учениците, явяващите се на различни ДЗИ. Открояват се различни тенденции, които се обясняват с действието на общовалидни и специфични фактори. Посочват се причините за ниските резултати и последиците от главоломния спад на желаещите да се явят на матура по география и икономика.
Ключови думи: зрелостен изпит по география; средни оценки; схеми за оценяване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образованиe

Следваща статия

Въвеждане на ученици и студенти в практическата астрономия посредством инструменти на Виртуалната обсерватория

Следваща статия

Въвеждане на ученици и студенти в практическата астрономия посредством инструменти на Виртуалната обсерватория

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2021, година XXX

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ – специално издание, книжка 4s/2021, година XXIX

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2020, година XLVII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG