Чуждоезиково обучение
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 47, 2022

Българчета от Хага – онлайн в музея

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23/11/2022
в Брой 47, 2022
0
Българчета от Хага – онлайн в музея

Технологиите правят възможни онлайн уроците в музея

0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter
Технологиите правят възможни онлайн уроците в музея

Стела МАРИНОВА

С виртуална разходка в залите на Националния музей на образованието в Габрово учениците от X и XI клас в Българското училище „Св. св. Кирил и Методий” в Хага изучават урока по история и цивилизации „Просветното движение по българските земи през Възраждането“. Това се случва благодарение на партньорството между двете институции, споделя пред „Аз-буки“ Пенка Петрова – учител в неделното училище. Тя поддържа дългогодишни връзки с Националния музей на образованието, тъй като е преподавала в Националната Априловска гимназия в Габрово. Още тогава се възползва от възможностите за провеждане на уроци в културната институция. От миналата учебна година започва да преподава в неделното училище и ѝ се иска да продължи тази инициатива. „Когато дойдат през лятото в България, децата нямат възможност да посетят всички обекти, които ги докосват до родината. Говорих с колегите от Музея и те с радост приеха. Технологиите позволят да влезеш в експозициите дори да си далеч“, споделя Петрова.
Сътрудничеството започва в края на миналата учебна година. По идея на Светлана Храброва започва инициативата „Чети с мен на български език“, в рамките на която известни личности четат откъс от любима книга. Тогава директорът на НМО Любка Тинчева разказва на учениците за създаването на „Рибния буквар“ на д-р Петър Берон и на „Буквар“ от 1844 г.
на Георги Бусилин. Децата са заинтригувани от нравоучителните текстове. За да провокира интереса и творческото им търсене, тя поставя задача да издирят български пословици и поговорки, които съответстват на нравствените четива от букварчетата, и да ги прочетат следващия час. „Така чрез прекия досег до възрожденските книги се провокира интересът към българската книга и четене на български език“, споделя Петрова. Инициативата се разраства и в нея се включват родители и по-големи ученици.
Този месец учениците посещават виртуално Музея за един по-различен урок. Служителите в културната институция подготвят филм, който да пренесе гимназистите във възстановките на килийното и взаимното училище. Уредникът Димитър Иванов показва какво представляват уредите за наказание, върху какво са писали децата. Какво е пинакида и фалага, как се носи пачето перо с дивита. Научават как се прави мастило. Докато гледат видеоматериала, Иванов е онлайн, за да отговаря на възникнали въпроси.
„Силно впечатление на учениците направиха наказанията и поощренията от периода. Имаха много въпроси защо ги е имало. Интересно им беше, че лицата на наказаните ученици се мажат със сажди и така се прибират през града до дома си. Това са неща, които ги няма в учебника. Учениците влязоха в атмосферата, а така периодът се изучава много по-лесно“, казва учителката. Допълва, че предварително раздава на учениците таблици, които трябва да попълнят в хода на изложението. Ако са пропуснали нещо, могат да прочетат в учебника. Когато проверява материалите, установява, че основните неща, свързани с годините, учебниците, личностите, ги попълват по време на виртуалния урок. Уредникът успява да представи пред гимназистите развитието на просветното движение през Възраждането чрез паралелки между Габрово и страната. Запознава ги с различните видове училища, с организацията на работата им, с личностите, дали своя принос за развитието на учебното дело.
„Контактът между учениците и музейните специалисти и пренасянето на младите хора в света на възрожденските българи позволява по-лесно да се възприема учебното съдържание“, казва Петрова.
И допълва, че смята да продължат да работят по този начин. „Така имаме връзка с България. Децата установяват контакти с нови хора и имат още възможности да се докоснат до българското“, споделя Петрова.

Your Image Description

Свързани статии:

Срещи с питка, мед и шарена сол Отличиие за роден лектор в Атинския университет Да даваш на учениците и късче от сърцето си Недостигът на учители все още е предизвикателство

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Миротворци срещу агресията в училище

Следваща статия

Срещи с питка, мед и шарена сол

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Срещи с питка, мед и шарена сол

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.