Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

Персонализирано образование чрез изкуствен интелект

в Брой 39, 2021

Децата трябва да ходят на училище не защото са задължени, а защото там е интересно

Изкуственият интелект е стъпка към персонализираното образование. Той може да помогне при преминаването към обучение, насочено към всяко дете според неговите способности и потребности.“ Това каза министърът на образованието и науката проф. Николай Денков на международната виртуална конференция на тема „Изкуственият интелект и киберсигурността: изобилие от потенциал“.
По думите му трябва да се говори как променяме модела на образование в България. Ключово е да положим усилия, така че да преминем към персонализирано образование, насочено към всяко дете. Според министъра методите на изкуствения интелект може да са в помощ на учителите, за да се привлекат млади хора в системата, а и да се стигне до персонализирано образование за учениците.
„Изкуственият интелект ще стане част от нашето ежедневие подобно на електричеството, а нашата система трябва да научи всяко дете в училище, всеки студент в университета да създават и да използват възможностите на технологиите“, посочи проф. Денков.
Необходимо е да се надграждат знанията на учениците с допълнителни извънкласни дейности. „Децата трябва да ходят на училище не защото са задължени, а защото там е интересно. Този метод не е илюзия. Той работи в много други страни, но се изискват организация и допълнително финансиране“, отбеляза министърът.
Според него досега финансирането в системата е било насочвано за осигуряване на инфраструктура и апаратура. „Средствата трябва да бъдат за хората – за развитие на местните кадри, за привличане на специалисти от чужбина. За да бъдем най-добрите, наред с оборудването трябва да имаме и най-добрите кадри“, посочи проф. Денков.
През последните години са направени важни стъпки за развитие на образованието, но те трябва да се надграждат. Водещи специалисти от бизнеса влизат вече в клас и показват на децата как работят новите технологии.

От ранна възраст учениците изучават предмети като технологии и предприемачество. Повишава се интересът към професионалното образование, като някои професионални училища успешно конкурират езиковите и математическите гимназии.
В училищната система започна също изграждане на STEM центрове. Кабинетите привличат интереса на учениците, като в тях се изучават информационни технологии, роботика, природни науки и др.
„В Националния план за възстановяване и устойчивост на България заложихме всяко училище да развие STEM център. Така ще покрием цялата мрежа, за да подготвяме децата в тези интересни и важни направления“, допълни министър Денков.
Той подчерта, че в сферата на висшето образование и научните организации също са направени значителни инвестиции, но за да продължат развитието си, те трябва да бъдат част от европейските и международните мрежи.
Целта на двудневния форум, организиран от Министерството на външните работи, Дипломатическия институт и Дигиталната национална коалиция, в партньорство с дирекция „Публична дипломация“ на НАТО и фондация „Конрад Аденауер“ в България, е да стимулира дебат за предизвикателствата и възможностите пред цифровия преход на България. И да допринесе за продължаващите усилия на страната ни по подготовката за членство в ОИСР.
„България има амбицията да работи във все по-тясно взаимодействие с Организацията за икономическо сътрудничество по всички теми, свързани с развитието на цифровата икономика“, подчерта министърът на външните работи Светлан Стоев.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: АКЦЕНТ на броя
СподелянеTweet
Предишна статия

100 е максимумът на НВО

Следваща статия

Горе-долу

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Горе-долу

Специфична натовареност на преподавателите в дистанционна форма на обучение – същност и модели за отчитане в някои български университети

Интернет на нещата (internet of things) в сферата на образованието

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG