Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 11, 2016

Школото е повече от класни стаи

в Брой 11, 2016

Столичната Втора английска гимназия се гордее със своята училищна общност. „Положихме доста усилия и мога да заявя, че съградихме чудесна училищна общност. Учениците обичат училището си, искат да идват в него, остават дори в свободното си време“, споделя за „Аз Буки“ Емилия Лазарова – директор на столичната Втора английска гимназия „Томас Джеферсън“.

Втора английска е сред най-предпочитаните от завършващите седмокласници училища и е в челната шестица по най-висок минимален бал за прием. През миналата година е пета по този показател. Директорът коментира, че спечелените позиции са следствие на постиганите резултати, на атмосферата и мотивацията на учениците. „Защото има и училища с високи резултати, но в тях няма активен живот, нямат училище вътре“, отбелязва Лазарова, която преди три години бе отличена с приза „Сърцето на София“. Пример за различния подход към учениците е и организираното от ръководството на гимназията представяне пред учениците на новите акценти в Закона за предучилищното и училищното образование, на това какво е учебен план, учебна програма и държавен образователен стандарт, какви са разликите между тях, в каква последователност и от кого се разработват те. В резултат Училищният парламент предлага гимназията да стане домакин на среща с ръководството на Образователното министерство по тези въпроси. „Младите четат и се интересуват какво се случва в обществото. Макар и на нас да ни се струва понякога, че са индиферентни“, отбелязва Лазарова. За това и екипът й се стреми да отговаря на техните въпроси и да подкрепя изграждането им като активни и мислещи личности, способни да изразяват и отстояват аргументирано тезите и позициите си. Вероятно и затова в гимназията обмислят да развият не само иновативни форми за обучение по чужди езици, но да заложат и на гражданското образование и партньорството с висши училища. Няколко екипа от учители ще представят до края на годината идеите си в тази връзка, след което ще се мисли дали гимназията ще се стреми към статута на иновативно училище. В момента във II английска учат 1086 ученици от VIII до XII клас. „Това е оптималният брой на децата в училището, за да имаме качество на преподаването и извънкласната дейност“, казва Лазарова.

Четете повече в бр. 11, 17 – 23 март 2016 г.

Normal 0 21 false false false BG X-NONE X-NONE „Само за година променихме немалко неща. Предприемачеството вече е факт в учебния план на първокласниците.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Региони
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Химия“, книжка 2/2016

Следваща статия

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 2, 2016

Следваща статия

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 2, 2016

Учи, за да… работиш!

Учи, за да... работиш!

Сигурността в училище – най-важна за МОН

Сигурността в училище – най-важна за МОН

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG