Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 44, 2016

Диагностика от „Хенри Форд“

в Брой 44, 2016

Вицепремиерът Кунева откри лаборатория в професионалната гимназия. Гост в столичната ПГ по транспорт и енергетика бе и посланикът на Швейцария у нас Н. Пр. Денис Кнобел.

В лабораторията учениците могат да използват осцилоскоп, за да измерват в реално време различни параметри за работата на автомобила. Инсталирани са и четири симулационни табла, които демонстрират устройството и действието на мехатронните системи в колите. Това е единствената подобна учебна лаборатория в страната и дава възможност на учениците да работят със съвременна техника за диагностика на състоянието на автомобила. Оборудването е на стойност 160 хил. лв., осигурени с подкрепата на МОН, Посолството на Швейцария, фирма производител на автомобили и от бюджета на училището. Директорът Таньо Стойчев изтъкна, че в училището всяка година се открива по една нова модерна работилница и вече се водят преговори за следваща лаборатория. Вицепремиерът Кунева подчерта, че гимназията е отличен пример за доброто партньорство между бизнеса и училището, като посочи, че подобно сътрудничество ще вдигне на крака професионалното образование в страната. От тази учебна година в училището има паралелка в дуална форма на обучение. Децата са в специалност „Газова техника“ и ще се обучават паралелно в училището и в реална работна среда. Паралелката е сформирана по проект ДОМИНО, който МОН изпълнява по Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Министър Кунева съобщи, че проектът ДОМИНО ще бъде продължен с подкрепа по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ и ще бъдат открити нови 100 паралелки с дуална форма на обучение. Развитието на професионалното образование беше тема на дискусия по време на посещенията на вицепремиера Меглена Кунева и в областите Кюстендил, Пазарджик и Благоевград. На срещите си с учители, директори и представители на местната власт тя подчерта, че усилията на МОН са насочени към това пазарът на образование да се срещне с пазара на труда. „За съжаление, сега те до голяма степен се разминават. Затова е необходимо да намерим пресечени точки заедно с бизнеса и общините“, каза Кунева. Тя подчерта, че общините са онези, които могат да привлекат бизнеса, да кажат как ще се развива икономиката в близките години и да помогнат за адаптирането на професионалното образование. МОН създава методология, по която бизнесът и професионалните гимназии да могат заедно да разработват учебни планове за дуалното образование. Ще се използва опитът при формирането на плановете за професии, по които вече има дуално обучение. Кунева подчерта, че в тях трябва да залегне и придобиването на умения за учене през целия живот, като технологиите, прилагани в различните професии, се променят много бързо.

Четете повече в бр. 44, 3 – 9 ноември 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Училище
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

"Математика и информатика", книжка 6, година LIX, 2016

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 6, година XLIII, 2016

Следваща статия

Чуждоезиково обучение, книжка 6, година XLIII, 2016

Професионално образование, година XVIII, книжка 6, 2016

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIV, книжка 6, 2016

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2020, година XLVII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • За някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Нестор Марков и неговият принос в чуждоезиковото обучение в края на XIX и началото на XX век
  • По повод тазгодишното издание на „Међународни салон стрипа“ в Белград
  • Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG