Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2016 Брой 3, 2016

Учител е хубава дума

в Брой 3, 2016

В това е убеден ректорът на Великотърновския университет проф. Христо Бонджолов. Одобрява и държавната политика за специално отношение към университетите, подготвящи педагози, и към студентите – бъдещи учители.

„ Намеренията са чудесни, стига да говорим за добре премислена политика, ако искаме да очакваме конкретни резултати. Но ще изкажа и разочарованието си от разликата между говоренето и желанието да се направи нещо. Когато стане дума за това с какво да се постигнат желаните цели, се оказва, че бюджетът е орязан… Затова с горчивина казвам, че намеренията са прекрасни. Но не виждам как ще станат действителност, ако нямаме гарантиран бюджет за постигане на целите. С 1 131 000 лв. е намален бъджетът на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“. Да, има намаляване на броя на студентите през последните 3 години – тенденция, която засяга всички висши училища, защото демографските реалности са такива. Но със системата, по която се финансират висшите училища – на количествен принцип, няма как да искаме качество. Него ще го има, ако можем да правим подбор. Количественият показател е важно нещо, но не може да оказва толкова голямо влияние. Впрочем боя се не толкова от орязването на бюджета. Боя се от непроменените коефициенти за издръжката на студента в дадена специалност. Казваме, че приоритетно трябва да подготвяме качествени педагогически кадри. Но как това да се случи с най-ниския коефициент 1.1? Щом е толкова важна подготовката на учители, нека държавата промени коефициента в направление педагогика например на 5. Това, което е приоритетно, нека носи голям коефициент. Засега педагогиката е на най-ниското стъпало, а това означава малко над 680 лв. издръжка на студент. Когато говорим за подготовката на висококвалифицирани педагози, нека първо се погрижим за образователната и изследователската инфраструктура, където това да се случва. За съжаление, нещата на повечето места са един примитивизъм – дъска и тебешир. А утре ще искаме от учителя да въвежда в клас интерактивните технологии. Къде да се научи на тях, след като университетът не може да осигури такива условия“, коментира с горчивина ректорът.

Четете повече в бр. 3, 21 – 27 януари 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Личности
СподелянеTweet
Предишна статия

Как се пишат думите, образувани от абревиатури

Следваща статия

Какво ще учат децата във II, VI и VIII клас

Следваща статия

Какво ще учат децата във II, VI и VIII клас

Идеите в действие

Човек, превърнат в разменна монета

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2021 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2021, година XLVIII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2020, година XLVII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2020, година XLVII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG