Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стандартите за общообразователна подготовка по биология в САЩ и в България – сравнителен анализ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-08-2022
в Uncategorized
A A

Мая Гачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/nat2022-4.05

Резюме. За разлика от българските държавни образователни стандарти за учебно съдържание в САЩ има специфика на приложението в различните щати и някои от тях са незадължителни. След установената неефективност стандартите там претърпяват много и разнообразни промени, като най-вече се акцентира върху стандартите за природни науки, които буквално се създават наново. Целите им са да включват борба с незнанието за науките, създаване на общи стандарти за преподаване в САЩ и развиване на по-голям интерес към науките сред учениците, така че повече от тях да направят избор за висше образование по природни науки и технологии. В статията се разглеждат примери от използваните в САЩ стандарти за преподаване на природни науки, в частност – биология за общообразователна подготовка в средното училище, по които се преподава днес. Описаните примери са извадка от новите стандарти за различните области от биологията за два прогимназиални класа – V и VII, и един общо за гимназиален курс – IX – XII клас.
Ключови думи: образователни стандарти; учебно съдържание по биология

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа ранните преводи на разказитена Йордан Йовков и тяхната рецепция в полския културен контекст Default ThumbnailСовершенствование иностранного (русского) языка в школе посредством пословиц и поговорок Default ThumbnailInvestigating the Parameters Which Influence the Length and Shape of MgSO4 Crystals Default ThumbnailИмидж на университета

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

„Tap, Tap Water“ Quantum Tunneling Demonstration

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 4/2022, година XXXI

A Comparative Analysis of Assessment Results From Face-To-Face and Online Exams

Национално външно оценяване по математика в IV клас през 2022 година

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"