Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Оценка на ефективността на автоматизирана система за генериране на тестове по програмиране чрез педагогически експеримент

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
в Uncategorized
A A

Ива Костадинова, Магдалена Гарванова,
Иван Иванов, Катя Рашева-Йорданова
Университет по библиотекознание и информационни технологии

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.02

Резюме. След направен преглед на съществуващи системи за генериране на електронни тестове проблемът, който се наблюдава в педагогическата практика, е липсата на интегрирани автоматизирани системи за проверка на знания по програмиране, чрез които да бъде заменен ръчният труд на университетските преподаватели по създаване на тестови въпроси с автоматизиран подход. С цел да се подпомогне преподавателският труд, бе разработена Автоматизирана система за генериране на тестове (АСГТ) TestLab, която ускорено генерира и проверява изпитни тестове при обучението на студентите в четене на програмен код. Във връзка с въвеждането на АСГТ в процеса на обучение по програмиране е направено експериментално изследване, което да отчете ефективността на системата, свързана с мотивацията на младите хора в учебния процес и техните академични постижения. В проведеното проучване участват 137 студенти от специалност „Информатика и компютърни науки“ от Университета по библиотекознание и информационни технологии – УниБИТ, разделени на две групи – експериментална и контролна. Резултатите от реализирания педагогически експеримент показват по-добри показатели за брой вярно решени тестови въпроси и време за решаване на всеки тест, както и по-добра мотивация в учебния процес в експерименталната група, която многократно използва TestLab в съпоставка с контролната група, която еднократно работи с тестовата система. Получените резултати потвърждават допускането за ефективността от прилагането на АСГТ за подобряване процеса на обучение по програмиране в системата на висшето образование.
Ключови думи: ефективност; система за електронни тестове по програмиране; педагогически експеримент

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъм политическата икономия на априлското въстание 1876 г. Default ThumbnailУчителят по история – между педагога и историка Default ThumbnailФункции на учителя по български език и литература при работа в мултикултурна среда Default ThumbnailАпостериорен анализ на критериален тест за активизиране и диагностика на рефлексия в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (раздел „Обмяна на веществата“)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Пропедевтика на геометрични преобразувания чрез откриване на разлики

Следваща статия

Задължителността на предучилищното образование – климат на доверие и свобода

Следваща статия

Задължителността на предучилищното образование – климат на доверие и свобода

Овладяване на ключови компетенции при ориентиране в света

Movement Games as a Means of Overcoming Aggression in Preschool Age

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"