Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Обучението по история между големите реформи в българското образование 1948 – 2002 гoдина

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-12-2023
в Uncategorized
A A

Ас. д-р Веселина Узунова
Институт за исторически изследвания на БАН

https://doi.org/10.53656/his2023-6-4-edu

Abstact. History as a school subject has been present in the curricula ever since the establishment of the Bulgarian secular education, and over the years the study of history began to be given more and more importance in our educational system. Society‘s perceived need to acquire knowledge about the past is the only opportunity to better understand the present and anticipate the historical perspective. The radical changes that occurred in Bulgarian society in the second half of the 20th century led to the establishment of a completely new kind of educational system, built on the Soviet model as comprehensive and universally accessible, but at the same time politically burdened with the forcibly imposed new moral and ideological conjuncture. This process was most clearly visible in the arts, among which the discipline of History suffered particularly hard the long-term defeat of its ideologizing and outright falsification. The proposed research examines the political justification of the main historical concepts studied during the period of socialism, the development of the methodology of teaching history in schools between the reforms in 1948, 1959, 1968 and the follow-up of the situation after the end of the totalitarian regime in 1989 until the reform in 2002
Keywords: history education; totalitarian regime; reforms in Bulgarian education; state propaganda in schools

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриложение на изследователския подход за развитие на научна грамотност при изучаване химичните процеси в обучението по химия и опазване на околната среда – х клас Default ThumbnailSelf defense training for prospectice doctors and medical staff – opportunities and attitudes Default ThumbnailЕзиковата бележка като лингвистичен жанр Default ThumbnailИзвънкласната дейност в подкрепа на интересите и талантите на учениците

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Международното сътрудничество в историческото образование в началото на ХХI век

Следваща статия

Муслим ал-Найсабури и методът на ислямската религиозно-правна традиция

Следваща статия

Муслим ал-Найсабури и методът на ислямската религиозно-правна традиция

Нови документални свидетелства за живота и делото на Георги С. Раковски

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ "ИСТОРИЯ"

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"