Чуждоезиково обучение
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Образователни (транс)формации след COVID-19 – промени и възможности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25/08/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Мария Алексиева
Бургаски свободен университет

https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.02

Резюме. Интересът към темата за образователните трансформации се повиши многократно и се превърна в обект на редица изследвания под влияние на различни фактори, един от които е кризата, предизвикана от COVID-19. Образованието през XXI век се променя динамично и факторите, които оказват влияние върху образователните процеси, са глобализацията, развитието на технологиите и трансформациите както в средата за учене, така и в подходите, методите и средствата на обучение. Поради разнопосочния характер на тези промени се налага и необходимостта от непрекъснато наблюдение, изследване и анализ. Един от аспектите на изследователските интереси е темата за образователните трансформации, и то след COVID-19. Защо това е така? Защото кризата, която предизвика пандемията от COVID-19, доведе до видима промяна в образователното пространство и показа, че използването на обучението от разстояние в електронна среда и на дистанционната форма на обучение е от значение за осигуряване на приемственост в предоставянето на качествено обучение.
Ключови думи: криза; пандемия; образователна трансформация; дигитална трансформация; образование; обучение; променени роли; ученици; учители; родители

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Заедно с учениците, родителите и учителите от Българското училище „Св. св. Кирил и Методий“ Илияна Йотова отбеляза Деня на народните будители.БУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Лос Анджелис отбеляза Деня на народните будители Default ThumbnailИзкуственият интелект в образованието на бъдещето Default ThumbnailНаблюдения върху отношението на учители и ученици към потребителския интерфейс на системите за дистанционно обучение Default ThumbnailРеференции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм
Етикети: дигитална трансформациякризаобразованиеобразователна трансформацияОбучениепандемияпроменени ролиродителиученициучители

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Digital (Non)reality: Pedagogical Approaches to Involving “Alpha” Children in the Digital World

Следваща статия

Човешкото винаги е модерно

Следваща статия
Човешкото винаги е модерно

Човешкото винаги е модерно

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.