Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Green Acts: Global Politics vs Local Crises (A Case Study in Two Bulgarian Villages)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Rosalina Todorova
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2024-03S-14

Abstract. As the EU implements measures to tackle the climate emergency on a continental scale, national governmental and economic actors haste to claim better positions in an eco-friendly low carbon market of goods and resources. With this gradual change, surprising factors hinder local community support for the de-carbonized promised future. In order to understand what inspires rural communities to contest and negate green economic action, I investigate a case of local unrest against the erection of an RES plant on public non-arable agricultural land. Drawing upon in-depth interviews with local villagers, rebelling against the photovoltaic plant and municipal representatives, deciding the fate of the land, I outline three main axes of exclusion. These, I argue, fuel the opposition to the EU’s green acts: the symbolic exclusion of differing types of greenness (natural vs political); the geopolitical political exclusion of the local human for the benefit of the global one; the local exclusion, depriving some citizens of legitimate instruments for social claims-making.
Keywords: local contestation, social resilience, civic representation, multi-level exclusion, rural lifestyles

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLanguage Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students Default ThumbnailThe Influence Of Collaborative Learning On Students’ Achievement In Examining Functions With Parameters in Dynamic Software Environment Default ThumbnailНякои наблюдения за стила на Флобер върху откъс от романа ,,Мадам Бовари“ Default ThumbnailIntegrating Primary Source Analysis in Remote Teaching of Earth and Environmental Science During the COVID-19 Pandemic
Етикети: civic representationlocal contestationmulti-level exclusionrural lifestylessocial resilience

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

The Acceleration of Intimacy. Representations of Love, Sexuality and Relationships in Virtual Reality

Следваща статия

Polit-Pop Sustainability: Policies, Businesses, and Media Heroes for a ‘Green’ Lifestyle

Следваща статия

Polit-Pop Sustainability: Policies, Businesses, and Media Heroes for a ‘Green’ Lifestyle

Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста за проверка на уменията по природни науки

МОН: Деветокласниците са се справили най-добре по биология на теста по природни науки

"Образованието е основа за просперитета на нацията. Затова и разговорът за подготовката и възможностите за учителите е ключов за бъдещето ни", каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред членовете на Синдикалния съвет на Синдиката на българските учители

Министър Галин Цоков: Образованието е основата за просперитета на нацията

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"