Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-11-2024
в Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.
A A

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

Nikolay Sterev,
Petya Biolcheva
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-1-def

Abstract. Artificial intelligence is one of the fastest-developing instruments of Industry 5.0. However, research on its impact has not been thoroughly discussed…

виж повече

 

 

 

 

Disruptive Technologies Risk Management

Miglena Molhova-Vladova,
Ivaylo B. Ivanov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-dis

Abstract. Advanced technologies and related business models that disrupt the existing market structure weaken the position of certain professional and social groups at the expense of others, thereby posing significant threats to the efficient operation of businesses…

виж повече

 

 

 

 

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

Iliya Pironkov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-3-hum

Abstract. Industrial revolutions are characterized by the fact that they introduce and prompt new requirements in production based on innovative technologies and products…

виж повече

 

 

 

 

The Dual Impact of Artificial Intelligence: Catalyst for Innovation or Threat to Stability

Diana Antonova,
Silvia Beloeva,
Ana Todorova
University of Ruse “Angel Kanchev”

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-4-dua

Abstract. The article presents issues of scientific policy, integration in the European educational and scientific space, results of scientific research and discussions on the issues of the fifth industrial revolution…

виж повече

 

 

 

A Study of the Implementation of Pension Schemes in Industrial Enterprises in The United Kingdom, France and Germany

Yordanka Angelova
Technical University of Sofia
Veselin Angelov
Technical University of Sofia

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-5-stu

Abstract. This study examines the design and implementation of pension schemes in industrial enterprises in the UK, France, and Germany…

виж повече

 

 

 

 

Development of Industrial Logistics in the Context of Artificial Intelligence as an Active Flexible Application Component

Siyka Demirova
Technical University – Varna
Nataliya Koleva
Technical University of Sofia

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-6-dev

Abstract. The main objective of this report is to clarify what changes will occur in the functioning of industrial logistics systems using artificial intelligence…

виж повече

 

 

 

 

Marketing in Tourism: Practical Evidence

Fahri Idriz
Technical University – Sofia

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-7-mar

Abstract. One of the most effective strategies that has recently developed in tandem with the advent of new technologies is undoubtedly marketing…

виж повече

 

 

 

 

Development of the Information Economy Concept and the Transition to Industry 5.0

Dora Doncheva,
Dimitrina Stoyancheva
Trakia University – Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-8-dev

Abstract. In recent decades, technology has advanced unprecedentedly, particularly with the advent of the Internet…

виж повече

 

 

 

Research Assessment: Societal Impact Related to Sustainability

Matilda Alexandrova
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-9-res

Abstract. The paper focuses on selected issues regarding the societal impact assessment of research activity by taking into account possible sustainability impacts…

виж повече

 

 

 

Integration of Blockchain Technologies in the Food Supply Chain – Regulatory Frameworks in The European Union

Konstantin Stoyanov
Trakia University

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-10-int

Abstract. This study examines the regulatory frameworks for blockchain technology integration in the food supply chain across the European Union (EU)…

виж повече

 

 

 

The Global Market as a Projection of the Information Economy

Vanya Hadzhieva
New Bulgarian University, Sofia
Dora Doncheva
Trakia University, Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-11-the

Abstract. The information economy is a social phenomenon that is developing at a rapid pace and covering the entire global economy…

виж повече

 

 

 

 

Academic Entrepreneurship: Practical Results and Training

Nikolay Sterev
Daniel Yordanov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-12-aca

Abstract. Economic theory once again addresses the role of the entrepreneur. The differences observe see rooted in on evolving changing role of universities and anticipated expected transition to Industry 5.0. Focusing on the role of the “entrepreneur” and the process of entrepreneurship with / within the university/academia support we could find stages of understanding the common “academic entrepreneurship”…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Възрастни хора създават изкуство в помощ на онкоболни деца

Следваща статия

50 години медицинско образование и наука в Плевен

Следваща статия
50 години медицинско образование и наука в Плевен

50 години медицинско образование и наука в Плевен

21,6 млн. лева за научни изследвания

21,6 млн. лева за научни изследвания

В проекта на МОН „Силен старт“ в Пловдивска област са се включили 64 детски градини. Обхванати са над 1200 деца. Това стана ясно при посещението на служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков в ДГ „Марица“ в Града под тепетата

64 детски градини от Пловдивска област в проекта „Силен старт“

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"