Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СП.ПЕДАГОГИКА , ГОДИНА XCVI, 2024

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-12-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A
ПЕДАГОГИКА 
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XCVI, 2024
PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 96, 2024
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
Страници / Pages
Книжка 1 / Number 1:        1 –    143
Книжка 2 / Number 2:    144 –    283
Книжка 3 / Number 3:    284 –    423
Книжка 4 / Number 4:    424 –    571
Книжка 5 / Number 5:    572 –    722
Книжка 6 / Number 6:    723 –    878
Книжка 7 / Number 7:     879 – 1039
Книжка 8 / Number 8:   1040 – 1181
Книжка 9 / Number 9:   1182 – 1337
DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
118 – 136 Възможности за прилагане на математическо моделиране и съвместно преподаване в STEM урок по биология и здравно образование (VII клас) [Opportunities for Applying Mathematical Modeling and
Co-Teaching in a STEM Lesson in Biology and Health Education
(7th Grade)] / Калина Иванова / Kalina Ivanova
253 – 263 Подходи и стратегии при обучението на деца с хиперкинетичен синдром и дефицит на вниманието [Approaches and Strategies for Teaching Shildren with Hyperkinetic Syndrome and Attention Deficit] / Елза Цакири / Elza Tsakiri
1019 – 1032 Конструкторско-игровият опит на 5 – 7-годишните деца – стимул за формиране на технологични ценности и култура [Construction-game Experience of 5 – 7-year-old Children as Stimulus for the Cultivation of Technological Values and Culture] / Милена Миланова / Milena Milanova
1156 – 1174 Education and Professional Development of Youths at Risk Placed in Residential-type Social Service Centers / Albena Kostadinova
HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION / ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ
9 – 20 „Второто“ българско училище. Генезисът [The “Second” Bulgarian School. The Genesis] / Пенка Цонева, Бистра Мизова / Penka Tsoneva, Bistra Mizova
21 – 33 Политическа педагогика на Стефан Стамболов – 170 години от рождението на Стефан Николов Стамболов (31.01.1854 – 6.07.1895) [Political Pedagogy of Stefan Stambolov – 170th Anniversary of the Birth of Stefan Nikolov Stambolov (31.01.1854 – 6.07.1895) / Йордан Колев / Yordan Kolev
34 – 42 Учителски институт в Бургас – дългогодишна ползотворна традиция [The Teacher Training Institute in Burgas: А Time-Honoured Productive Tradition] / Маргарита Терзиева / Margarita Terzieva
1047 – 1055 Модератор на новобългарската култура и просвета (За народополезното дело на Неофит Рилски) [A Moderator of the New Bulgarian Culture and Education (On the Nation-Building Work of Neofit Rilski)] / Надежда Кръстева, Владислав Кръстев / Nadezhda Krasteva, Vladislav Krastev
1189 – 1198 Българският проект за забавачница (1874) (В опит за актуален коментар на познавателните възможности) [The Bulgarian Project for a Kindergarten (1874) (An Attempt at a Contemporary Commentary on Cognitive Abilities) / Блага Джорова, Галя Стефанова / Blaga Dzhorova, Galya Stefanova
NEW BOOKS / КНИЖНИНА
264 – 271 75 години световна организация ОМЕП: предучилищното образование в България в перспективата на международния педагогически опит [75 Years of the World Organization OMEP: Preschool Education in Bulgaria in the Perspective of International Pedagogical Experience] / Магдалена Стоянова / Magdalena Stoyanova
272 – 276 Нова монография – „Педагогическа анимация в обучението“ [New Monograph – Pedagogical Animation in Learning] / Галена Иванова / Galena Ivanova
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
43 – 61 Решаване на проблеми по математика – същност, модели, стратегии и възможности за реализиране в обучението на 9 – 10-годишни ученици [Solving Problems – Models, Strategies and Potential Implementation in Mathematics Education of 9 – 10-Year-Old Students / Любка Алексиева, Лилия Стоилова / Lyubka Aleksieva, Liliya Stoilova
62 – 73 Emancipatory Education and Development of Alternative Educational Practices / Luka Nikolić, Aleksandar Tadić
74 – 97 Модел за прилагане на методологията „Интегрирано учене на съдържание и език“ (CLIL) при преподаване на химия на английс­ки език в българското средно училище [A Model for Applying the Content and Language Integrated Learning (CLIL) Methodology in Teaching Chemistry in English in the Bulgarian Secondary School / Ирина Андонова, Елена Бояджиева / Irina Andonova, Elena Boiadjieva
98 – 107 The Paradigm of Education through Leisure Activities in the Boarding School: Teacher’s Viewpoints / Nedeljko Milanović
108 – 150 Innovative Practices in Teachers’ and Students’ Trainings / Ivelina Velcheva, Deyana Peykova
151 – 164 Предварителните представи за учителската професия в контекста на избора ѝ и отказа от нейното практикуване [Notions and Believes about the Teaching Profession in the Context of its Choice and Refusal to the Practice It] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
165 – 178 “Suggestion” and “Relaxation” in the Design of Learning at School (the Ideas of Georgi Lozanov (Bulgaria) and Israel Shvartz (Russia) in Education) / Veska Gyuviiska, Mirela Kyuchukova
179 – 194 От рисунка – към снимка [From Painting – to Picture] / Камен Теофилов / Kamen Teofilov
195 – 205 Students’ Perception of the Effectiveness of the Professional Activity of Teachers of Higher Education Institutions: the Influence of Social Conditions / Nadiia Vientseva, Oksana Orhiiets, Anetta Omelchenko, Stanislav Romanchuk
206 – 215 Project “Educational and Rehabilitation Hub” in the Conditions of War and Post-War Times: the Alternative Model / Tetiana Franchuk, Iryna Martsinovska, Tetiana Valko
216 – 226 Училищният маркетинг в контекста на приобщаващото образование [The School Marketing in the Context of Inclusive Education] / Мирос­лав Терзийски / Miroslav Terziyski
227 – 233 Utilizing Field Trips as an Effective Organizational and Pedagogical Solution for Assisting Children to Gain Long-Lasting Knowledge in a Real-World Experiences / Violeta Georgieva-Hristozova
234 – 243 Lifelong Learning. Online Learning Opportunities / Szilvia Simándi
244 – 252 The Influence of the Humanistic Ideas of H. S. Skovoroda on the Education of a Holistic Personality (on the Occasion of the 300th Birthday) / Svitlana Surgova, Olena Faichuk
291 – 303 Art as a Basic Factor in the Formation of Key Competences in Adolescents /
Plamen Legkostup
304 – 312 Pedagogical Facilitation of Cognitive Development in Early Childhood /
Petya Konakchieva
313 – 328 Attitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education / Nataša Branković, Gordana Kozoderović, Biljana Jeremić, Danijela Petrović, Bojan Lazić, Slavica Karanović
329 – 346 Дигитални технологии в подкрепа на ученето [Digital Technologies to Support Learning] / Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Luchezar Lazarov
347 – 355 Research of the Problems of Professional Support for Teachers in the Implementation of Inclusive Education / Lubov Pryadko, Svitlana Myronova
356 – 362 Social Interest and Stress Tolerance / Zhaneta Stoykova
363 – 376 Preparation of Future Teachers for Organising a Health-Preserving Inclusive Space in Educational Institutions / Nadiya Skotna, Tetiana Nadimyanova, Anna Fedorovych, Myroslava Sosiak, Oksana Yatsiv
377 – 391 Лекотата при формиране на двигателни умения като индикатор за степента на развитие на координационните способности на децата от предучилищна възраст [The Ease of Forming Motor Skills as an Indicator of the Level of Development of the Coordination Abilities of Pre-School Children] / Росица Щерева / Rositsa Shtereva
392 – 407 Педагогическата компетенция в българското висше образование в средата на ХХ век [Pedagogical Competence in Bulgarian Higher Education in the Middle of the Twentieth Century] / Марияна Илиева / Mariyana Ilieva
408 – 416 Prevention of Articulation Disorders in Preschool-Age Children / Yoanna Tsaneva
431 – 449 Нагласи на студентите към смарт технологиите в образованието [Student Attitudes towards Smart Technologies in Education] / Дора Левтерова-Гаджалова, Кирилка Тагарева, Ваня Сивакова
450 – 476 Online Teaching and COVID-19 era: Positive Experience Regarding Health Education and Psychological Competencies of Education Students in the Context of Global Burden / Danijela Petrovic, Mia Maric
475 – 487 Professional Support for Young Researchers / Emina Vukašinović, Marija Veselinović, Milan Milikić
488 – 504 Психообразователни програми за повишаване на родителския капацитет за рефлексия и саморефлексия – систематичен обзор [Psychoeducational Programs for Enhancing Reflective Parenting Capacity: a Systematic Review] / Камелия Ханчева, Весела Аравена /
Camellia Hancheva, Vesela Aravena
505 – 511 Impact of COVID-19 Confinement on Anthropometric and Fitness Features of University Students / Cristiana Lucretia Pop, Viorela Popescu
512 – 518 Връзката отношение – поведение при детето (кратък теоретичен анализ) [The Link between Attitude and Behavior of the Child
(Brief Theoretical Analysis)] / Донка Никова / Donka Nikova
519 – 529 Роботите в обучението – образователна STEAM игра [Robots in Learning – Educational STEAM Game] / Мария Желязкова, Михаил Кожухаров, Даниела Кожухарова / Mariya Zhelyazkova, Mihail Kozhuharov, Daniela Kozhuharova
530 – 548 Теоретични предпоставки и експериментален модел за развиване на диалогична компетентност при деца с алалия [Theoretical Preconditions and Experimental Model for Developing of Dialogue Competence in Children with Alalia] / Генчо Вълчев, Жана Георгиева / Gencho Valchev, Zhana Georgieva
549 – 564 Информационните и комуникационните технологии за реализиране целите на приобщаващото образование [Information and Communication Technologies in Inclusive Education, Including for Students with Special Educational Needs] / Марлена Данева / Marlena Daneva
579 – 599 Artificial Intelligence, Algorithm Literacy, Locus of Control, and English Language Skills: a Study among Bulgarian Students in Education / Ekaterina Sofronieva, Christina Beleva, Galina Georgieva, Stefan Markov
600 – 620 Vision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of All School Subjects / Lyubka Aleksieva, Veronica Racheva
621 – 635 Features of Speech Comprehension Training of Children with Autism Spectrum Disorders / Maryna Branytska, Svitlana Myronova, Svitlana Mykhalska
636 – 654 Общата подкрепа в училище – предпоставка за приобщаване на първокласниците към мултикултурната класна стая [General Support at School – a Prerequisite for Inclusion of First Graders in Multicultural Classroom] / Вяра Цветанова / Vyara Tsvetanova
655 – 670 Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects / Borislava Kirilova
671 – 682 Overview of the STEM Education in Israel / Aharon Goldreich, Elena Karashtranova
683 – 688 The Role of Family for Formation of Key Competences in Children / Krasimira Petrova
689 – 701 The Place of Tales in Cchildren’s Speech and Language Therapy / Desislava Popova
702 – 715 Конструктурско-игровият опит на 5 – 7-годишните деца – стимул за формиране на технологични ценности и култура [Construction-Game Experience of 5 – 7-Year-Old Children as Stimulus for the Cultivation of Technological Values and Culture] / Милена Миланова / Milena Milanova
788 – 808 Levels of Self-Educational Activity of Students of Humanitarian Faculties of the University / Iryna Sereda, Nina Stelmah
809 – 824 The Science of Upbringing, Training and Education – Historical Review, Etymological Research and Interpretation of Pedagogical Concepts / Elitsa Petrova
825 – 834 Овластяването на детето през очите на хуманитарните професионалисти [Empowering the Children through the Eyes of Humanitarian Professionals] / Офелия Кънева / Ophelia Kaneva
835 – 846 Анализ на резултатите от проведено проучване за нотната грамотност на студенти – бъдещи педагози [Analysis of the Results of a Research Conducted on the Music Literacy of Students – Future Teachers] / Ралица Димитрова / Ralitsa Dimitrova
847 – 858 Формиране на умения за създаване на текст у учениците в началния етап на основната образователна степен [Formation of Text Creation Skills in Students at Primary Level of Education] / Ирена Райкова / Irena Raykova
859 – 871 Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход [Correct Organization and Problems in the Process of Building the Subject-Developmental Environment in the Kindergarten through the Lens of the Competence Approach] / Надя Делчева / Nadia Delcheva
887 – 906 To Be or Not to Be… Educated Digitally? The Conclusions from the Transformation of Еducational Process during COVID-19 – the Point of View of the University Professors / Miglena Angelova, Rima Tamošiūnienė, Kiril Anguelov
907 – 924 Приложение на дигиталните технологии в обучението по химия: нагласи на учителите през 2019 и 2022 г. [Аpplication of Digital Technologies in the Chemistry Classroom: Teachers’ Attitudes in 2019 and 2022] / Мартина Ценова, Милена Кирова / Martina Tsenova, Milena Kirova
925 – 942 Проучване на академичните очаквания на студенти бакалаври към лекционния курс по дидактика [Study of the Academic Expectations of Bachelor Students for the Lecture Course in Didactics] / Евгения Тополска / Evgeniya Topolska
943 – 954 Екологичната приказка в педагогическото взаимодействие
„дете – природа“ [Eco Fiction in Child – Nature Pedagogical Interaction] / Петя Конакчиева, Светлана Великова / Petya Konakchieva, Svetlana Velikova
955 – 969 Examining Writing Feedback Dynamics from ChatGPT AI and Human Educators: a Comparative Study / Ekrem Solak
970 – 980 Children and Abstract Art. Creating a Non-Figurative Composition by Association from a Musical Work in Preschool Age / Galina Nikolova
981 – 989 Game Technologies for STEM/STEAM Education in Kindergartens / Borislava Ivanova
990 – 1004 Здравното образование в българските училища [Health Education in the Bulgarian Schools] / Гергана Маркова / Gergana Markova
1005 – 1018 Google Sites като образователен инструмент в контекста на традиционното и проектно базираното обучение [Google Sites as an Educational Tool in the Context of Traditional and Project-based Education] / Николай Данев / Nikolay Danev
1056 – 1073 Стратегически и комуникационни аспекти на използването на изкуствения интелект в образованието [Strategic and Communication Aspects for the Use of Artificial Intelligence in Education] / Янка Тоцева, Иванка Мавродиева / Yanka Totseva, Ivanka Mavrodieva
1074 – 1091 Ангажираност към учене чрез използване на смарт технологиите в образованието [Engagement to Study Via Smart Technologies in Education] / Кирилка Тагарева, Дора Левтерова-Гаджалова, Ваня Сивакова / Kirilka Tagareva, Dora Levterova-Gadjalova, Vania Sivakova
1092 – 1103 Effectiveness of an Experimental Program for Educating Students to Efficiently Implement Art-Viewing Activities in Early Art Education / Jovana Djordjevic
1104 – 1118 Digital Storytelling as a Method of Achieving Visual Literacy / Silvana Karagyozova
1119 – 1136 Модел за вторична социализация и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в академична среда [A Model for Secondary Socialization and Re-socialization of Students with Special Educational Needs in an Academic Environment / Ана Попова /
Ana Popova
1137 – 1155 Нагласи и предизвикателства пред учителите по музика в предучилищна и начална училищна възраст за интегриране на музикалното изкуство в интердисциплинарния STEAM подход [Attitudes and Challenges Music Teachers in Preschool and Elementary School Face when Integrating Music in the Interdisciplinary STEAM Approach] / Емилия Караминкова-Кабакова / Emiliya Karaminkova-Kabakova
1199 – 1212 Изкуственият интелект в образованието на бъдещето [The Artificial Intellect in the Education of the Future] / Наталия Витанова / Natalia Vitanova
1213 – 1231 Analysis and Improvement of Video Learning Resources in Small-scale Learning Scenarios / César Córcoles, Laia Blasco-Soplon, Germán Cobo Rodríguez, Ana-Elena Guerrero-Roldán
1232 – 1243 Интегриране на  образователен подход stem в средното училище – предизвикателства, възможности и перспективи [Integrating a STEM Educational Approach in the Secondary School – Challenges, Opportunities and Perspectives] / Нели Димитрова / Neli Dimitrova
1244 – 1253 Проблеми и решения при изграждане на алгоритмично мислене у децата от предучилищна възраст [Problems and Solutions in Building Algorithmic Thinking in Preschool Children]  / Десислава Баева, Петър Иванов / Desislava Baeva, Petar Ivanov
1254 – 1273 INSPIRing Change in English Language Teacher Education: Integrating 21st Century Skills and Critical Pedagogy / Juan Manuel Castro-Carracedo
1274 – 1286 Using Digital Educational Technologies to Promote Intercultural Interaction of the Future Economists in the Educational Environment / Oksana Tynkaliuk, Vira Chornii, Oksana Kutsa, Mariana Karanevych
1287 – 1296 Дидактически аспекти за развитие на  творческите умения на учениците в четвърти клас [Didactic Aspects for the Development of the Creative Skills of Students in the Fourth Grade] / Ива Стаменова / Iva Stamenova
1297 – 1307 The Issue of Extraordinary Talent in the Residential Childcare Institution: Giftedness or Dual Exceptionality? / Alois Daněk
1308 – 1321 Доброволчеството като възможност за осигуряване на равен достъп до образование за всички (Резултати от проучване мнението на учители и студенти) [Volunteering as an Opportunity to Ensure Equal Access to Education for All (Results of a Survey of Teachers’ and Students’ Opinion) /
Стефан Милетиев / Stefan Miletiev
SOCIAL PEDAGOGY / СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА
731 – 743 Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения [Social Pedagogy in the 21st Century – in Search of Identity and Meta-Scientific Dimensions] / Мая Чолакова / Maya Tcholakova
744 – 754 Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции [Social Pedagogy in Germany – Contemporary Problems and Trends] /
Марина Пиронкова / Marina Pironkova
755 – 771 Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог [Content Dimensions of the Educational Profile of the Social Educator] / Александър Ранев / Aleksandar Ranev
772 – 787 Насоки за педагогическите съветници в борбата им за предотвратяването на кибертормоза в училище [New Guidelines for School Counselors in their Fight Against Cyberbullying Prevention in Schools] / Ина Дикова /
Ina Dikova
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Доброволчеството като възможност за осигуряване на равен достъп до образование за всички (Резултати от проучване мнението на учители и студенти)

Следваща статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 49/2024 г.

Следваща статия
Вестник „Аз-буки“ – брой 49/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 49/2024 г.

Парад на бъдещи олимпийци в Правец и Годеч

Парад на бъдещи олимпийци в Правец и Годеч

Науката гради мостове

Науката гради мостове

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"