ПЕДАГОГИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА LXXXIX, 2017
PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 89, 2017
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
Страници/Pages
Книжка 1 / Number 1: 1 – 144
Книжка 2 / Number 2: 145 – 288
Книжка 3 / Number 3: 289 – 432
Книжка 4 / Number 4: 433 – 576
Книжка 5 / Number 5: 577 – 724
Книжка 6 / Number 6: 725 – 860
Книжка 7 / Number 7: 861 – 1004
Книжка 8 / Number 8: 1005 – 1148
Книжка 9 / Number 9: 1149 – 1300
120TH ANNIVERSARy OF LEV SEMyONOVICH VyGOTSKy‘S BIRTH /
120 ГОДИНИ ОТ РОЖДЕНИЕТО НА ЛЕВ СЕмьОНОВИЧ ВИГОТСКИ
627 – 637 Принос в психологията на творчеството (120 години от рождението на Лев Семьонович Виготски) [Contribution to the Psychology of Creativity (120th Anniversary of Lev Semyonovich Vygotsky‘s Birth)] / Любен Десев / Luben Dessev
638 – 649 Лев Сeмьонович Виготски – психолог и на XXI век (по случай 120 години от рождението му) [Lev Semionovich Vygotsky – Psychologist of the 21-st Century Too] / Любомир Георгиев / Lyubomir Georgiev
40 ГОДИНИ ФАКУЛТУТ ПО ПЕДАГОГИКА ПРИ ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ /
40 YEARS FACULTY OF PEDAGOGY AT SOUTH-WEST UNIVERSITY “NEOFIT RILSKI”
1157 – 1161 Факултетът по педагогика при ЮЗУ „Неофит Рилски“, Благоевград – 40 години предизвикателства и развитие [The Faculty of Pedagogy at South-West University „Neofit Rilski“, Blagoevgrad – 40 Years Challenges and Development] / Траян Попкочев / Trayan Popkochev
1162 – 1183 Социално възпитание от детето и за живота (по Елен Кей) [The Social Education of the Child through the Life (by Ellen Key)] / Траян Попкочев / Trayan Popkochev
1184 – 1194Педагогическото учение на Й. Фр. Хербарт – история и съвременност (По повод 240 г. от неговото рождение) [Pedagogical studies of Johann Friedrich Herbart – history and present (On the Occasion of the 240 Years from the Birth of Johann Friedrich Herbart)] / Невена Филипова / Nevena Filipova
1195 – 1204 Практики във финансовото осигуряване на професионалното образование в периода 1878 – 1944 година [Practices in the Financial Support of the Professional Education for the Period 1878 – 1944] / Светлана Николаева / Svetlana Nikolaeva
1205 – 1215 Записки по Русо: „Свободното възпитание“ – проект или утопия [Notes on Rousseau: Free Upbringing – Project or Utopia] / Веска Гювийска / Veska Guviiska
1216 – 1230 Възможности за усъвършенстване на съвременния урок [Options for Improvement of Modern Lesson] / Добринка Тодорина / Dobrinka Todorina
1231 – 1235 Възпитаващите субекти в условия на парародителска грижа [The Educative Subjects in Conditions of Paraparental Care] / Юлиана Ковачка / Yuliana Kovachka
1236 –1252 Взаимодействие между повишаващата се динамика на деструктивността и превенцията на проблемните поведенчески прояви в училище [The Interaction between Ascending Dynamic Destructiveness and the Prevention of Problematic Behavior at School] / Снежана Попова / Snezhana Popova
1253 –1264 Методическа система за индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми [Methodical System for Individual Help in Mathematics for Children with Social Pedagogical Problems] / Янка Стоименова / Yanka Stoimenova
1265 – 1274 Педагогически аспекти на работа със семействата на деца със специални образователни потребности в условията на масовата общообразователна среда [Pedagogical Aspects of Working with the Families of Children with Special Educational Needs in the Terms of the General Educational Environment] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska
1275 – 1282 Особености на натоварването в заниманията с физически упражнения при деца със специални образователни потребности [Features of Loading with Physical Exercises in Children with Special Educational Needs] / Кирил Костов, Невяна Докова, Стефан Кинов / Кiril Коstov, Nevyana Dokova, Stefan Kinov
ANNIVERSARY / ГОДИШНИНА
841 – 844 Психолог – специалист по тренингите (Д-р на педагогическите науки проф. Стойко Иванов навърши 60 години) [Psychologist – Training Specialist (Prof. Stoyko Ivanov, PhD in Pedagogical Sciences, Turned 60)] / Любен Десев / Luben Dessev
DEVELOPMENT OF THE SOCIAL PEDAGOGY /
РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА
440 – 446 Развитие на социалната педагогика в България (дневник на Втория университетски симпозиум по социална педагогика) [Development of the Social Pedagogy in Bulgaria (Summary of the Second University Simposium on Social Pedagogy)] / Марина Пиронкова / Marina Pironkova
447 – 448 Тържествено слово за откриване на симпозиума „Развитие на социалната педагогика в България“ [Solemn Speech to Open the Symposium „Development of Social Pedagogy in Bulgaria“] / Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva
449 – 461 Развитие на специалност „Социална педагогика“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ [Growth of Speciality “Social Pedagogy” at Sofia University “St. Kliment Ohridski”] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
462 – 471 Карл Магер (1810 – 1858) и неговото понятие „социална педагогика“ [Karl Mager (1810 – 1858) and His Concept of “Social Pedagogy”] / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
472 – 506 Социалната педагогика между хаоса и системата [Social Pedagogy between Chaos and System] / Пламен Радев / Plamen Radev
495 – 506 Социална педагогика и социална работа – сходство в означаващото [Social Pedagogy and Social Work – Similarity in the Signifiers] / Нели Петрова-Димитрова / Nelli Petrova-Dimitrova
507 – 519 Дискусията за социалната педагогика в Обединеното кралство [The Discussion on the Social Pedagogy in the United Kingdom] / Мая Чолакова / Maya Tcholakova
520 – 527 Съвременни възпитателни технологии при социалнопедагогическата дейност [Modern Educational Technologies in Social-Pedagogical Activity] / Гинка Димитрова / Ginka Dimitrova
528 – 537 Позитивен подход и физическа намеса при работа с деца с предизвикателно поведение [Positive Approach and Physical Intervention for Work with Children with Challenging Behavior] / Александър Ранев, Цветослав Николов / Aleksandar Ranev, Tsvetoslav Nikolov
538 – 545 Холистичният подход като актуална практика в социалната работа с деца в риск [Holistic Approach as Current Practice in Social Work with Children at Risk] / Росица Михайлова / Rositza Mihaylova
546 – 548 Юбилеен портрет на проф. д-р Гинка Димитрова [Anniversary Portrait of Prof. Dr. Ginka Dimitrova] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
549 – 551 Проф. д-р Петър Диков Петров на 80 години [Prof. Dr. Peter Dikov Petrov on 80 Years] / Коста Герджиков / Kosta Guerdzikov
908 – 917 Педагогическата работа при с деца с увреждания [Pedagogical Work with Disabled Children] / Пламен Колев / Plamen Kolev
918 – 921 Партньорство между институциите при социална защита от домашно насилие (Създаване на местен механизъм за приложение на Закона за защита от домашното насилие) [Partnership between Institutions in Social protection Against Domestic Violence (Establishment of a Local Mechanism for Application of the Law on Protection Against Domestic Violence)] / Георги Димитров / Georgi Dimitrov
928 – 939 Критерии за резилианс при родители с риск от раздяла с децата им (изследване на случай) [Resilience Criteria for Parents at Risk of Separation with their Children (Case Study)] / Яна Cтанева / Yana Staneva
940 – 961 Предизвикателства и предпоставки за супервизията като алтернативна форма за овладяване на проблеми от професионален характер при специалистите от ресурсните центрове към Министерството на образованието и науката [Supervision as Alternative Helping Form in Management Professional problems of Resource Centers Specialist’s in the Field of Children with Special Needs] / Иван Карагьозов / Ivan Каragyozov
962 – 971 Социалнопедагогическа работа чрез арттерапевтични средства в ресурсното подпомагане на деца със специални образователни потребности [Social-Pedagogical Work through art Therapeutic Methods in Resource Support of Children with Special Educational Needs] / Ваня Градинарова / Vanya Gradinarova
972 – 983 Влиянието на музикалните занимания през свободното време на подрастващите върху тяхната самооценка за личностно развитие [Influence of Musical Activities in Adolescent’s Leisure Time on Their Self-Assessment of Personal Development] / Mилена Великова / Milena Velikova
984 – 988 Превенция на агресията чрез позитивни начинания и позитивна подкрепа [Prevention of Aggression through Positive Ventures and Positive Support] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova
DISCUSSION / ДИСКУСИОННО
1095 – 1104 Проблеми на комуникацията училище – семейство и практически възможности за подобряване [Problems in the School-Family Communication and Means of Improvement]/ Галина Тимова / Galina Timova
DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
117 – 124 Рефлексия на учениците от начална училищна възраст в процеса на формиране на изследователски умения по „Човекът и природата“ [Reflection of Primary School Aged Students in the Process of Formation of Research Skills in “Man and nature” Subject] / Цветомира Иванова / Tsvetomira Ivanova
672 – 683 Един поглед към игровите технологии в педагогически контекст
[A Sight over Gaming Technologies in Pedagogical Context] / Валентин Атанасов / Valentin Atanasov
1044 – 1060 Себепознанието в поезията на Иван Вазов [Self-Knowledge in the Poetry of Ivan Vazov] / Валентин Вергилов / Valentin Vergilov
1061 – 1075 Pавнище на формираност на езикови компетентности у учениците в началния етап на основната образователна степен [The Level Formation of Linguistic Competence Among Students at the Initial Stage of Primary Education] / Десислава Тодорова / Desislava Todorova
1076 – 1086 Степен на формираност на езиковите компетентности у учениците от втори клас [The Level of Language Competences Acquisition in Pupils in Second Grade] / Десислава Петрова / Desislava Petrova
1087 – 1094 Насърчаване на гражданското участие на младите хора посредством неформалното учене и образование. Формиране на ключови компетентности [Encouragement of Young People’s Civic Engagement through the Informal Learning and Education. Key Competences Formation] / Перуника Кършакова / Perunika Karshakova
INCLUSIVE EDUCATION /
ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
61 – 79 An Analysis of the Barriers to inclusion of Children with Behavioural, Emotional and Social Difficulties (BESD) in the Contexts of Greece and England / Katerina Lykourgioti
FOREIGN EXPERIENCE / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
80 – 89 The Effect of Problem Solving Instruction on Mathematical Thinking / Yildirim Bayazit, Aslihan Osmanoglu
FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
268 – 279 Оптимизиране на процес за професионална подготовка на педагози за начално образование в Казахстан и в България / [Optimization of the Process of Teachers’ Training in Primary Education in Kazakhstan and Bulgaria] / Райфа Дюсембинова, Сауле Жакипбекова / Rife Dyusenbinova, Saule Zhakipbekova
90 – 97 Развитие индивидуальных способностей на уроках искусства [The Development of the individual Abilities in the Art Lessons] Гульнар Кайдаровна / Gulnar Kaydarovna
FOREIGN RESEARCH / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
650 – 664 Anxiety of Students Preparing for the University Entrance Exam towards Math Lessons / Yıldırım Bayazıt
665 – 671 Искусство в жизни людей (образовательная программа по изобразительному искусству) [Art in the Lives (Educational Programs in Fine Arts) / Гульнар Омарова / Gulnar Omarova
HISTORY OF EDUCATION / ИСТОРИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
1011 – 1026 Туискон Цилер (1817 – 1882) – големият „грешник“ в педагогиката (по повод 200 години от неговото рождение) [Tuiskon Ziller (1817 – 1882) – the Great “Sinner” in Pedagogical Science (On the Occasion of the 200 Years from the Birth of Tuiskon Ziller)] /Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGY FOR PERSONAL
DEVELOPMENT THROUGH ART CREATIVE ACTIVITIES /
ИНОВАТИВНИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА ЛИЧНОСТНО
РАЗВИТИЕ ЧРЕЗ ХУДОЖЕСТВЕНОТВОРЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ
151 – 159 Ефективните взаимодействия между родители и учители като фактор за позитивното личностно развитие на съвременното дете / [Effective Interaction between Parents and Techers as a Factor for Positive Personal Development of Modern Child] / Гергана Славчева / Gergana Slavcheva
160 – 172 Театралновъзпитателни акценти при прилагането на театралноинтерпретаторските дейности в методическата практика / [Theatrical Education Highlights in the Use of Theatrical Interpretation Activities in a Methodological Practice] / Mаргарита Александрова / Margarita Aleksandrova
173 – 181 Апликатурните принципи и тяхното приложение при обучението по акордеон / [Fingering Principles and their Application in AccordionEducation] / Диана Станчева / Diana Stancheva
182 – 199 Педагогическа система за изграждане на начални нотночетивни умения / [Pedagogical System for Creating Initial Skills in Reading Music Notes] / Илиана Червенакова / Iliana Chervenakova
200 – 206 Интеграция между формиране на математически представи и музикално възпитание в детската градина / [The Integration between Mathematical Activities and Musical Education in Kindergarten] / Даниела Гирджева-Валчева, Mария Калоферова / Daniela Girdzheva-Valacheva, Maria Kaloferova
207 – 229 Проблеми и перспективи в развитието на художественото образование у нас през погледа на детския и началния учител / [Problems and Prospects of Development of Art Education through the Eyes of Children and Primary School Teacher] / Теодора Власева, Даниела Гирджева-Валачева, Mария Калоферова, Найден младенов, Илияна отлекова / Teodora Vlaseva, Daniela Girdzheva-Valacheva, Mariya Kaloferova, Nayden Mladenov, Iliyana Shotlekova
230 – 243 Исторически опит и съвременни практики в преподаването на литература. Поглед към историята на изразителното четене в българското училище / [Past Experiences and Present Practices in Teaching Literature. The History of Expressive Reading in Bulgarian Schools] / Ивана Петкова / Ivana Petkova
MISSION TEACHER / МИСИЯ УЧИТЕЛ
1105 – 1111 Четящият студент, четящото дете – едно малко прозорче, една величествена гледка [Reading Student, Reading Child – One Small Window, One Majestic View] / Мариана Мандева, Боряна Туцева, Габриела Николова, Цветелина Ковачева / Mariana Mandeva, Boryana Tutseva, Gabriela Nikolova, Tsvetelina Kovacheva
1112 – 1118 За четенето в урока по български език – диагностичен инструментариум (ІІ клас) [The Place of Reading in Bulgarian Lessons – Diagnostic Tools (2 Grade)] / Ренета Минчева / Reneta Mincheva
1119 – 1124 Ограмотяване в мултикултурната класна стая – реалност и предизвикателства [Literacy in the Multicultural Classroom – Current Challenges] / Магдалена Атанасова / Magdalena Atanasova
1125 – 1127 Четем заедно – едно по-различно семейство [Read out Together – a Very Different Family] / Магдалена Атанасова / Magdalena Atanasova
NEW BOOKS / КНИЖНИНА
125 – 132 За стоплените пътеки към литературното познание [For the Warm Paths to Literary Knowledge] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Guergieva-Теneva
422 – 425 Систематично въведение в общата и психологическата синергетика [Systematic Introduction to the General and the Psychological Synergetic] / Борис Минчев / Boris Minchev
552 – 556 Синергетическа философия на образованието, синергично образование, синергетическа естествена педагогика [Synergy Philosophy of Education, Synergy Education, Sinergy Natural Education] / Жулиета Савова / Julieta Savova
709 – 711 Нова и полезна книга [New and Useful Book] / Йонка Първанова / Yonka Parvanova
712 – 713 Приносен труд към методиката на обучението по български език и литература в началното училище [Contribution to the Methodology of Bulgarian Language and Literature in Primary School] / Даниела Йорданова / Daniela Jordanova
714 – 716 Eдно фундаментално интегрално изследване на ролята на образованието за развитието на ноосферния интелект [A Fundamental Integral Study of the Role of Education for the Development of Intellect Based on the Noosphere Concert] Незабравка Христова / Nezabravka Hristova
989 – 990 Между традицията и иновативността – излезе нова монография по дидактика на проф. д-р Петър Д. Петров [Between Tradition and Innovation – a New Monograph on Didactics by Prof. Dr. Peter D. Petrov] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
NEW RESEARCH / НОВИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
98 – 116 Усвояване на процеса четене и свързани фактори [Implementation of the Process of Reading and Associated Factors] / Катерина Щерева / Katerina Shtereva
RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
8 – 20 Качественият детски учител: личностен и професионален профил [Quality Kindergarten Teacher: Personal and Professional Profile] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis
21 – 32 Педагогически умения за преподаване на български език в интеркултурна среда [Teaching Skills for Teaching Bulgarian in intercultural Environment] / Евгения Тополска / Evgeniya Topolska
33 – 47 Фактори за успешно прилагане на смесено обучение [Factors for Successful Applying of Blended Learning] / Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar Lazarov
48 – 60 Педагогическото общуване и хуманизирането на взаимоотношенията в училище [Pedagogical Communication and Humanization of Relationships in School] / Валентина Василева / Valentina Vasileva
244– 267 Електронно портфолио за педагогическата практика на бинарните специалности (биология и английски език) / [E-Portfolio for Teaching Practice of Binary Specialities (Biology and English)] / Анелия Кременска / Anellya Kremenska
295 – 305 Фразеологични обрати в речта на детето от подготвителната група на детската градина [Phraseological Units in Speech of the Senior Preschool Children] / Валентина Яшина / Valentina Yashina
306 – 314 Особености при използването на дидактическите материали на Мария Монтесори в математическото развитие на децата в предучилищните учреждения в Русия [Special Features of Using the Didactic Materials of Maria Montessori for Athematical Development of Preschool Children in Russia] / Людмила Павлова / Liudmila Pavlova
315 – 325 Развитие на изразителността на движенията в музикално-ритмическата дейност у децата от подготвителната група [Development of Expressive Movements in Musical-Rhythmic Activities of Children in Preschool Age] / Людмила Комисарова / Lyudmila Komissarova
326 – 339 Eмоционалното развитие като ендогенен фактор за социализацията на децата в транзитивните условия на руската действителност [Emotion Development as an Endogenous Factor in Socialization of Children the Transitive Conditions of the Russian Reality] / Елена Изотова / Elena Izotova
340 – 348 Проблеми на съвременния мениджмънт на предучилищните образовтелни организации в Pусия [Management Problems in Modern Preschol Institutions in Russia] / Людмила Волобуева / Liudmila Volobueva
349 – 363 Формиране на морална компетентност в предучилищна и начална училищна възраст [Formation of Moral Competence of Preschool and School Age Children] / Татяна Авдулова / Tatiana Avdulova
364 – 377 Развитие на свързаната реч при деца в подготвителна група със средствата на мултипликацията [Animation as a Means of the Development of Coherent Speech in Preschool Age Children] / Ирина Андрюшина / Irina Andryushina
378 – 385 Особености при формирането на екологични представи у шестгодишните деца [Specifics in the Formation of Ecological Views in Six Years Old Children] / Олга Газина / Olga Gazina
386 – 393 Сравнителна характеристика на личностната готовност за обучение в училище на деца, възпитавани в условията на обществените образователни учреждения и семейството [Comparative Characteristic of the Personal Readiness for School Education of Children Raised in Conditions of Public Educational Institutions and at Home] / Галина Толкачева / Galina Tolkacheva
394 – 402 Analysis of the Bulgarian National Curriculum on the Subject “Man and Nature” in 4th Grade and the Textbooks in the Context of the TIMSS 2015 Framework: A Comparative Analysis of the Content Area / Ivanka Kirilova
403 – 410 Музикално-педагогическите умения на бъдещите начални учители [Musical and Pedagogical Skills of Future Primary Teachers] / Пенка Марчева / Penka Marcheva
583 – 589 Реалното и виртуалното в музейното образование – върху примера на една реализирана образователна програма [Real and Virtual in Museum Education – by the Example of an Educational Program Implemented] / Вася Делибалтова / Vasya Delibaltova
590 – 618 Изследователско обучение в академична среда (Научно-теоретична рефлексия) [Research Training in Higher Education (Scientific-Theoretical Reflection)] / Румяна Неминска / Rumiana Neminska
619 – 626 Аспекти на взаимовръзката между игра и учене [Aspects of the Interconnection between Play and Learning] / Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
731 – 740 Ролята на конструктивистката образователна среда при измерването на величини от децата в подготвителните предучилищни групи [The Role of the Constructivist’s Educational Environment in Measuring] / Даринка Гълъбова, Йорданка Илиева / Darinka Galabova, Yordanka Ilieva
741 – 751 Pазвитие на емоционална интелигентност в началното училище чрез средства на изкуството [Development of Emotional Intelligence in primary School Through Art] / Пенка Mарчева / Penka Marcheva
752 – 759 Самоконтролът на хранителното поведение при подрастващи в периода на ранното юношество (12 – 14-годишни) [Self-Control of Nutrition Behavior in Adolescents in the Period of Early Adolescence (12 – 14 years)] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
759 – 771 Компетентностно базирана програма за формиране на здравословен стил на живот на учениците от началното училище [Competency-Based Programme for Creation of a Healthy Lifestyle for Primary School Students] / Светлана Ангелова / Svetlana Angelova
867 – 880 Дидактически компетентности [Didactic Competences] / Нели Mитева, Наталия Витанова / Neli Miteva, Natalia Vitanova
881 – 891 Приложение на образователната драма в обучението на бъдещи учители по биология [The Integration of Drama Education into Training of Pre-Service Biology Teachers] / Ася Асенова, Камелия Йотовска / Asya Asenova, Kamelia Yotovska
892 – 899 Cognitive-Didactic Model when Generating Testing Items on the Topic of “Mechanical Oscillation” / Georgi Totkov, Zhelyazka Raikova, Marieta Atanasova
900 – 907 Дидактически аспекти в междукултурното общуване на чужд език [Didactical Aspects in the Multicultural Communication and the Foreign Language Teaching] / Mина Хубенова / Mina Hubenova
1027 – 1043 Мандалата в процеса на обучение като средство за себепознание и познавателно моделиране [„Mandalas“ in the Education Process as Means to Self-Knowledge and Cognitively Modeling] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Racheva-Merdjanova
SCHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
411 – 416 Индивидуалността на детето – основа за правилно развитие и възпитание [Child’s Individuality – the Basis for Proper Development and Education] / Ирина Николова / Irina Nikolova
417 – 421 Подобряване на междуличностните отношения между pодителите на деца от различни етноси в детската градина [Improving Interpersonal Relationships Between Parents of Children of Different Ethnic Groups in Kindergarden] / Маргарита Кръстева / Margarita Krasteva
684 – 693 Лятна академия за ученици (VI – VIII клас) – една идея за реализиране на неформално образование по биология [A Summer Academy for Students (6 – 8 Grade) – an Idea for Realization of Non-Formal Education in Biology] / Иса Хаджиали, Явор Киряков, Александър Милушев, Диана Колева / Isa Hadjiali, Yavor Kiryakov, Alexander Milushev, Diana Koleva
694 – 700 Ролята на интерактивните методи на обучение за образователното направление „Конструиране и технологии“ в детската градина [The Role of Interactive Teaching Methods for Educational Direction “Design and Technology” in Children Garden] / Румяна Русинова / Rumiana Rusinova
701 – 708 Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес [Increasing Education Quality in High Schools by Full-Time Organisation of the Educational Process / Таня Mишева / Taniya Misheva
813 – 827 Използване на интерактивни техники в обучението по български език в I – IV клас [Using the Interactive Techniques in Teaching in 1st to 4th Grade] / Искра Добрева / Iskra Dobreva
828 – 840 Използване на стратегии за развитие на критическото мислене чрез четене и писане в часовете по български език, литература и развитие на комуникативно-речевите умения в начален етап [Strategies to Develop Critical Thinking through Reading and Writing in Lessons on Bulgarian Language and Literature, and Development of Communicative Skills at Primary School Age] / Mариета Нанчева / Marieta Nancheva
1128 – 1132 Смисълът на различните видове активности за самоценно развитие на децата [Importance of Different Types of Activities for Children’s Self-Development] / Калина Върбанова, Митка Великова / Kalina Varbanova, Mitka Velikova
THE MEMORY OF THE DESCENDANTS / ПАМЕТТА НА ПОТОМЦИТЕ
798 – 812 Дирята на възрожденците енциклопедисти от Сливенско в българския обществен живот, родната и европейската наука на XIX век [The Tracks of the Writers-Encyclopedists of the Bulgarian National Revival from Sliven Region in Bulgarian Public Life, Bulgarian and European Sciences of the XIX Century] / Иванка Денева / Ivanka Deneva
TRAINING IN RELIGION / ОБУЧЕНИЕ ПО РЕЛИГИЯ
772 – 797 Ценностите според познавателната активност на учениците [The Values According to the Cognitive Activity of Students] / Борислав Богданов/ Borislav Bogdanov
