Чуждоезиково обучение
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 3, 2023

Лидери на промяна в професионалното

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18/01/2023
в Брой 3, 2023
0
Лидери на промяна в професионалното

От Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение се очаква да допринасят за повишаване на конкуренто- способността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, висши училища, местните власти и компаниите

0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

От Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение се очаква да допринасят за повишаване
на конкуренто-
способността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, висши училища, местните власти и компаниите

Министърът на образованието и науката утвърди списък с 28 професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Те ще бъдат модернизирани чрез съвременно технологично оборудване в рамките на Инвестиционен проект 2
„Модернизация на образователна инфраструктура“ на Националния план за възстановяване и устойчивост, като ще се превърнат в ядро на регионалните образователни екосис-
теми. От Центровете се очаква да допринасят за повишаване на конкурентоспособността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите.
През 2022 г. МОН разработи и утвърди методология с критерии и подход за определяне на най-подходящите професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Съгласно нея е извършена индивидуална оценка на професионалните гимназии. В резултат е утвърден списък с 28 професионални гимназии, списък с 10 резервни професионални гимназии в големите общини и списък с допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво.
Резервните 10 професионални гимназии в големите общини, определени за основни центрове за растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027, ще могат при наличие на остатъчни средства да бъдат конкретни крайни получатели за изпълнение на инвестиции в Плана за възстановяване и устойчивост в конкретната област. Необходимо е да се спази низходящият ред на получения брой точки като комплексна оценка съгласно методологията. По същия начин, при наличие на остатъчни средства и след 28-те и 10-те резервни професионални гимназии, определените в Списъка като допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво ще могат да бъдат конкретни крайни получатели в съответната област.
Според заложените цели Центровете ще осигурят модерно и иновативно образование и обучение по професии, необходими на регионалния пазар на труда, като предложат кратък преход от училище към работа. Ще се акцентира върху надграждането на традиционни отрасли (транспорт, селско стопанство) за дигитална и зелена трансформация и върху подпомагането на нововъзникващи производства, каквито са роботиката, зелената енергия, електромобилите.
В Списъка на училищата със статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение попадат: Земеделската професионална гимназия „Кл. Тимирязев“ – Сандански (комплексна оценка от 348 точки), ПГ по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ (341 т.), ПГ по земеделие „Тодор Рачински“ – Генерал Тошево (336 т.), ПГ по земеделие „Стефан Цанов“ – Кнежа (334 т.), ПГ по аграрни технологии „Цанко Церковски“ – Павликени (332 т.), ПГ по селско стопанство „Никола Пушкаров“ – Попово (331 т.), ПГ по дървообработване и строителство „Цар Иван Асен II“ – Хасково (331 т.), ПГ по ядрена енергетика „Игор Курчатов“ – Козлодуй (322 т.), Варненската морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ (314 т.), Националната ПГ по ветеринарна медицина „Проф. д-р Димитър Димов“ – Ловеч (314 т.), ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Видин (313 т.), Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово (308 т.), ПГ по строителство, архитектура и геодезия „Пеньо Пенев“ – Русе (308 т.),
Националната професионална техническа гимназия „Шандор Петьофи“ – Разград (302 т.), ПГ „Велизар Пеев“ – Своге (302 т.), ПГ по механизация на селското стопанство „Н. Вапцаров“ – Кайнарджа (296 т.), ПГ по електротехника и електроника – Пловдив (292 т.), ПГ по строителство и архитектура – Пазарджик (291), ПГ по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“ – Монтана (285 т.), ПГ по техника и строителство „Арх. Йордан Миланов“ – Перник (281 т.), ПГ по механотехника, електроника, телекомуникации и транспорт „Христо Ботев“ – Шумен (277 т.), ПГ по техника и технологии „Христо Ботев“ – Смолян (272 т.), Професионална техническа гимназия „Иван Райнов“ – Ямбол (272 т.), ПГ по електротехника и електроника „Капитан Петко войвода“ – Кърджали (271 т.), Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ – Стара Загора(262 т.), ПГ по механотехника – Сливен (255 т.), ПГ по компютърно програмиране и иновации – Бургас (240 т.), и ПГ „Акад. Сергей П. Корольов“ – Дупница (216 т.).

 

Списък с резерви на областно ниво в големите общини, определени за основни центрове на растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027
Националната професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М.В. Ломоносов“ – София (314 т.), ПГ по транспорт – Русе (305 т.), ПГ по туризъм „Д-р Васил Берон“ –
Велико Търново (301 т.), ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ –
Варна (297 т.), ПГ по хранителни технологии и техника – Пловдив (281 т.), ПГ по механоелектротехника – Плевен (276 т.),
ПГ по архитектура, строителство и геодезия „Васил Левски“ – Благоевград (250 т.), ПГ по електротехника и технологии „Г.С. Раковски“ – Стара Загора (230 т.), Професионалната техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин (200 т.), и ПГСАГ „Кольо Фичето“ – Бургас (184 т.)

Your Image Description

Свързани статии:

Още области в грипна епидемия Награди за медиатори Развитие в хармония с природата 2250 деца от Украйна в български школа’ и детски градини

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Още области в грипна епидемия

Следваща статия

Награди за медиатори

Следваща статия
Награди  за медиатори

Награди за медиатори

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.