Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 1, 2021

Година на предизвикателства

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-01-2021
в Брой 1, 2021
A A
2020 г. постави на изпитание и учителите, и учениците

Година, изпълнена с немалко предизвикателства, но и с много оптимистични резултати. Получените положителни оценки за работата са благодарение на доброто социално партньорство. Така министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обобщи изминалата 2020 г. пред членовете на Отрасловия съвет. Те проведоха последното за годината си заседание в онлайн формат. „Смея да твърдя, че заедно сме взели най-важните и най-трудните решения, пред които бяхме изправени като министерство, като система и като партньори“, каза той.
Министър Вълчев описа накратко обстановката към момента – не може да се очаква трайно и значително подобряване на ситуацията през зимните месеци. Какви мерки тогава да се вземат за образователната система от здравна и епидемиологична гледна точка. Според учените малките деца не са в голяма степен преносители на вируса, следователно детската градина и началните класове са сравнително безопасна зона. В началната образователна степен е по-добре децата да бъдат по-дълго в училище, а присъствието в детските градини да бъде ограничавано само в най-крайни случаи (при пълна карантина). За прогимназиален и гимназиален етап – при подобряване на ситуацията е възможно да се премине към варианта с частично присъствено обучение. Истината обаче е, че ако дори до края на март гимназистите бъдат оставени в режим на обучение в електронна среда, пропуските ще са големи. Негативни резултати ще се натрупат в двигателната активност, в мотивацията за учене, има опасност от десоциализация и от психологични проблеми.
„Трябва да намерим вариант да върнем гиманзистите, макар и частично, в училище, приоритетно за осмокласниците от езиковите гимназии, десетокласниците и абитуриентите, при задължително носене на маски и в условия на строги противоепидемични мерки. Ще се запази и вариантът училищата по места сами да решават в каква среда да се провежда обучението съобразно конкретната епидемична обстановка. Родителите имат право да задържат децата си у дома, но не е коректно да налагат мнението си на останалите.
32 000 устройства са раздадени към 18 декември 2020 г. (при 14 000 само половин месец по-рано) и още 15 000 ще бъдат доставени до края на януари. Общо заявките са за близо 108 000
крайни устройства. „Очакванията са през 2021 г. да имаме значителна наситеност на системата с персонални устройства“, коментира Красимир Вълчев. Надеждата е те да се използват най-вече за обучение в реалните класни стаи години напред.
Ще има осигурени ваксини за учителите. Но е необходимо да се проведе широка информационна кампания за ползата от прилагането им. „Това, което е променило живота на човечеството, е благодарение най-вече на ваксините“, припомни министър Вълчев.
Председателят на СБУ Янка Такева изрази опасения за качеството на обучение в електронна среда. Изрично подчерта, че пропуските в обучението се попълват, но нищо не може да замести празнотата, която оставят в детската психика продължителната изолация и липсата на училищната общност. Янка Такева апелира учителите да бъдат подкрепени и мотивирани, позовавайки се на проучванията на СЗО, че малките не са преносители на заразата.
Членовете на Отрасловия съвет са категорични, че наред с лошите новини около пандемията, 2020 г. е с положителни новини за финансирането на образованието. Затова я наричат изключително трудна, но успешна. Те обсъдиха и темата за преходните остатъци (особено в годината, когато ремонтните дейности на немалко места са останали на заден план), равнопоставеността на училищата – общински и държавни, необходимостта и детските градини да получат електронни устройства, особено за децата в подготвителните групи, както и времето за използване на допълнителните 10 дни за възстановяване след COVID боледуването.
Учителите ще получат увеличението на заплатите си още с плащанията за месец януари.

Your Image Description

Свързани статии:

В ход е „Ограмотяване на възрастни 2“ Зам.-министър Карина АгелиеваНовият програмен период е с акцент образование Брауновият газ е българско откритие* МОН създаде каталог с хиляди безплатни уроци

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

На училище с книжка и мишка

Следваща статия

В ход е „Ограмотяване на възрастни 2“

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

В ход е „Ограмотяване на възрастни 2“

Зам.-министър Карина Агелиева

Новият програмен период е с акцент образование

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

ЦЕРН организира летни стажове

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"