Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 15, 2020

Родители с признание за онлайн обучението

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-04-2020
в Брой 15, 2020
A A
Урок по математика в VII клас с преподавател Тодорка Динева

Анкета в бургаското Основно училище „Найден Геров“ дава показателна картина за отношението на родителите към онлайн обучението. 31.5 % са категорични, че новата форма не им харесва. 42.4% са отговорили, че на децата им харесва. 3.8% твърдят, че няма разлика. А 16.3% са дали отговор, че на детето му харесва да учи от дома, но те самите предпочитат то да е в училище.
Учениците в ОУ „Найден Геров“, което се намира в най-големия комплекс на града – „Меден рудник“, имат свое е-училище отдавна. По думите на директорката Гинка Дикова още преди 11 години са започнали да работят по тази „екзотична“ тогава тема. Сега се чувстват удовлетворени. Не само те, а и учениците им и техните родители. Това показват и непрекъснатите анкети, чрез които се следят нагласите на ученици и родители.
В училището се ползва платформата Moodle и всяко дете с постъпване в школото получава свой акаунт.
При нормалния учебен процес често домашните се правят в електронен вид.
„Когато преди години по един проект направихме електронното училище, имах чувството, че останахме неразбрани“, спомня си директорката. Но сега е дошъл моментът, в който натрупаните знания и опит да послужат на екипа от
57 учители.
Още преди кризисната ситуация асинхронното обучение в училището е доказано като работещо. Сега се надгражда с внимание към учителите, затова и денят започва с работно съвещание за учителите. На него се решават поетапно всички възникнали проблеми
в процеса на работа.
„Още от първия ден ползвахме Zoom платформата, сега и Microsoft Teams. Използването на социалните мрежи е сведено до минимум – само за децата от уязвимите групи. За синхронното обучение стремежът ни е да се използват само тези две платформи. Те са предпочитани от колегите. Така и учениците не се лутат за кой час как ще се осъществява връзката“, обяснява директорката.
По нейни думи децата и родителите от уязвимите групи са силно заинтересовани от учебния процес. Адаптирани са към новата среда. Самите деца дават повод на учителите да се гордеят с тях.Част от тях продължават след VII клас в елитни бургаски училища.
Екипът от преподаватели и ученици се справя блестящо с предизвикателството, започнало като истинско приключение преди години, а сега наложило се като необходимост. От 600 ученици в ОУ „Найден Геров“ само 50 деца не са обхванати. От 57 учители 55 работят в дигитална среда. „Няма предмет, по който да няма оценяване и да не текат занятия“, категорична е директорката.
В момента стремежът на учителите е да се балансира синхронното и асинхронното обучение. В начален етап е най-трудно, там се работи изключително със съдействието на родителите.
В това училище не са забравени и децата със специални образователни потребности. Използвайки указанията на Просветното министерство, с тях работи и педагогическият съветник. Индивидуалните часове се водят от двама учители.
Въпреки че родителите и учениците са удовлетворени от общуването по различни канали с педагозите, от анкетите става ясно, че децата имат нужда от повече развлекателни материали и по-голямо разнообразие „в клас“.
В екипа се работи за усъвършенстване на проектобазираното обучение, при което всички да изразяват максимално лични умения и възможности.
Директорката залага много на обратната връзка с родителите и държи да получава мнения, препоръки. В по-голямата си част те са положителни. Единици си позволяват да хейтърстват по повод усилията, които екипът на училището полага в новата среда. И макар една част от децата, особено по-малките, да страдат от липсата на класната стая и живия контакт, обучението от дистанция доказва уменията и креативността на учителите от едно бургаско училище, което може да се определи като модел на всички останали в региона.
Според инж. Виолета Илиева – началник на Регионалното управление на образованието в област Бургас, учителите са самоотвержени и борбени натури. Те се справят блестящо с новите предизвикателства. „Почти всички родители са доволни от това, което се случва в образователната система. Сега задачата е във всички училища да се дозира обемът самостоятелна работа, която дават учителите, преподаващи в един клас“, коментира инж. Илиева.

Your Image Description

Свързани статии:

„Обърната класна стая“ Жури определя кои са най-добрите малки философи Как да учим висше с подкрепата на ОПНОИР Първото училище с аграрен дрон пръскачка

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
Споделяне6Tweet
Предишна статия

„Обърната класна стая“

Следваща статия

Майсторство на педагога е да „запали“ и трудното дете

Следваща статия
Майсторство на педагога е да „запали“ и трудното дете

Майсторство на педагога е да „запали“ и трудното дете

Повсеместна подкрепа – равно на положителни резултати

Повсеместна подкрепа – равно на положителни резултати

Предай нататък!

Предай нататък!

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"