Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-11-2023
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.
A A

Граматика и когниция

Проф. Мариана Георгиева
Институт за български език – БАН

https://doi.org/10.53656/for23.461gram

Резюме. В статията се представя когнитивната основа на диференцирането и дефинирането на имената в класове от думи…

виж повече

 

 

 

 

Наблюдения върху употребата на клишетата в българската и в румънската публична реч

Доц. д-р Владислав Миланов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.602nabl

Резюме. Статията разглежда употребите на клиширани изрази в политическата реч в България и в Румъния…

виж повече

 

 

 

 

Лингводидактологически симулации в часовете по чужд език

Проф. д-р Милена Йорданова, гл. ас. д-р Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.621ling

Резюме. В настоящата статия обект на интерес са лингводидактологичните симулации в процеса на обучение по чужд език…

виж повече

 

 

 

Категорията евиденциалност на българския глагол в обучението по български като чужд

Проф. д.ф.н. Красимира Алексова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.622kate

Резюме. Основната цел на настоящата работа е да аргументира виждането, че в обучението по български език като чужд трябва да се включат не само индикативът и ренаративът, но и другите два косвени евиденциала – конклузивът и дубитативът…

виж повече

 

 

 

 

(What) Should We Be Vigilant When Teaching Word Formation in English to Bulgarian English Philology Students?

Prof. Dr. Alexandra Bagasheva
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for23.623what

Abstract. The research offered here reviews the content of teaching word formation within the bachelor and master’s degree programs at the Department of English and American Studies at Sofia University “St. Kliment Ohridski”….

виж повече

Translating Linguistic Theories into Practical Solutions for ESP Materials Design: from Discourse Analysis to Teaching Political Discourse

Boryana Kostova
Varna Free University (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for23.624tran

Abstract. Linguistics plays a key role in foreign language education both in relation to the teaching/learning process and to materials development…

виж повече

 

 

 

Стихосбирката „Пролетен вятър“ от Никола Фурнаджиев – авангард и „родно“

Гл. ас. д-р Биляна Борисова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.625stih

Резюме. Статията предлага вглеждане в сплита между европейските авангардномодернистични принципи на изображение и българската естетико-идеологическа представа за „родното“ от 20-те години на ХХ в., реализиран от Никола Фурнаджиев в стихосбирката „Пролетен вятър“ от 1925 г…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Ассоциативные представления о памяти в русской и китайской лингвокультурах

Ольга Барабаш, Ли Шутянь
Пензенский государственный университет – Пенза (Россия)

https://doi.org/10.53656/for23.641asso

Аннотация. В статье рассматриваются особенности концептуализации феномена памяти в русском и китайском языках. Путем сопоставления языковых репрезентаций памяти в двух культурах выявляются сходные и национально специфичные образы и коннотации…

виж повече

Българистиката в Самара

Проф. д.н. Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.651bulg

виж повече

 

 

 

Идеи за началата на българския постмодернизъм

Гл. ас. д-р Поли Муканова
Университет по библиотекознание и информационни технологии

https://doi.org/10.53656/for23.655idei

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Следваща статия

Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI

Следваща статия

Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI

Сп. „Философия“, книжка 4/2023, година XXXII

Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"