Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX

Ivo Hristov от Ivo Hristov
25-08-2023
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.
A A

Проницаемостта на формите на конклузива в съвременния български език

Красимира Алексова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.401pron

Резюме. Статията изследва проницаемостта на композираните конклузивни форми в деятелен и страдателен залог в съвременния български език. Разграничават се два случая: проницаемост от кратки дателни и винителни лични местоимения и от частицата „се“ с местоименен произход, както и вмъкване на частицата „ли“ и други частици, пълнозначни думи, вметнати думи изрази и прости изречения…

виж повече

 

 

 

 

Местоименията – между когницията и граматикализацията

Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for23.402mest

Резюме. Местоименията са ексцерпция на граматикализацията, нейна езикова експликация. Парадигмата на местоименията и нейната логическа функционалност…

виж повече

 

 

 

 

Учебникът по немски език на д-р Ботю Шанов в контекста на българската лингводидактология

Доц. д-р Весела Белчева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/for23.432uceb

„Да знаеш друг език, е като да имаш втора душа!“
Карл Велики

Резюме. Учебникът на д-р Ботю Шанов е с приносен характер за историята на чуждоезиковото обучение в България – той предоставя важен изворов материал, който в голяма степен отразява проблемите на българската лингводидактология в първата половина на ХХ век и може да бъде интерпретиран с оглед целите на редица разработки в контекста на съвременната лингводидактология…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Impact of Internet Resources Used by Kazakhstan and Kyrgyzstan University Students for English Learning

Sagimbayeva Jannat Elemesovna, Assoc. Prof.1;
Tazhitova Gulzhakhan Zarubaevna, Assist. Prof.1;
Mukhtarkhanova Ainagul Madievna, Assoc. Prof.1;
Duvanaeva Karachach Toktomamotovna, Assoc. Prof.2;
Kurmanayeva Dina Kassimbekovna, Assoc. Prof.1
1.L.N.Gumilyov Eurasian National University – Astana (Kazakhstan)
2.Osh University (Kyrgyzstan)

https://doi.org/10.53656/for23.433impa

Abstract. This paper explores the internet resources used by Kazakhstan and Kyrgyzstan universities students for English learning. Use of Internet resources in learning English became one of the relevant topics nowadays….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Езикът и модернизмът (върху творби на Петко Тодоров)

Проф. д.ф.н. Цветан Ракьовски
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/for23.431ezik

Резюме. Статията анализира езика на идилиите и драмите на Петко Тодоров. По мнението на рецензентите от началото на ХХ в. тези произведения се отличават с изкуствен език, който на много места става неразбираем…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Как се прави показалец?

Александър Иванов

https://doi.org/10.53656/for23.433kaks

Резюме. В статията се прави кратък преглед на възгледите на проф. Янакиев за създаване на показалци към различни по тип научни издания…

виж повече

 

 

 

 

Комунизъм и християнство: канонизацията на отец Паисий Хилендарски

Гл. ас. д-р Сирма Данова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.433comu

Резюме. С настоящата статия си поставяме за задача да изследваме събитийния контекст, в който се осъществява канонизацията на отец Паисий Хилендарски през 1962 г., когато държавата чества 200-годишнината от написването на „История славянобългарска“…

виж повече

 

 

 

 

 

Лингводидактологически проблеми при изучаването на езиците висок валириан и клингонски

Ас. д-р Петър Тодоров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.433ling

Резюме. Статията разглежда два изкуствено създадени езика – висок валириан и клингонски. Проблемите, които възникват при изучаването им, произтичат най-вече от факта, че това не са официално говорими езици и на практика се използват само във филмите, за които са създадени – „Игра на тронове“ и „Домът на дракона“ (висок валириан) и „Стар Трек“ (клингонски)….

виж повече

 

 

 

 

Морфологична (не)категориалност

Стефана Димитрова

https://doi.org/10.53656/for23.451neka

 

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Морфологична (не)категориалност

Следваща статия

Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Следваща статия
Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Първият звънец бие в спортните училища

Първият звънец бие в спортните училища

Обмислят смесено финансиране за висшето военно образование

Обмислят смесено финансиране за висшето военно образование

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"