Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Химия Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021

Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-12-2021
в Съдържание на сп. "Обучение по природни науки и върхови технологии", 2021
A A

NATURAL SCIENCE AND ADVANCED
TECHNOLOGY EDUCATION
ANNUAL CONTENTS / VOLUME 30, 2021

Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXX, 2021

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 122
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 329
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 330 – 436
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 436 – 548
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 549 – 652

FROM THE RESEARCH LABORATORIES
10 – 25 Reveal the Potency of Water Hyacinth and Red Ginger Extract as Hydrogel Wound Dressing for Mrsa Diabetic Wound: a Short Review / Maulidan Firdaus, Muhammad Iqbal Daniswara, Khoirul Jamaluddin, Novi Andriani
119 – 133 Investigation of 238U, 234U And 210Po Content in Selected Bulgarian Drinking Water / Bozhidar Slavchev, Elena Geleva, Blagorodka Veleva, Hristo Protohristov, Lyuben Dobrev, Desislava Dimitrova, Vladimir Bashev, Dimitar Tonev
239 – 242 Generation of NO2 by Lead Nitrate Pyrolysis: Never Do Modifications a Prima Vista / Vladimir M. Petruševski
243 – 252 Computational analysis of the messenger RNA variants encoding two isoforms of the high-mobility group box 1 protein / Luchezar Karagyozov, Jordana Todorova
368 – 379 Calculation Method for Determining the Gas Flow Rate Needed for
Liquid Removal from the Bottom of the Wellbore / Hofmann M., AL-Obaidi S.H., Kamensky I.P
454 – 469 Potential Applications of Antibacteria in Edible Coating as Fish
Preservative / Maulidan Firdaus, Desy Nila Rahmana, Diah Fitri Carolina, Nisrina Rahma Firdausi, Zulfaa Afiifah, Berlian Ayu Rismawati Sugiarto
586 – 605 Semiempirical Quantum Chemical And Ab Intio Study Of Co(Ii), Ni(Ii),Cu(Ii) And Zn(Ii) Complexes With The Azo Dye Derived From 4-Amino Antipyrine And 2,4-Dihydroxy Acetopheone / Satya Narayan Chaulia
606 – 612 On the Sound, Produced by a Coin, Rolling in a Balloon / Denitsa Vasileva

NEW APPROACHES
79 – 97 Possibilities of the Inquiry-Based Approach for Formation of the Key Competences in Secondary School Chemistry Education [Възможности на изследователския подход за формиране на ключови компетентности в обучението по химия] / Антоанета Ангелачева / Antoaneta Angelacheva
98 – 104 Application of Computer Planetariums in the Astronomy Education [Приложение на компютърните планетариуми в обучението по астрономия] / Ана Атанасова / Ana Atanasova
295 – 304 Main Didactic Aspects Related to the Applying of STEM Technology in Science Education [Основни дидактически аспекти, свързани с прилагане на STEM технологията в обучението по природни науки] /
Христина Петрова / Hristina Petrova
305 – 316 Development of the Hypotheses for the Biochemical Origin of Life / [Развитие на хипотезите за биохимичния произход на живота] / Здравка Костова / Zdravka Kostova
413 – 425 Introducing High-school and University Students to Practical Astronomy via Virtual Observatory Tools [Въвеждане на ученици и студенти в практическата астрономия посредством инструменти на Виртуалната обсерватория] / Александър Куртенков / Alexander Kurtenkov
477 – 496 Meteors – Basic Concepts and Terminology [Метеори – основни понятия и терминология] / Валентин Велков / Valentin Velkov
497 – 520 From the Formation of the Earth to the Establishment of Luka [От образуването на Земята до установяването на Лука] / Здравка Костова / Zdravka Kostova
630 – 635 Development of the Concept of Entropy: A simpler alternative to Carnot Cycle / Jamil Ahmad

EDUCATION: THEORY AND PRACTICE
39 – 55 Be Careful, if You Learn Geography for 8th Grade with “Ucha.se” [Бъдете внимателни, ако учите география за VIII клас с „уча.се“] / Иван Дреновски / Ivan Drenovski
164 – 188 First Steps in Quantum Physics: Basics – 2. Model Examples (Square Wells) [Първи стъпки в квантовата физика: елементарно изложение. моделни примери (потенциални ями)] / Михаил Аврамов, Димитър Мърваков / Mihail Avramov, Dimitar Marvakov
204 – 221 A Study on Reflection with 15 – 17 Year Olds in School Biology Education in an Intellectual and Personality Aspect [Изследване на рефлексивното мислене при 15 – 17-годишни ученици в обучението по биология – в интелектуален и личностен аспект] / Иса Хаджиали /
Isa Hadjiali

TEACHING EXPERIMENT IN SCIENCE
26 – 33 Demonstration of Damped Electrical Oscillations / Elena Grebenakova, Stojan Manolev
34 – 38 Laboratory Exercises in e-Learning Environment. Advanced Kitchen Chemistry [Учебният химичен експеримент в ОРЕС. Кухненска химия за напреднали] / Наско Стаменов / Nasko Stamenov

CURRICULUM MATTERS
189 – 203 Functional Analisis of Desing of Pedagogical Decision as Profesional
Skill [Функционален анализ на умението за конструиране на педагогическо решение] / Надежда Райчева / Nadezhda Raycheva
56 – 78 Alignment of Ethiopian Primary School Pre-Service Teacher Education Program with that Primary School Mathematics Contents/Syllabi /
Anteneh Tefera, Mulugeta Atnafu, Kassa Michael
271 – 294 Professional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers
among Three College of Teacher Education in Ethiopia / Anteneh Tefera, Mulugeta Atnafu, Kassa Michael
380 – 394 Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological
Integration of the Ecological Education [Проектно базираното обучение в модел за съдържателна и технологична интеграция в екологичното образование] / Клаида Дойчинова / Klaida Doychinova
395 – 412 Matriculation Exams in Geography – from the Most Desired, to the Most Rapidly Avoided [Матурите по география – от най-желани, до най-стремглаво отбягвани] / Иван Дреновски / Ivan Drenovski
470 – 476 Molecular Model and Its Simplification in Teaching Stereoisomerism at Undergraduate Level / Girija Shankar Singh
613 – 629 Difficult Topics In the Chemistry Curriculum – Bulgarian Students‘ View [Трудни теми в учебната програма по химия от гледна точка на учениците] / Kalin Chakarov, Alexandria Gendjova

EXPERIMENTS
253 – 270 Problem of the 8-th Experimental Physics Olympiad, Skopje, 8 May 2021 Determination of Planck Constant by LED / Todor M. Mishonov, Aleksander P. Petkov, Matteo Andreoni, Emil G. Petkov, Albert M. Varonov, Iglika M. Dimitrova, Leonora Velkoska, Riste Popeski-Dimovski
335 – 349 On the Synchronization of Candle Oscillators / Yavor Yordanov
350 – 367 Analysis of the Liquids Composition by the Sound Produced by Their Heat­ing / Grigori Matein, Asen Pashov
443 – 453 Coating Metals with Zinc and Method for Measuring the Thickness of the Layer / Miroslav Minchev
551 – 565 Study of Compositions for Selective Water Isolation in Gas Wells / AL-Obaidi S.H., Hofmann M., Smirnov V.I., Khalaf F.H., Alwan H.H.

HISTORY & PHILOSOPHY OF SCIENCE
521 – 533 1300 Years Since the Birth of Geber – Beginning and Foundation of Arabic Alchemy [1300 години от рождението на Гебер – ученият начало и фундамент на арабската алхимия] / Нано Степанов / Nano Stepanov

TEACHING EFFICIENCY
134 – 148 The Reflective Skill – Constructive-Prognostic Analysis in Methodological
Context [Рефлексивното умение – конструктивно-прогностичен анализ в методически контекст] / Наташа Цанова, Надежда Райчева, Иса Хаджиали / Natasha Tzanova, Nadezhda Raycheva, Isa Jadjiali
149 – 163 Methodological Framework to Develop Meaning Formation Categories
in Methodology of Biology Education [Методологична рамка за извеждане на смислообразуващи категории в методиката на обучение по биология] / Надежда Райчева / Nadezhda Raycheva

SCIENCE AND SOCIETY
566 – 585 Mutations and Variants of SARS-CoV-2, the Coronavirus Causing COVID-19 [Мутации и варианти на коронавируса SARS-CoV-2, причинител на COVID-19] / Лъчезар Карагьозов / Lachezar Karagyozov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2021, година XXX

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Development of the Concept of Entropy: A Simpler Alternative to Carnot Cycle

Следваща статия

Криворазбраните вероятности при тестове за наличие на зараза

Следваща статия

Криворазбраните вероятности при тестове за наличие на зараза

E-Learning During Covid-19 Pandemic: An Empirical Research

“The Source of Life” in Bishop’s Basilica Of Philippopolis in the Context of Steam

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"