Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-10-2024
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.
A A

Предпочитания към конкуриращи се темпорални форми в подчинени изречения в съвременния български език. Анализ на данни от анкетно допитване

Проф. д.ф.н. Красимира Алексова, доц. д-р Данка Апостолова,
доц. д-р Яна Сивилова, гл. ас. д-р Ласка Ласкова,
гл. ас. д-р Михаела Москова, Диана Андрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“,
Институт за български език „Проф. Л. Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-1A

Резюме. В тази публикация се представят и коментират резултатите от непредставителна анкета, проведена с 3166 носители на българския език като първи с цел изследване на предпочитанията на респондентите към конкуриращи се темпорални форми на глагола в различни видове подчинени изречения, когато контекстът е изразил темпорални признаци, които би трябвало да носи глаголът в подчиненото изречение при съгласуване на времената в главното и подчиненото изречение…

виж повече

 

 

Хиперфункции на възрожденския текст. Към въпроса за началата на новобългарския книжовен език

Доц. д-р Владислав Миланов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-2V

Резюме. Статията е посветена на спецификата на посланията във възрожденските текстове. Идеята е да се проследи сложното съотношение между съдържание и реч във възрожденските текстове…

виж повече

 

 

 

 

Опозицията свое – чуждо в говора на българите католици от Белене в лексикални примери

Гл. ас. д-р Магдалена Абаджиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“,
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-3M

Резюме. Настоящата статия разглежда две лексеми от говора на българите католици от Белене, произлизащи от обреди и танци на православното население в града, чрез които се назовават неприемливи действия…

виж повече

 

 

 

 

Подир сянката на Дебелянов

Проф. д.ф.н. Татяна Ичевска
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-4T

Резюме. Георги Райчев изпитва непрекъснатата потребност да си спомня и да разказва за своя приятел Дебелянов и го прави, на практика, до края на живота си…

виж повече

 

 

 

 

Социализация и ресоциализация на „дивите“ деца (върху примери от фолклорни и литературни произведения)

Гл. ас. д-р Даниел Полихронов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“,
Факултет по педагогика

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-6P

Резюме. В статията е интерпретиран проблемът за социализацията и ресоциализацията на „дивите“ деца върху примера на реални житейски истории, фолклорни и литературни произведения…

виж повече

 

 

 

Образи на времето във възрожденската поезия

Доц. д-р Елена Гетова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-5G

Резюме. Изследването проследява проявленията на темпоралните маркери (година, ден, час, минута, миг) във възрожденската поезия…

виж повече

 

 

 

 

Върху възможностите на поезията, превърнала се в музика. Опити с автори, част от програмата за задължителна и за профилирана подготовка

Д-р Ирена Димова-Генчева
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-7D

Резюме. Предложеният текст разглежда връзката между стих и музика в контекста както на популярната българска песен, така и на самото лирическо изкуство…

виж повече

 

 

 

Възприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя)

Десислава Кръстева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-8D

Резюме. Статията разглежда проблема за възприемането и осмислянето на художествен текст, като за целта са използвани междупредметни връзки…

виж повече

 

 

 

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Гл. ас. д-р Андриана Спасова
Институт за литература – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-9A

виж повече

 

 

 

Диалектът като писмен текст, или за една текстова феноменология на българските диалекти

 

Иван Г. Илиев, Петко Д. Петков, За нашенската литература
или за новобългарските писмено-диалектни езикови форми.
София: Буквица, 2023. ISBN 978-954-92858-8-8

Доц. д.ф.н. Мая Горчева
Университет по библиотекознание и информационни технологии – София

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-10M

виж повече

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4s/2024, година LXVI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Диалектът като писмен текст, или за една текстова феноменология на българските диалекти

Следваща статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 40/2024 г.

Следваща статия
Вестник „Аз-буки“

Вестник „Аз-буки“ – брой 40/2024 г.

Създават Национален фокусен център

Създават Национален фокусен център

Разработва се Национална програма „Развитие на научните изследвания и иновации в българското предучилищно и училищно образование“

Разработва се Национална програма "Развитие на научните изследвания и иновации в българското предучилищно и училищно образование"

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"