Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2024, година LXVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-06-2024
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.
A A

Контексти на възприемане на литературния текст

Проф. д-р Стилиян Стоянов
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-1

Резюме. Текстът коментира проблеми при рецепцията на текстове от българската литература. Тезата, която се защитава, е, че рецепцията е невъзможна, ако литературният текст не бъде поставен в система от контексти…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Ролята на баснята за възпитаване на емоционални социални компетенции

Д-р Славомир Кжишка
Университет „Адам Мицкевич“ – Познан
Педагогическо-артистичен факултет – Калиш

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-2

Резюме. Авторът засяга въпроса за използването на баснята в оформянето на емоционални социални способности при децата…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Обучението по български език в I – IV клас и предизвикателствата на съвременността

Проф. д.п.н. Нели Иванова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-3

Резюме. В статията се поставя акцент върху най-често допусканите грешки в методическия подход на учителя в урока по български език в I – IV клас…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Българският фолклор в читанките за първи и втори клас

Доц. д-р Анна Георгиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-4

Резюме. В статията се представят част от резултатите от изследователска дейност, реализирана по проект „SUMMIT – Проучване, апробиране и анализ на прилагането на иновативни подходи в обучението на студенти и ученици от I до IV клас – I част“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Нова политическа фразеология в българската публична реч

Проф. д-р Надежда Сталянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
Доц. д-р Елена Крейчова
Масариков университет (Чехия)

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-5

Резюме. В текста се изследват възможностите за актуализация на фразеологичния фонд на българския език в българския публичен дискурс и се разглежда влиянието на различните видове актуализации върху спецификата на функциониране на дадени фразеологични единици в публичната реч…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Стратегии за комуникация в контекста на пандемията от КОВИД-19

Проф. д-р Гергана Дачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-6

Резюме. Настоящата статия е част от по-голямо изследване, свързано с актуалната и интересна тема за стратегии за комуникация по време на пандемия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Scaling up Archival Text Analysis with the Blockmodeling of N-gram Networks: A Case Study of Bulgaria’s Representation in the “Osservatore Romanoˮ

Fabio Ashtar Telarico
University of Ljubljana

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7

Abstract. This paper seeks to bridge the gap between archival text analysis and network analysis by applying network clustering methods to analyze the coverage of Bulgaria in 123 issues of the newspaper Osservatore Romano published between January and May 1877…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Научен проект „България в италианските и във ватиканските архиви“: първи резултати от анализ на ватиканския вестник „Осерваторе Романо“

Тициана Ди Феличе
Римски университет „Ла Сапиенца“

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7-8

Резюме. Главната цел на научния проект „България в италианските и във ватиканските архиви“ е търсенето на информацията за Руско-турската война (1877 – 1878 г.) и за Българския народ във вестника Осерваторе Романо…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Аз и дискурсите на образованието – средно и/или висше

Борис Борисов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-9

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Възможни прочити на скуката и леността в българската литература

Андриана Спасова
Институт за литература – БАН

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7-10

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Преданост към българското образование. Кирилка Демирева на 75 години

Доц. д.ф.н. Огняна Георгиева-Тенева
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-11

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2024, година LXVI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

МОН се превърна в сцена за спектакъл

Следваща статия

Васил Левски, комитетите и съдебният процес в София в светлината на неизвестен доклад от март 1873 г. на Специалната съдебна комисия

Следваща статия

Васил Левски, комитетите и съдебният процес в София в светлината на неизвестен доклад от март 1873 г. на Специалната съдебна комисия

Българският политически елит през XIX век – еволюция в османски контекст: случаят Димитраки бей Теодоров

Стопански връзки между търговска къща „Хаджи Минчо х. Цачев и дружие“ и братя Тъпчилещови в контекста на съвместната им търговска дейност с биволски кожи

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"