Гл. ас. д-р Цветомира Иванова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-8.9
Резюме. В статията се представя технология за формиране на изследователски умения у учениците, която представлява нов начин на конструиране, предоставяне и усвояване на познавателното съдържание по „Човекът и природата“ в началния етап на основната образователна степен. Алгоритъмът за формиране на изследователски умения у учениците съответства на алгоритъма на изследователската дейност и последователността на компонентите от нейната структура, т.е. технологията е изградена в съответствие с подходa за натрупване на научни знания, съвместно с усвояване и на дейностите, съпровождащи едно научно изследване: планиране, подготовка и провеждане на изследването, анализ, синтез и обобщение на резултатите, изводи.
Ключови думи: технология; опитно-изследователска дейност; изследователски умения; човекът и природата; начален етап на основната образователна степен; научно изследване