Чуждоезиково обучение
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Чуждоезиково обучение
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 44, 2020

Добри практики за ученето чрез правене

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28/10/2020
в Брой 44, 2020
0
Добри практики за ученето чрез правене
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

4. ОУ „Иван Вазов“ в Монтана организира и представи „Изложение на проектни решения“ по случай патронния си празник и Деня на народните будители. Целта на инициативата е да популяризира проектно базираното обучение и прилагането на компетентностния подход. Чрез него се утвърждава идеята, че само онова, което премине през ръцете и съзнанието на учениците, оставя трайни следи у тях.
„С тази инициатива исках-
ме да провокираме професионалното любопитство на учителската гилдия, както и да споделим добри урочни практики“, казва директорката на училището Ваня Велизарова. Категорична е, че учителите активно прилагат в работата си с децата метода за учене чрез правене. „Чрез него учениците излизат извън рамките на обичайното обучение и постигат разнообразие в образователния процес. Акцентира се върху връзката теория и практика, като се възлагат теми, свързани с учебното съдържание и отговарящи на целите на обучението“, допълва още директорката.
При използването на проектния метод ролята на учителя е нова – той направлява обучаемия сам да достигне до желаните резултати. Това, което учениците изработват, е не просто изпробване на конкретен продукт, а осмисляне на взаимосвързаните и междупредметните връзки в учебното съдържание. „Проектно базираното обучение не изисква да променяме съдържанието на уроците, а да осмислим концепцията, през която да преподаваме това съдържание“, категорична е Велизарова.
Изложбата на учениците оцвети алеята пред Младежкия дом в Монтана и предизвика интереса на минувачите. Всички показани предмети са дело на учениците от I до VII клас. Те са изработени с помощта на родителите им в края на миналата учебна година, когато учебните занятия се провеждаха от разстояние.
„Надяваме се чрез изложбата да предложим идеи на професионалната общност, да дадем самочувствие на учениците и техните родители, че в тези трудни времена всички заедно ще се справим и не сме сами в усилията си да изградим и възпитаме успешни млади хора – допълни Велизарова. – Искаме да ги провокираме да разчупят стереотипите“, каза още тя.

Your Image Description

Свързани статии:

Наследници на Паисий Професии с поглед към бъдещето Заедно към успеха Кадри за родния край

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Наследници на Паисий

Следваща статия

Професии с поглед към бъдещето

Следваща статия
Професии с поглед към бъдещето

Професии с поглед към бъдещето

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2023, година XLX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.