Д-р Ирена Димова-Генчева
Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
Георги Генчев
Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника (ПГМЕЕ) – Бургас
https://doi.org/10.53656/bel2025-6-7IG
Резюме. Предложената статия изследва способността на ученици от гимназиален етап за разграничаване на текст, генериран от изкуствен интелект, от художествена творба, написана от български автор. Анкетното проучване е проведено в 8., 9. и 11. клас на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника, Бургас, и се базира върху стихотворението на Петя Дубарова „Изгонени от час“. Използвани са още два текста, генерирани от двете версии на ChatGPT. Статията предлага кратък екскурс до знанията, които учениците би трябвало да притежават от изученото върху художествен стил. Те служат за основа при представянето на очакваните и постигнати резултати от сравнението между оригинален текст и текстове, създадени с изкуствен интелект.
Ключови думи: поезия, изкуствен интелект, автор, художествен стил, анкетно проучване
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
