"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Chuzhdoezikovo obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 45, 2020

Историята от телеграфа до смартфона от първо лице

in Брой 45, 2020

„Представихме урока „Принципи на действие на съвременните мобилни устройства“ от учебната програма по „Информационни технологии“ за VIII клас“, започва разказа си Гюлджан Дауд. Идеята за участие в Проекта е на старши учителя по „История и география“ Димитрина Вълкова. В началото двете се чудят по кой от двата учебни предмета да изготвят урок, за да кандидатстват. „Тогава преподавах в VIII клас, където в учебния план в раздел „Компютърни системи“ е предвидена повече теория, отколкото практически упражнения“, допълва Дауд. Затова решават да „разнообразят“ урока с представяне на автентични устройства от миналия век. Новината за гостуването на „Музейко“ с изложбата си „Еврика“ в Историческия музей в Пловдив идва в точния момент.
В темата на урока има много информация за историята на мобилните устройства, като се проследява целият етап от появата на първия телефон, през телеграфа до възникването на първото мобилно устройство, та чак до днес – ерата на смартфоните. „Учениците имаха възможността да изпробват всяко едно от устройствата. Освен това видяха и интересни музейни експонати, свързани с други учебни дисциплини като физика и математика“, казва учителката по информатика. В рамките на урока с учениците е проведена и занимателна игра във вид на тест, а задължителното условие е било да използват телефона си. Децата с ентусиазъм подхождат към идеята, защото обикновено телефоните са забранени в час, а сега са разрешени. „От една страна, използваха експонатите, а от друга страна, можеха да видят на практика как един смартфон може да им свърши полезна работа, стига да се използва по предназначение“, обяснява преподавателката. По време на заниманията в културната институция съдействие оказват и музейните служители.
Урокът е преподаден в рамките на два учебни часа, защото 40 минути са недостатъчни за усвояването на нов материал и показването на всички експонати в музея. На въпроса защо участват с урок за VIII клас, но представен пред деветокласници, преподавателката отговаря, че едно от изискванията за Проекта е било да кажат колко точно ученици ще присъстват на урока в музея. Необходимо е било изготвяне и на списък с имената на децата, а това е нямало как да се случи, тъй като няма как да предвидят колко и кои ученици ще се запишат да учат в училището им след изпита в VII клас.
След проведения в музея урок участниците попълват анкетна карта, в която споделят впечатленията си от видяното. „И ако в началото имаше някои, които не харесаха идеята да пътуваме до Пловдив, за да проведем часа си в културна институция, то след края му всички бяха развълнувани и доволни“, казва Дауд. 90% от анкетираните посочват, че са харесали урока. На въпроса дали биха взели участие и друг път в урок, проведен в културна институция, 84% са написали „да“, като 42% от тях предпочитат да бъде с пренощуване.
В рамките на Проекта са обхванати общо 50 ученици и четирима преподаватели. Връщайки се от Пловдив, деветокласниците отиват „на гости“ на осмокласниците и влизат в ролята на учители, за да им преподадат урока за съвременните мобилни устройства в часа по „Информационни технологии“.
А по-малките остават впечатлени и си пожелават догодина и те да имат своя урок в музея.

 

Гюлджан Дауд

Преподавателят по информационни технологии Гюлджан Дауд от СУ „Н.Й. Вапцаров“ в Момчилград е класирана на трето място в националния конкурс на Министерството на образованието и науката за най-добър урок в културна институция, музей или галерия. Тя поделя позиция с учителя по музика от ОУ „Св. Патриарх Евтимий“ във Велико Търново Добрин Пелтеков.
През изминалата учебна година СУ „Н.Й. Вапцаров“ печели и работи по проект по модул „Културните институции като образователна среда“ на Националната програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“. Дауд участва в Проекта с презентация пред ученици от IX клас, изнесена в Историческия музей в Пловдив.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Училище в музея
shareTweetshare
Previous article

Да превърнеш урока в преживяване

Next article

За по-качествен живот

Next article
За по-качествен живот

За по-качествен живот

Дарение за българите в Албания

Дарение за българите в Албания

От „Къщата с куклите“ до жълтите павета

От „Къщата с куклите“ до жълтите павета

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2020, Volume 47
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2019, Volume 46
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Lexical Interference in the Bulgarian Written Language of Native Speakers of Russian
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • For Some Translations of the Novel „Tobacco“ by Dimitar Dimov
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Nestor Markov and his Contribution to Foreign Language Learning in the Late 19th and Early 20th Centuries
  • On the Occasion of This Year‘s Edition of the International Comics Festival in Belgrade
  • Contribution to Foreign Language Training and Modern Grammar in the Bulgarian Language
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2019, Volume 46
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US