"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

от
09-12-2016
in Strategies for Policy in Science and Education
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXIV / VOLUME 24, 2016

ANNUAL CONTENT / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 344
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 345 – 456
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 457 – 568
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 569 – 672

EDUCATIONAL ASSESSMENT /
ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
329 – 338: Оценяването в средното образование. Значение, цели, резултати, задачи на оценяването по „Български език и литература“ [The Assessment in Secondary Education. Importance, Objectives, Results of the Assessment in Bulgarian Language and Literature teaching] / Станислав Георгиев / Stanislav Georgiev
575 – 579: Резултати от участието на България в Международното изследване на уменията по математика и природни науки на учениците от IV клас (TIMSS 2015) [Results of the Bulgarian 4th Grade Students in TIMSS 2015] / Марина Мавродиева / Marina Mavrodieva

 

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
351 – 361: Качество на висшето образование в България в контекста на Европейското пространство за висше образование – проблеми и възможни решения [Quality of Higher Education in Bulgaria in the Context of the European Higher Education Area – Problems and Possible Solutions] / Албена Вуцова, Мартина Арабаджиева / Albena Vutsova, Martina Arabadzhieva
362 – 377: Модерната политика на управление на човешките ресурси и компетентностният подход при обучението в администрацията [Modern Policy of Human Resources Management in Administration and Competency Approach in Training] / Поля Кацамунска / Polya Katsamunska
463 – 475: Трансформации в социалните функции, роля и статус на науката в съв­ременното общество на знанието [Transformations in Social Functions, Role and Status of Science in the Modern Knowledge Society] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
476 – 491: Иновативността на малките и средните предприятия като стратегическа цел на научната политика на ЕС: Към модел на интелигентното предприятие [The Innovation in Small and Medium Sized Enterprises as a Strategic Goal of the Scientific Policy of the EU: Towards a Model of Intelligent Enterprise] / Владимир Манолов / Vladimir Manolov
492 – 502: Параметри на управленската култура и компетентността на мениджърите по образование на възрастните [Parameters of the Management Culture and Competences of the Adult Education Managers] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
503 – 516: Методи на финансиране на висше образование в Европа и България [Methods for Funding Higher Education in Europe and Bulgaria] / Мартина Арабаджиева / Martina Arabadzhieva

 

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY /
ОБРАЗОВАНИЕ В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
9 – 17: Views and Suggestions of Teachers of Students with Autism on Technology-Aided Education Applications / Özge Eliçin
18 – 38: Още един начин да повишим мотивацията на учениците за учене [Another Way to Increase Students’ Motivation to Learn] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
264 – 277: Етнопсихологически аспекти на социално-образователните функции на Фейсбук в България [Ethno-Psychological Aspects of the Socio-Educational Functions of Facebook in Bulgaria] / Георги Богданов / Georgi Bogdanov
421 – 429: Проблемът за усвояването на педагогически компетенции чрез учене в електронна среда [The Problem with Absorption of Pedagogical Competences through Learning in Digital Environment] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova

 

IN MEMORIAM
448 – 450: Живот, изживян на един дъх (в памет на доц. Зорница Ганева) [Life in One Breath (In memory of Assoc. Prof. Zornitca Ganeva)] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova

INNOVATIVE RESEARCH METHODS / ИНОВАЦИОННИ НАУЧНИ ПОДХОДИ
278 – 306: NDM релацията „морфодинамика – ноосферен интелект“ [The NDM – Relation “Morphodynamics – Noospheric Intellect”] / Марга Георгиева, Сава Гроздев / Marga Georgieva, Sava Grozdev

 

INTERCULTURAL EDUCATION/ ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
580 – 591: Personal Reflection of the Teacher of Ethno-Psychology / Irina Koleva

 

REFLECTION AND EDUCATION / РЕФЛЕКСИЯ И ОБУЧЕНИЕ
39 – 52: Пловдивската научна традиция в изследването на рефлексията – история и теория [The Plovdiv Science Tradition in Research of Reflection – History and Theory] / Веселин Василев / Veselin Vasilev
53 – 66: Участие на Аза, правилата и смисловият контекст в рефлексивната ситуация [Participation of Self, Rules and Meaning Context in the Reflexive Situation] / Борис Минчев / Boris Minchev
67 – 83: Рефлексивно-синергетичен подход при обучението по математика [Reflective-Synergetic Approach in Mathematics Education] / Васил Милушев / Vassil Milloushev
84 – 89: Дейностно въвеждане на метапредметно и рефлексивно съдържание на аритметичните действия на уроците по математика [Activly Inputting of Metaobjective and Reflexive Content of Arithmetical Actions in Maths Lessons] / Виктор Гуружапов / Victor Guruzhapov
90 – 107: Опит за разбиране на разбирането (методологически и методически аспекти в областта на природонаучното образование) [Understanding for Understanding – Methodological Aspects of Natural Sciences Education] / Даниела Димова / Daniela Dimova
108 – 113: Връзката мотивация – рефлексия в контекста на самопрезентирането [The Relationship between Motivation and Reflection in the Context of Self-Presentation] / Николай Ив. Жилков / Nikolay Iv. Zhilkov
151 – 172: Рефлексивният подход: методология, парадигми и факти [The Reflexive Approach: Methodology, Paradigms and Facts] / Ирина Колева / Irina Koleva
173 – 182: „Стратегическо мислене – метапознание – рефлексия“ в практическото обучение на студенти педагози [Strategic Thinking – Metacognition – Reflection in the Professional Training of Education Majors] / Николай Цанков, Веска Гювийска / Nikolay Tsankov, Veska Gyuviyska
183 – 190: Учебно-познавателните задачи по химия и опазване на околната среда за формиране на рефлексивни умения [Educational and Cognitive Tasks in Chemistry and Environmental Protection for Developing Reflexive Skills] / Магдалена Шекерлийска / Magdalena Shekerliyska
191 – 207: От базови методически подходи за трансверсални компетентности до индивидуална учебна книга [From Basic Methodological Approach for Transversal Competences to Individual Student Paper] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdjanova
208 – 217: Концептуален модел на рефлексивния ресурс на педагогическите функции на учителя [Conceptual Model of the Reflective Resourcе of the Teachers Pedagogical Functions] / Диана Железова-Миндизова / Diana Zhelezova-Mindizova
218 – 226: Професионална компетентност и рефлексия на учителя по природни науки. Резултати от анкетно проучване [Professional Competence and Reflection of the Teacher of Natural Sciences. Results of a Survey Investigation] / Нели Димитрова / Neli Dimitrova
307 – 316: Рефлексивен подход към преосмислянето на концепциите за ключовите компетентности в контекста на съвременното училищно възпитание [Reflexive Approach to the Rethinking of the Conceptions for the Key Competences in the Context of the Contemporary School Education] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
317 – 328: Относно рефлексивните умения и компетенции на учителя [About the Reflexive Skills and Competencies of the Teacher] / Росица Иванова / Rositza Ivanova
430 – 440: Рефлексивни проекции в доказателството като логически способ (на примера на обучението по биология) [Reflective Implication in Logical Demonstration (In Case of Biology Education)] / Надежда Райчева, Наташа Цанова, Иса Хаджиали / Nadezhda Raycheva, Natasha Tzanova, Isa Hadjiali
441 – 447: Рефлексивната самооценка като механизъм на личностното самоутвърждаване [Reflexive Self-Assessment as a Mechanism of Personal Self-Affirmation] / Боян Василев / Boyan Vasilev
539 – 551: Учебно-познавателната евристична дейност като фундамент за развиване на рефлексивните способности на учениците [Educational-Cognitive Heuristic Activity as a Foundation for Development of Student Reflexive Abilities] / Нина Иванова / Nina Ivanova
552 – 562: Рефлексивен модел за формиране на консултативни умения [Reflective Model for Forming Counseling Skills] / Ирена Левкова / Irena Levkova
618 – 627: Ролята на педагога за формиране на рефлексия при учениците (От рефлексията на педагога към рефлексия у учениците) [The Role of the Educator to Stimulate the Students’ Reflexivity] / Стоил Мавродиев, Любомира Димитрова / Stoil Mavrodiev, Lubomira Dimitrova
628 – 635: Формиране на рефлексивни умения чрез обучението по психология при подготовката на бъдещи учители [Formation of Reflective Skills Using Psychology Education in the Training of Future Teachers] / Маргарита Атанасова / Margarita Atanasova
636 – 646: Възможности за формиране на ключови компетентности с помощта на рефлексивни дейности – примери от учебната практика [Possibilities for Forming of Key Competences with the Aid of Reflective Activities – Examples from School Practice] / Петинка Галчева, Антоанета Хинева / Petinka Galcheva, Antoinette Hineva
647 – 656: Рефлексията в обучението по информационни технологии [Reflection in Information Technology Education] / Елена Тодорова, Стелиана Чиликова / Elena Todorova, Steliana Chilikova
656 – 661: Reflection as a Construct of the Emotional Competence of the Special Pedagogue / Zoi Diamantopoulou Theodoros

 

RESEARCH AND PARADIGMS /
RESEARCH AND PARADIGMS
127 – 140: Съвременната езикова ситуация и междукултурната комуникация в българските общности в чужбина [Contemporary Language Situation and Intercultural Communication in the Bulgarian Communities Abroad] / Росица Пенкова / Rossitsa Penkova
141 – 150: Проявление на културните зависимости при тестовото оценяване през призмата на международните сравнителни изследвания на постиженията на учениците [The Impact of Cultural Characteristics in Test Assessment in the Scope of the International Comparative Studies of Students’ Achievements] / Наталия Василева / Natalia Vassileva
239 – 252: Социални предпоставки на творческата активност [Social Preconditions of a Creative Activity] / Божена Такворян-Солакян / Bozhena Takvorian-Solakian
253 – 263: Семантиката на другостта в противостоянията на XXI век [The Semantics of Otherness in the 21st Century Oppositions] / Доротея Валентинова / Dorothea Valentinova
393 – 410: Дейност и време. Свободното време на личността [Activity and Time. Free Time of Personality] / Лучиян Милков / Luchiyan Milkov
517 – 538: Методологична грамотност – теоретична обосновка и дидактически ресурси [Methodological Literacy – Theoretical Grounds and Didactic Resources] / Даниела Димова / Daniela Dimova
592 – 607: Готовността за професионален труд – отговорност на личността и университета [Readiness for Professional Activity – Liability of the Personality and the University] / Чавдар Милков / Chavdar Milkov
608 – 617: Социокултурни предпоставки за модернизиране на съвременото училище [Sociocultural Background for Modernization of Modern School / Пламен Иванов / Plamen Ivanov

 

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
378 – 392: Рефлексивната социална антропология: национални образователни приоритети [Reflexive Social Anthropology: National Educational Priorities] / Ирина Колева, Цветелин Симов / Irina Koleva, Tzvetelin Simov

 

UNITING EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
411 – 420: Системата „дете – семейство – училище“ в условията на включващото образование [The System “Child – Family – School” in the Conditions of Inclusive Education] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2012 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Next article

По-различните родителски срещи

Next article
По-различните родителски срещи

По-различните родителски срещи

Академия за лидери

Академия за лидери

Библиотека за играчки

Библиотека за играчки

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"