Динамика на езиковите процеси, книжовни норми и явления в процес на преустройство или кризи на общуването в българското общество
Dr. Vladislav Milanov
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-04-01
Absract. Статията проследява динамиката на няколко езикови процеса, свързани с: употребата на умалителните форми в съвременния български език като динамика и като предизвикателство за усвояването на тези форми в българския език като роден и като чужд;…
За някои проблеми на използване на терминологията и нейното тълкуване в римскоправни текстове
Малина Новкиришка-Стоянова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-04-02
Absract. Статията е посветена на изучаването и преподаването на латинската правна терминология в Юридическия факултет на Софийския университет…
A Note on the Language Components of Aphasia
Kostadin Chompalov
Prof. Dr. Dobrinka Georgieva
Medical University of Plovdiv
https://doi.org/10.53656/for2024-04-03
Abstract. This study investigated the specific language deficits observed in persons with aphasia through a theoretical analysis of some of the classic and more recent literature in the field…
Вербална и невербална комуникация между треньор и обучаеми по време на занятия по плуване с деца със СОП
Биляна Рангелова
Sofia University
Департамент по спорт
Красимира Дешева,
Dr. Petar Todorov, Senior lecturer
Sofia University
Department for Information and In-Service Training of Teachers
https://doi.org/10.53656/for2024-04-04
Absract. Статията представя процеса по комуникация между треньор и обучаеми по време на занятията по плуване…
Педагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства
Ирена Димова, Пламен Цветков, Михал Павлов
Sofia University
https://doi.org/10.53656/for2024-04-05
Absract. Целта на тази статия е да разгледа педагогическото приложение на дигиталните технологии в сферата на чуждоезиковото обучение в България, като постави акцент върху предимствата и предизвикателствата, свързани с включването на новите технологии в часовете по чужд език…
Дебатът като форма на убеждаваща комуникация в университетското обучение по английски език
Dr. Mariya Neykova, Assist. Prof.
ResearcherID W-3741-2019.
New Bulgarian University
https://doi.org/10.53656/for2024-04-06
Absract. Убеждаващата комуникация играе важна роля в ежедневието и в професионалната комуникация както на роден, така и на чужд език…
О “переносном» употреблении местоимения «я»
Золян Сурен Тигранович
Балтийский федеральный университет «Им. Канта»
https://doi.org/10.53656/for2024-04-07
Absract. Принято считать, что местоимение «Я» может обозначать только говорящего, и не может быть употреблено иным способом…
Лингвокултурологични аспекти на превода на шеги и анекдоти (върху примери от три английски и американски комедийни сериала)
За един принос към историята на обучението по немски език в края на XIX – началото на ХХ в.
Весела Белчева
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo
https://doi.org/10.53656/for2024-04-09
Absract. Представеното тук „Ръководство за начално изучаване на немски език за ученици от всички националности“ (Leitfaden für den ersten Unterricht im Deutschen. Zum Gebrauche für Schüler aller Nationalitӓten) е достъпно за българската аудитория в края на XIX – началото на ХХ в., но е било по-популярно в общоевропейския образователен контекст, тъй като дава интересни лингводидактологически насоки за първите уроци по немски език…
Памяти Юрия Дерениковича Апресяна (1930 – 2024)
Prof. Dimitar Vesselinov, DSc., Dr. Nadya Deleva, Assist. Prof.
Софийский университет имени святого Климента Охридского
https://doi.org/10.53656/for2024-04-10
New Approach to Socio-Phonetic Studies оf American Spontaneous Speech Prosody in Gender-Age Paradigm
Viktoriia Olinchuk
National University “Odessa Maritime Academy”