"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2017

от
15-12-2017
in Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXV / VOLUME 25, 2017
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 112
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 113 – 224
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 225 – 336
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 337 – 448
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 449 – 552
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 553 – 672

 

EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
378 – 394: Дидактически измерения на четивната грамотност на учениците от един и същи випуск в Бургаски регион, съотнесена към критериите на PISA [Didactic Dimensions of the Reading Literacy of Students from the Same Class in Burgas District, Bulgaria, Compared to the PISA Criteria] / Таня Борисова / Tanya Borisova
613 – 630: Възприятия и нагласи на учениците по важни обществени въпроси (данни от международното изследване на гражданското образование – ICCS 2016) [Attitudes and Perceptions of Students Towards Important Civic Issues (ICCS 2016 Data from the International Study on Citizenship Education)] / Светла Петрова / Svetla Petrova
631 – 660: Модулът на PISA 2015 „Решаване на проблеми в сътрудничество“. Концепция на изследването, анализ на резултатите и примерни въпроси [PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Module. Concept of the Study, Analysis of Results and Sample Issues] / Светла Петрова / Svetla Petrova

 

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
43 – 50: Модел за мотивация на академичния състав чрез еквивалентно стимулиране за постигнато високо качество [Motivation Model of the Academic Staff through Stimulation for the High Quality Achieved] / Христо Христов, Нина Гергова, Мария Христова, Даниела Тодорова / Hristo Hristov, Nina Gergova, Maria Hristova, Daniela Todorova
51 – 63: Иновативен потенциал на малките и средните предприятия. Бариери при превръщане на знанието в икономическа дейност [The Innovation Potential of Small and Medium Enterprises. The Barriers in Transforming Knowledge into Economic Activity] / Владимир Манолов / Vladimir Manolov
143 – 158: Етика и етично поведение в оценяването на изпълнението на публичните програми [Ethical Issues in the Process of Public Program Evaluation] / Ивайло Илиев / Ivaylo Iliev
159 – 174: За средния аритметичен успех и проблемите, свързани с неговата логическа състоятелност [The Nature and Logic of the Indicator Average Grade] / Маргарита Ламбова / Margarita Lambova
231 – 239: Икономически теории и българската образователна политика в сферата на финансиране на образованието [Economic Theories Concerning Bulgarian Educational Policy in the Sphere of Educational Financing] / Ваня Кастрева- Монова / Vania Kastreva-Monova
240 – 269: Систематизация и сравнителен анализ за състоянието на държавните висши училища в България [Comparative Analysis of the Status of the State Higher Schools in Bulgaria] / Лиляна Вълчева, Стефан Аспарухов / Lilyana Valcheva, Stefan Asparuhov
343 – 358: Some Thoughts on the Development of Comparative Education in Japan: Consumer or Producer / Yutaka Otsuka
359 – 377: Концепциите за „общество на знанието“, „информационно общество“ и „икономика на знанието“ – формиране, развитие и съвременни измерения [The Concepts of “Knowledge Society”, “Information Society” and “Knowledge Economy” – Formation, Development and Modern Dimensions] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
539 – 546: Key Data on Teaching Languages at School in Europe – 2017 Edition (Main Findings) / Wim Vansteenkiste

 

EVENTS / ХРОНИКА
610 – 612: Национална научна конференция по случай 55-годишнината на педагогическото образование в Смолян и 20-годишнината на Филиала към ПУ „Паисий Хилендарски“ [National Scientific Conference on the Occassion of the 55th Anniversary of the Pedagogical Education in Smolyan and the 20th Anniversary of the Smolyan Filial of the University of Plovdiv] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova

 

EXPERIENCE ABROAD / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
20 – 32: The Effectiveness of a Single Test Approach in Identifying Potentially Gifted Young Children / Adile Gulsah Saranli
33 – 42: The Method of Organization of Seminars on the Implementation of the Interdisciplinary Relations/ Tinatin Aliyeva

 

INTERCULTURAL EDUCATION/ ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
88 – 106: Оценка на ефективността на реализирани проекти за постигане на стратегическите цели на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства [Assessing the Effectiveness of Realized Projects for Achieving the Strategic Objectives of the Centre for Educational Integration of Children and Students from Ethnic Minorities] / София Захова / Sofia Zahova
175 – 189: Образователната интеграция в измеренията на приобщаващото и на интеркултурното образование [Educational Integration in the Context of Inclusion and Intercultural Education] / Пламен Макариев / Plamen Makariev
190 – 207: Team teaching и/или Cо-tеаching в контекста на приобщаващото и интеркултурното образование [Team Teaching and/or Co-Teaching in the Context of Inclusion and Intercultural Education] / Наталия Витанова, Нели Митева / Natalia Vitanova, Neli Miteva
209 – 218: Някои методологически проблеми при изучаването на съвременните младежки субкултури [Some Methodological Issues Concerning the Study of Modern Youth Subcultures] / Кремена Йорданова / Kremena Iordanova

 

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
9 – 19: Реформите в образованието – перспективи и предизвикателства. Интервю с Габриела Миткова, началник на Регионалното управление на образованието – Силистра [Educational Reforms – Challenges and Perspectives. An Interview with Gabriela Mitkova, Head of Regional Management of Education – Silistra] / Галя Младенова / Galya Mladenova

 

REFLECTION AND EDUCATION / РЕФЛЕКСИЯ И ОБУЧЕНИЕ
78 – 87: Емпатия и рефлексия [Empathy and Reflection] / Нели Кънева, Кристиана Булдеева / Neli Kaneva, Kristiana Buldeeva
445 – 473: Емпирико-теоретична парадигма за формиране на социокултурна компетентност у учителя, основаваща се на рефлексивния подход [Empirical and Theoretical Paradigm for the Formation of Sociocultural Competence of the Teacher Based on the Reflective Approach] / Петър Зарев / Peter Zarev
474 – 491: Етнопсихологически емпирико-теоретичен модел на рефлексивна картина за квалификация на учителя [Еtnopsychological Empirical and Theoretical Model of Reflexive Image for Teacher Qualification] / Анелия Андреева / Aneliya Andreeva

 

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
559 – 573: Значимостта на ученето: анализ на връзките между гледните точки на ученици, родители и учители [The Importance of Learning, Analyzing the Perspectives of Teachers, Parents and Students] / Илиана Мирчева, Елена Джамбазова, Снежана Радева, Деян Велковски / Iliana Mircheva, Elena Djambazova, Snezhana Radeva, Deyan Velkovski
574 – 592: Рефлексия на социално включване на уязвими етнически общности и групи [Reflection on the Social Inclusion of Vulnerable Ethnic Communities and Groups in Bulgaria] / Ирина Колева / Irina Koleva

 

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
119 – 136: „Химерните групи“ в училище и практики на наследяването: „загубата на бащата“ [Chimera Groups at School and Inheritance Practices: The Absence of the Father] / Николай Цанков, Веска Гювийска / Nikolay Tsankov, Veska Gyuviyska
137 – 142: Университетското обучение по турски език в България – aктуално състояние и перспективи [Turkish Language Teaching at Universities in Bulgaria – Actual Status and Perspectives] / Милена Йорданова / Milena Yordanova
270 – 281: „Химерната група“ в училище и загуба на „биографичното illusio“ [The Chimerical Group in School and the Loss of the Biographical Illusio] / Николай Цанков, Веска Гювийска / Nikolay Tsankov, Veska Gyuviyska
282 – 290: Иновационни стратегии за икономически просперитет [Innovative Strategies for Economic Prosperity] / Анастас Анастасов / Anastas Anastasov
291 – 307: Практически проблеми при противодействието на проявите на насилие и проблемното поведение в училищна среда – образователни, психологически и правни аспекти [Prevention and Intervention of Violations and Problematic Behavior in School – Educational, Psychological and Legal Aspects (Practical Dimensions)] /
Яна Кузманова, Станислав Пандин / Yana Kuzmanova, Stanislav Pandin
308 – 312: Феноменът „многоезичие“ – учебни политики и практики [The Phenomenon “Multilingualism” – Learning Policies and Practices] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
313 – 320: Между носталгията по социализма и свободния достъп до европейския пазар на труда [Between Nostalgia for Socialism and Free Access to the European Labor Market] / Надежда Жечкова / Nadezhda Zhechkova
395 – 409: Необходими промени в съвременния образователен процес [Necessary Changes in the Contemporary Educational Process] / Пламен Иванов / Plamen Ivanov
410 – 418: Новите предизвикателства и новите мерки за качествено образование в Eвропа – къде се намира България? [New Challenges and New Measures for Quality Education in Europe – Where Is Bulgaria?] / Елена Благоева / Elena Blagoeva
419 – 429: Оценка на въздействието на инвестиции в обучение за обучители [Evaluation of the Impact of Investments in Training for Trainers] / Радостина Ангелова / Radostina Angelova
430 – 442: Коучинг. Образователен коучинг [Coaching. Educational Coaching] / Наталия Витанова, Нели Митева / Natalia Vitanova, Neli Miteva
492 – 505: Организационна култура в училище [Organizational Culture at School] / Ивайло Старибратов, Лилия Бабакова / Ivaylo Staribratov, Lilia Babakova
506 – 518: Здраве, здравно образование на детето от предучилищна възраст [Health, Health Education of the Child at Pre-School Age] / София Каракехайова / Sofia Karakehayova
519 – 529: Подготовката за реакция при бедствия като елемент на държавните образователни стратегии [Disaster Preparedness as an Element of the State Education Strategies] / Ясен Цветков / Yasen Tsvetkov
593 – 600: Предизвикателствата за младите хора пред eвропейската програма „Еразъм+“ [The Challenges to Young People that the European Programme “Erasmus+” Poses] / Юлия Дончева / Julia Doncheva
601 – 609: Theoretical Grounds of Choosing and Designing Special Software to Teach Children with Minor Mental Retardation / Efstratios Pantelis

 

REVIEWS AND ANOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
326 – 330: Технохуманизмът и дейтъизмът – новите религии на бъдещето [Technohumanism and Dataism – New Religions of the Future] / Васил Сивов / Vasil Sivov

 

PORTRAITS / ПОРТРЕТИ
321 – 325: Юджийн Гарфийлд – гигантът на научната информация (1925 – 2017)
[Eugene Garfield – The „Master“ of the Scientific Information (1925 – 2017)] / Светла Байкушева / Svetla Baykusheva

UNITING EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
64 – 77: За диалога между педагозите в началното училище и специалистите, работещи в социално-педагогически институции [The Dialogue between Educators in Elementary School and Professionals Working in Childcare Institutions] / Мария Дишкова / Maria Dishkova
530 – 538: Компетентност на бъдещите учители за развитие вниманието на малките учениците със специални образователни потребности [Competence of the Future Teachers for Development the Attention of Small Students with Special Educational Needs] / Пелагия Терзийска / Pelagia Terziyska

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 1, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 3, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 4, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2017 г.

Next article

Различното училище

Next article
Различното училище

Различното училище

Общността поражда доверие

Общността поражда доверие

Най-важната мисия на учителя е да изгражда личности

Най-важната мисия на учителя е да изгражда личности

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"