RESEARCH AND PARADIGMS
Трансформация в моделите за управление на висшите училища в България – предизвикателства и възможности в дигиталната ера
Доц. д-р Десислава Серафимова,
доц. д-р Андрияна Андреева
University of Economics – Varna
https://doi.org/10.53656/str2021-6-1-tran
Absract. В статията се изследват тенденциите и предизвикателствата пред висшите училища в България, породени от дигитализацията, интернационализацията, динамичната регулаторна рамка и нагласите на студентите към образователния процес…
Защо студентите не учат, а работодателите не дават високи заплати?
Доц. д-р Георги Киранчев
University of National and World Economy
https://doi.org/10.53656/str2021-6-2-why
Absract. В статията е разгледано поведението на студентите и работодателите като биматрична игра…
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY
Дистанционното обучение в CУ „Иван Вазов“ в Стара Загора през учебната 2019/2020 г.
Проф. Тони Чехларова
Institute of Mathematics and Informatics
Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)
Dinko Tsvyatkov
“Ivan Vazov” Secondary School Stara Zagora, Bulgaria
Neda Chehlarova
University of Forestry Sofia, Bulgaria
https://doi.org/10.53656/str2021-6-3-dist
Absract. Представени са резултати от изследване с цел подпомагане на ръководството на СУ „Иван Вазов“ в Стара Загора за създаване на условия за провеждане на обучение от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии…
Емпирично изследване на връзката между присъствието на лекции и изпитни резултати при дигитално обучение на студентите в MS Teams
Доц. д-р Християн Танушев
University of National and World Economy
https://doi.org/10.53656/str2021-6-4-emp
Absract. Целта на разработката е да се изследва наличието на зависимост между посещаемостта на лекции и постиганите оценки на изпитите за извадка от 485 студенти от професионално направление „Икономика“ в български университет…
RESEARCH RESULTS
KiVa: финландската алтернатива срещу училищната агресия у нас
Д-р Ивета Якова
South-West University “Neofit Rilski”
https://doi.org/10.53656/str2021-6-5-kiva
Absract. Написването на тази статия бе провокирано от поредния случай на агресия спрямо учител в едно българско училище…
Bulgarian Parents’ Attitudes to Literacy Activities Through Digital Devices and Relevant Sociodemographic Factors at The Beginning of the COVID-19 Pandemic
Assoc. Prof. Katerina Shtereva,
Prof. Sonya Karabeliova, DSc.
Sofia University “St. Kliment Ohridski”
https://doi.org/10.53656/str2021-6-6-bul
Abstract. This study aims to establish correlations between the use of digital devices for literacy activities and the demographic and socio-cultural characteristics of parents, children and the family during the onset of the COVID-19 pandemic in Bulgaria…
REVIEWS AND ANNOTATIONS
Моралното въображение и етическата компетентност могат да се развиват и в университета
Сотирова, Д., 2021. Приложните етики във висшето училище:
поуки и посоки на 30-годишното им преподаване в България.
Изд. Фабер. ISBN: 978-619-00-1343-3
Prof. Tsvetan Davidkov, DSc.
Sofia University
https://doi.org/10.53656/str2021-6-7-mor
„Етически компетентният човек може да назовава ценностите, които го ръководят – свои и на организацията си…
EVENTS
„Кризите като катарзис – политически, социални, стопански и културни измерения на екстремните ситуации в историята“
Scientific Conference organized by Regional Historical Museum
– Pleven,and Sofia University “St. Kliment Ohridski”
– Faculty of History
Ани Истаткова
изследовател R1, Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2021-6-8-cris