"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. „Педагогика“, 2011

Сп. „Педагогика“, книжка 5/2011, година XXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-05-2011
in Съдържание на сп. „Педагогика“, 2011
A A

ЮГОЗАПАДНИЯТ УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ – НАСТОЯЩИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО

Проф. д-р Иван Мирчев
Ректор на ЮЗУ „Неофит Рилски“

Проф. д-р Иван Мирчев е роден в Благоевград, златен медалист на Националната хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий“. Магистър по математика на СУ „Св. Кл. Охридски“. Научните му интереси са в
областта на дискретната математика, теория на графите, дискретното оптимиране и новите образователни технологии. В ЮЗУ „Неофит Рилски“ е от 28 години след спечелен конкурс за асистент. Защитава док-
торат в областта на отделимите множества. Доцент (1995), професор (2007). Има повече от 100 публикации в специализирани научни издания у нас и в чужбина. Автор е на 12 учебника по висша математика, няколко монографии и ръководства за решаване на задачи, научен ръководител и съставител на четири сборника. Специализира в Маастрихт, Белгия, Санкт Петербург и два пъти в Лондон. Два поредни мандата е зам. ректор по акредитация, информационна инфраструктура и издателска дейност. Ръководи Катедрата по информатика и е директор на Университетското издателство „Неофит Рилски“.

Log in to read the full text

 

 

 

ОТ НАЦИОНАЛНА ИДЕНТИФИКАЦИЯ КЪМ АМБИЦИОЗНИ ЦЕЛИ

Доц. д-р Маргарита Колева
декан на Факултета по педагогика
South-West University “Neofit Rilski” Blagoevgrad, Bulgaria

Годината е 1975-а. В Благоевград е открит Педагогически филиал на СУ „Св. Климент Охридски“ с две специалности – „Предучилищна педагогика“ и „Начална училищна педагогика“. Предстои обучение на студенти за детски и начални учители с цел придобиване на висше педагогическо образование.

Log in to read the full text

 

 

 

 

НЕОФИТ РИЛСКИ – ПАТРИАРХ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И КНИЖОВНИЦИ

Доц. д-р Невена Филипова
ЮЗУ „Н. Рилски“

В своята 13-вековна история българският народ неведнъж се е изправял пред събития, които са с решаващо значение за утвърждаването му.
Съдбовно значение за духовното му развитие има появата на новото българско училище през епохата на Възраждането. Духовните процеси у нас през тази епоха се отличават с изключителен национален заряд, свързан с цялостния духовен облик на българското общество. Формиращата се българска възрожденска интелигенция се отличава със сложна и многообразна идейна характеристика. „Като цяло тя отразява преходния характер на процесите и е резултат от твърде сложно взаимодействие на много обективни
и субективни, базисни и надстроечни фактори.

Log in to read the full text

 

 

 

 

ПРИНЦИПИ ЗА ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА (ИСТОРИКО-ПЕДАГОГИЧЕСКИ СИНТЕЗ)

Проф. дпн Йордан Колев

Historical and pedagogical analysis of classical ideas on the principles of interactions in educational environment shows that the conceptual pedagogical heritage dominates the perception of the child and teacher (adult) as equal entities that need to cooperate together in learning and self-development.

Log in to read the full text

 

 

 

ОБРАЗОВАНИЕ В ПОСТМОДЕРНОСТ

Доц. д-р Траян Попкочев

The presented paper treats some questions appearing when we attempt to analyze the education in the light of the postmodern ideas and perceptions. The complicated ways of interaction between the modernity and the post modernity on the one hand, and the education content and technologies on the other, has been proved so far. This interaction, refl ecting on these two educational system key components – content and technologies, is based not only on the infl uence of some modern concepts, but it is also a result of the educational specifi cs. For the moment the solutions have been seen only as separate units of aims and means.

Log in to read the full text

 

 

 

ПОЛИФУНКЦИОНАЛНА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА ФИЗИЧЕСКОТО ВЪЗПИТАНИЕ (ОБРАЗОВАНИЕ) (КАУЗАЛНО-ДЕДУКТИВЕН АНАЛИЗ)

Проф. дпн Кирил Костов

Въведение
Природата е заложила двигателната активност да бъде основен градивен фактор в модела на човешкото развитие и усъвършенстване. В съвременните условия на живот обаче този модел, създаден от еволюцията, започва драматично да се променя. Хипокинезията, настанила се трайно в живота на хората от всички възрасти, води след себе си отрицателни последици за тяхното здраве. Особено негативно е влиянието на обездвижването върху растящия детски организъм. В тази връзка надеждите за положителна промяна още от най-ранна училищна възраст основателно се свързват с физическото възпитание като специфично биосоциално явление, спортно-педагогически процес и дейност с многофункционална
и интегративна същност.

Log in to read the full text

 

 

 

ДЕТЕТО В СОЦИАЛНИЯ СВЯТ: СОЦИОКУЛТУРНИ АКЦЕНТИ И ПЕДАГОГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ

Доц. д-р Маргарита Колева

The challenges of the child in a preschool in the contemporary public space alter the specifi cs of its childhood, creates needs and problems that have no analogue in the childhood of the past generations. In this sense, the successful place of the child’s social world is associated with the humanization of the “space of childhood,” the messages from the social environment, the formal and informal communication, the consumed social learning, the paradigm, oriented to the process of achieving these goals and not to the purposes of these.

Log in to read the full text

 

 

 

КОНЦЕПЦИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТЕХНОЛОГИЧЕН МОДЕЛ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ У БЪДЕЩИТЕ УЧИТЕЛИ ЗА ИДЕНТИФИКАЦИЯ И РАЗВИТИЕ НА НАДАРЕНИ ДЕЦА

Проф. дпн Добринка Тодорина

Amongst the priorities of the 21st century is the turning of Europe into ‘the most competitive and dynamic economic knowledge-based space in the world.’ Thus, the contemporary educators need to be equipped with a wide range of competences among, including the competence of identifying gifted children.
Therefore on the basis of the studying of both theory and practice, an adequate technological model will be developed and applied in university teaching. The model consists of 2 modules for training, which include variants and varying characteristics.

Log in to read the full text

 

 

 

 

ИНТЕРАКТИВНИТЕ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ ПРИ ОВЛАДЯВАНЕ НА МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ЗНАНИЯ В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ

Доц. д-р Ангелина Манова

През последните години интерактивните методи на обучение намират все по-широко място както в учебния процес, така и в публикациите на педагозите (дидактици и методици). В една част от тях се разглеждат въпроси с практико-приложен характер [2; 4; 5], а в друга [1; 6] акцентът пада върху
разкриване същността, спецификата и организацията на тези методи. Предлагат се и различни класификации.

Log in to read the full text

 

 

 

 

ЕСТЕТИЧЕСКО ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА ОТ ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ

Проф. дпн Елка К. Янакиева

Проблемът за организацията на предметно-пространствената среда, заобикаляща детето, е един от най-съвременните в теорията и практиката на предучилищното възпитание. Той се решава от общоприетите позиции защото през този период от живота на човека стоят особени задачи, към които не можем да подхождаме с оценки и цели, които са присъщи на по-късните периоди от развитието на личността.
Затова и психологическият дизайн в теорията за естетическото възпитание следва да разработи идеи, които с най-голяма пълнота могат да отговорят на психическите потребности именно на децата от тази възраст. Ние считаме, че психологическият дизайн на предметно-пространствената среда трябва да бъде анализиран като един от факторите, съдействащи за общото развитие на личността с нейния субективен
свят и субектни характеристики.

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 1, година XXI, 2011 Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2011, година XXI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2011, година XXI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3/2011, година XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2011, година XXI

Next article

Chemistry, Number 3/2011, Volume 20

Next article

Chemistry, Number 3/2011, Volume 20

Сп. „Педагогика“, книжка 6/2011, година XXI

Chemistry, Number 4/2011, Volume 20

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"