"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 22, 2022

Смисълът на реформите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-06-2022
in Брой 22, 2022
A A

„Трябва да премахнем частните уроци от образователната система.
С тях няма как да постигнем този равен старт, от който децата имат нужда. Учениците са различни като интереси и възможности, но трябва да имат равни възможности да развиват своя потенциал.“ Това коментира министърът на образованието и науката акад. Николай Денков пред БНТ.
По повод идеята за увеличаване на учебното време той посочи, че българските ученици, особено тези от I до VI клас, имат средно над 1500 астрономически часа по-малко задължителни занятия в сравнение със своите връстници в Европа.
„Има дефицит. И наред с проблемите с учебните програми, които трябва да бъдат променени заедно с учебниците, трябва да намерим и повече време, за да могат децата да се упражняват повече, да имат по-интересни занимания. Това е ключово, за да могат да заменят това, с което в момента компенсират. Защото те компенсират с нощните домашни и с частните уроци“, посочи министър Денков.
Относно това дали трябва да се учи повече математика, министърът посочи, че проблемът не е толкова в броя часове по математика и природни науки, а в това те да бъдат преподавани по различен начин, да бъдат интересни и занимателни, защото се конкурират с потока информация и забавления в интернет. „И затова основната ни задача при промяната на учебните програми и на учебниците е да ги направим интересни, без да загубим съдържателната част. Трудна, но постижима задача“, заяви акад. Денков.
Министърът коментира и темата за обединение на висши училища, като посочи, че техният брой не е самоцел. „Единствената цел, която има, е да се повиши качеството на висшето образование.
А то трябва да бъде високо навсякъде, за да има смисъл. Обединението, което анонсирах, не е измислица за българските условия, а реформа, която е провеждана в много държави – Франция, Швеция, Испания, Ирландия. Те направиха тези реформи преди 15 – 20 години и сега имат плодовете“, заяви той.
И добави, че България също има такъв опит – например Русенският и Тракийският университет са възникнали от обединението на 7 – 8 – 9 институти и колежи и сега са едни от водещите университети в регионите си.
Относно атестирането на академичните преподаватели министър Денков отбеляза, че критериите за атестиране в различните професионални направления не са еднакви. „Това са набори от критерии, които могат да бъдат много фино прецизирани за всяка област. И в момента обсъждаме със специалистите, с водещите в съответните области професори, за да подберем най-подходящите критерии, да ги калиб-
рираме прецизно, така че да постигнем целите, които сме си поставили“, обясни министърът. По думите му процесът е на етап публично обсъждане, в което е важно да се чуе мнението на професионалистите, като реформата ще мине през Закона за висшето образование. „Отстъпление по отношение на целите няма как да има. По конкретни детайли, разбира се, аз съм отворен за дискусии и за промени“, заяви акад. Денков.
Министърът на образованието и науката посочи като големия проблем днес идеята, с която непрекъснато се сблъсква – че образованието може да се подобри, без да се положат усилия то да бъде променено. И цитира мисълта на Айнщайн: „Глупост е да правите едно и също и да очаквате различен резултат“.

Your Image Description

Свързани статии:

Кандидат-директорите с визия за три години Безплатни прегледи за учители след ковид Кой е най-добрият млад фермер 3 млн. лв. за научни публикации

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Кой е най-добрият млад фермер

Next article

Сребро от Международната олимпиада по философия

Next article
Сребро от Международната олимпиада по философия

Сребро от Международната олимпиада по философия

В ход е дигиталното обучение

Ръст на студентите

В ход е дигиталното обучение

3 млн. лв. за научни публикации

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"