"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 44, 2020

Създават мрежа от центрове за цифрово образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-10-2020
in Брой 44, 2020
A A

Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места на бъдещето и как да насърчим повече млади хора да изберат кариера в областта на информационните и комуникационните технологии или на STEM“, организирано от чешкия евродепутат Людек Нидермайер.
Изнесените от Габриел данни показват, че въпреки нарасналото търсене на умения в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM умения) почти половината (42%) от европейските граждани не притежават нужните цифрови умения. Новите технологии предоставят възможности, но те са и риск за повече разделение: между мъже и жени, между градски и селски райони. Така например момичетата и жените по-рядко се ориентират към професии в сферата на технологиите. Жените заемат едва 17% от работните места в технологичния сектор.
В същото време, 57% от предприятията отчитат недостиг на ИКТ специалисти.
„Убедена съм, че Европа може много по-добре да използва потенциала, с който разполага. Ето защо новите ни инициативи, свързани с Европейското образователно пространство и новия план за действие в областта на цифровото образование, предоставят възможност за координирани действия и цялостен подход. Един от примерите е допълнителното развитие, което ще дадем на стажовете „Цифрова възможност“ (DOT), от които вече са се възползвали над 12 000 студенти и наскоро завършили. В новия програмен период инициативата ще бъде разширена с възможности за професионалното образование и на учителите. Предвиждаме и разработването на европейски сертификат за умения в областта на цифровите технологии“, обяви българският еврокомисар.
Мария Габриел информира, че продължава да работи по инициативи като Европейската седмица на програмирането, „Безопасен интернет“, които инициира в предходния си мандат на еврокомисар. Тя привлече вниманието върху още две инициативи. Предвижда се създаването на мрежа от национални центрове за цифрово образование в държавите членки, които да предоставят обмен на опит и добри практики в областта на цифровото образование и да подпомагат трансграничното сътрудничество. С Коалицията STEM ще се насърчи придобиването на интердисциплинарни умения, като критично мислене, решаване на проблеми, управ-
ление и предприемачество чрез сътрудничество с бизнеса и други партньори от неакадемичните среди.
„Искам да дадем повече видимост за младите хора на вдъхновяващи ролеви модели, които разчупват стереотипите и представят по достъпен начин върховите научни постижения. Ето защо ще стартирам нова инициатива – „Изследователи в училище“, която да сближи учените и учениците и да повиши интереса към науката. Вярвам, че младите хора, със своите таланти и умения, могат да допринесат за това Европа да стане по-устойчива, по-приобщаваща и да бъде на водеща позиция в цифровата ера“, каза Мария Габриел.
Българският еврокомисар предвижда и мерки за засилване участието на жените в областта на STEM. Защото изграждането на балансиран по пол технологичен сектор ще играе важна роля за стимулиране на иновациите и ползите за европейските граждани.
Мария Габриел е убедена, че кариера в областта на техническите и инженерните науки предоставя много възможности както за младежите, така и за европейската икономика и общество за справяне с предизвикателствата на цифровата транс-
формация. Затова от години работи за стимулиране на младите хора да изберат развитие в областта на STEM.

Your Image Description

Свързани статии:

Искат по-голям бюджет за пандемията „Слънчогледите и нощта“ Няма универсален подход към всяко дете Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Наши спортни проекти с финансиране от ЕС

Next article

Затягат се мерките срещу коронавируса

Next article
В ход е дигиталното обучение

Затягат се мерките срещу коронавируса

Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

Уникален лик на Апостола краси варненското начално училище

В ход е дигиталното обучение

Удължават срока на 9 научни програми

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"