"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Chuzhdoezikovo obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 33, 2016

Атестацията – инструмент срещу „летаргията“ в образованието

in Брой 33, 2016

От 15 септември започват да се попълват индивидуалните портфолиа. Това ще продължи до първата атестация на директори и учители през учебната 2020/2021 г. Досега те не бяха задължителни.

Това предвижда държавният образователен стандарт „За статута и професионалното развитие на учителите, директорите и на другите педагогически специалисти“, който трябва да бъде одобрен до 31 август. „Това не означава, че се отлага атестирането, каквито тълкувания се прокраднаха след представянето на Държавния образователен стандарт – категоричен е зам.-министър Диян Стаматов. – Просто са необходими 4 години, за да се натрупа и оцени информацията за приноса на всеки – от директора до педагогическите специалисти, към образователната система.“ По думите му не е тайна, че немалка част от учителската колегия винаги се е притеснявала от атестирането и от това, че то ще се реализира с голяма доза субективизъм. „Истината обаче е, че винаги може да се създаде обективен механизъм без субективни елементи при атестация“, казва той. Държавният образователен стандарт предвижда атестацията да се извършва от комисии с различен брой членове в зависимост от това големината на училището и детската градина. В малките комисиите едва ли ще надхвърлят от 3 до 5 души. В портфолиото на първо място ще влизат данни за педагогическата подготовка на всеки учител до този момент и за квалификациите, които е преминал. Ще съдържа и данни за постиженията на самия учител, както и на неговите ученици – например участия и постижения на регионални, национални и международни олимпиади и състезания. Важна част от портфолиото са и публикациите в научно-методически издания, както и участието в различни свързани с образованието дейности. Портфолиото ще съдържа всичко онова, което учителят ще направи през следващите 4 години, за да издигне имиджа на институцията, към която принадлежи, да изведе учениците си на по-висок образователно ниво. „В крайната оценка влиза самооценката, която всеки сам си е поставил, както и оценката, дадена му от членовете на комисията поотделно“, пояснява Стаматов. Когато учителят не е доволен от оценката му се дава възможност в писмен вид да изложи възраженията си до работодателя. Той, от своя страна, преразглежда още веднъж атестационната дейност и атестационната карта и или потвърждава оценката, или я променя с до 1 единица нагоре или надолу. Когато оценката е критично ниска се предвижда подкрепа, за да могат те в рамките на година да коригират своите дейности по отношения на преподаване, квалификация, ангажираност към училището. „Но ако все пак решат, че не желаят промяната, то Кодексът на труда позволява работодателят да прекрати трудовия договор. Разбира се, това не се отнася само за учителите, а и за директорите, за всички педагогически специалисти“, припомня зам.-министър Стаматов. Атестацията се извършва на базата на атестационна карта, която съдържа 25 показателя. 5 от тях са посочени от работодателя, останалите са централизирани. Последните са еднакви за съответните педагогически специалисти – учител, психолог, педагогически съветник, и за съответните длъжности – старши учител, главен учител и т.н.

Четете повече в бр. 33, 18 – 24 август 2016 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Реформи
shareTweetshare
Previous article

Чуждоезиково обучение, книжка 4, година XLIII, 2016

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Професионално образование, година XVIII, книжка 4, 2016

Общественият съвет – тест за зрялост

Общественият съвет – тест за зрялост

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2021, година XLVIII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2020 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2020, година XLVII
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2020, Volume 47
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2019, Volume 46
  • Towards Conceptual Frames
  • The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach
  • Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence
  • Lexical Interference in the Bulgarian Written Language of Native Speakers of Russian
  • Translanguaging as a Norm in Multilingual Education: An Example from Poland
  • For Some Translations of the Novel „Tobacco“ by Dimitar Dimov
  • La mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction
  • Nestor Markov and his Contribution to Foreign Language Learning in the Late 19th and Early 20th Centuries
  • On the Occasion of This Year‘s Edition of the International Comics Festival in Belgrade
  • Contribution to Foreign Language Training and Modern Grammar in the Bulgarian Language
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2019, Volume 46
  • Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US