"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2015 Брой 6, 2015

Ресурсното подпомагане на три равнища

in Брой 6, 2015
Reading Time: 1 min read
A A

Приобщаването на децата със СОП ще се реализира в детската градина и училището.

  • Author
  • Recent Posts
v.genkov@azbuki.bg
Latest posts by v.genkov@azbuki.bg (see all)
  • Нова възможност за млади учени - 23/08/2023
  • Очакват 63 000 първокласници на 15 септември - 23/08/2023
  • Майсторина дебатите - 23/08/2023

Институциите ще нося отговорност за обучението им. Тези детски градини и училища, в които има деца със специални образователни потребности, ще получават необходимото им финансиране. Със средствата ще могат да назначат ресурсни учители, психолози и логопеди. Това заяви председателят на парламентарната комисия по образование и наука Милена Дамянова. Вече има отличен пример за предлагане на модел, апробиран с пилотен проект в 84 училища и детски градини.  Едно от тях е 23. СОУ в София, където работят 6 ресурсни учители и психолог. Те са целодневно с децата, които се нуждаят от подкрепа. На общините се дава възможност да открият общински центрове за подкрепа за личностно развитие. С промяната в модела всяка община, в която има деца със СОП, ще може да открие такъв център с пари, специално получавани за това. С други думи, средствата ще се изразходват само за тази дейност, а това означава качествена и адекватна грижа за децата, каза още Милена Дамянова. Ресурсните центрове се запазват като държавно специализирано звено към министъра на образованието и науката, с ново название, съобразено с разширените им функции – Регионални центрове за приобщаващо образование. Те ще извършват дейностите по оценка, насочване, наблюдение, методическа подкрепа и водене на случаите на деца и ученици със специални образователни потребности в съответната административна област. Към регионалните центрове ще функционира мултидисциплинарен екип от специалисти, като броят им ще бъде съобразен с потребностите на децата и учениците в региона. Задачата на този екип е до придобиване на собствен капацитет да осигурява подкрепата на територията на тези общини, в които няма център, а детските градини и училищата нямат достатъчен ресурс да осигурят необходимата грижа, както и да гарантират подкрепа от тесни специалисти.

Четете повече в бр. 6, 5 – 11 февруари 2015 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: +359 2 425 04 70

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Tags Училище
shareTweet
Previous article

History, issue 1/2015, Volume 23

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 1, 2015

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 1, 2015

Чуждоезиково обучение, книжка 1, година XLII, 2015

Математическата в София спечели турнир по физика

Математическата в София спечели турнир по физика

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49
  • Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2021
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2021, Volume 48
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2021, Volume 48
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2021, Volume 48
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2021, Volume 48
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2021, Volume 48
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2021, Volume 48
  • Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2020
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2020, Volume 47
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2020, Volume 47

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+359 2 425 04 70

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Стратегии на образователната и научната политика – Научно списание
  • Български език и литература – Научно списание
  • Педагогика – Научно списание
  • Математика и информатика – Научно списание
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Професионално образование – Научно списание
  • История – Научно списание
  • Чуждоезиково обучение – Научно списание
  • Философия – Научно списание

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US