"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 17-18, 2021

Защитете беззащитните

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2021
in Брой 17-18, 2021
A A

Зина СОКОЛОВА

Всяко второ дете у нас (47%) е преживяло някаква форма на насилие до 18-годишна възраст, а 13% от подрастващите са преживели всички форми на тормоз, сочат данни от изследване по поръчка на УНИЦЕФ. Емоционалното насилие е най-разпространеното и засяга почти половината (45,9%) от всички деца. Четирима от всеки пе­тима родители съобщават, че са крещели, заплашвали или налагали други унизителни наказания на своите деца. Особено тежко е положението на децата от уязвими групи или с увреждания и на деца, жертви или свидетели на престъпления. Все още не навсякъде у нас има условия за прилагане на мерки за предотвратяване на т.нар. повторна виктимизация – липсват достатъчно „сини стаи“ и специализирани съдилища, които да разглеждат дела с участието на деца.
Тревога будят и констатациите по отношение на специалистите, работещи с деца. Изследването установява, че те имат различно разбиране за това доколко насилието над деца е сериозен проблем у нас. Сравнително висок процент професионалисти смятат за приемливо удрянето на шамар (6 – 16%). А около една четвърт от тях приемат учител или родител да крещи на дете, когато то не се държи добре.
Затова, въпреки че от години имаме Закон за закрила на детето, цифрите говорят по-скоро за обратното. Стряскащите данни показват, че много деца са лишени от грижи от страна на родителите, както и от адекватна закрила от държавата. Това разкрива, че обществото ни спешно се нуждае от превъзпитание, за да се създаде атмосфера на нетърпимост към насилието върху деца както у дома, така и в институциите. Само така може да се защити най-невинната част от него.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Подкрепа Вестник "Аз-буки"Избор Вестник "Аз-буки"Нека помечтаем Вестник "Аз-буки"Значи може

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Деветка, десетка и свят

Next article

Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64

Next article

Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64

Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2021, Volume 29

Foreign Language Teaching, Number 2/2021, Volume 48

Последни публикации

  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2025, година XLXII
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 51 (2024 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2024, Volume 51
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2024, Volume 51
  • Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2023, Volume 50
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2023, Volume 50
  • Annual contents of Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Vol.49 \2022
  • Foreign Language Teaching, Number 6/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 5/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 4/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 3/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 2/2022, Volume 49
  • Foreign Language Teaching, Number 1/2022, Volume 49

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"